Matjaž Ropret 26. septembra 2016 ob 12:30

linkedin_2_450Vladno-gospodarska delegacija z ministrom za javno upravo Borisom Koprivnikarjem na čelu je te dni v ZDA, na turneji po infotehnoloških podjetjih Silicijeve doline. Obiskali so Uber, Google, Linkedin, Facebook, Teslo, se spotoma ustavili na univerzi Stanford in verjetno še kje. Se vmes malo fotografirali in podpisali kakšen papir, izdali nekaj sporočil za javnost. In pri tem ustvarili vtis, kot da so otroci, ki končno v živo vidijo svoje vzornike, ali turisti, ki se vzhičeno postavljajo ob »znamenitosti«. Predvsem pa ne vedo, kakšne profile sogovornikov so jim podtaknili. Vrh vsega pa niso podpisali niti enega konkretnega projekta ali posla.

Najbolj so se na ministrstvu pohvalili s podpisom pisma o nameri s podjetjem Uber, znanim po tem, da v marsikaterem velemestu izpodriva klasične taksije in da je zelo aktivno pri razvoju samovozečih avtomobilom. Slovenija in Uber naj bi vzpostavila partnerstvo, skupaj iskala »najboljše okolje« za »sodelovalno gospodarstvo«, si prizadevala za zmanjšanje administrativnih ovir in Uber naj bi se vključil v dva projekta MJU. Veliko praznega leporečenja, ki ga je na vladni strani podpisal minister, na strani ameriške korporacije pa izvršna direktorica za komunikacije in javne zadeve. Glavna piarovka, po domače. Če že g. Koprivnikar ni zmogel s tem podjetjem podpisati nič oprijemljivega, bi vsaj moral vedeti, na kakšni ravni se mora pogovarjati. Manj kot eden od »podpredsednikov« (vice president ali v slovenskem sistemu član uprave) je do ministra posmehljivo. Če slednji pristane na ta nivo, pa sam izpade najmanj naivno. In če Uber želi ali namerava priti v Slovenijo, lahko to stori brez kakršnega koli »odpravljanja administrativnih ovir«. Te so za vse taksiste enake.

Potem se je isti minister pred sedežem podjetja Linkedin fotografiral ob sprejemni tabli (glej zgoraj). Kot kakšen turist, ne kot visoki gost. Z napisom na suknjiču in telefonom za pasom. In kaj so slovenski gostje počeli na samem srečanju v tem podjetju, ki je v lasti Microsofta? »Preučili so možnosti sodelovanja na področju masovnih podatkov.« V Googlu so »preučili možnosti za sodelovanje v konkretnih projektih, med drugim s področja uporabe masovnih podatkov za potrebe izobraževanja, v zdravstvu, mobilnosti in varnosti v prometu.« V Facebooku pa so »identificirali možnosti sodelovanja na področjih odpiranja podatkov, ki lahko pomembno vplivajo na kakovost izvajanja projektov, kot so npr. e-volitve, sodelovanje državljanov pri sprejemanju odločitev vlade ipd.« Vedno je veliko od tega, da so delegacije nekaj proučile ali identificirale. To je piarovski žargon za to, da so eden drugemu povedali, kaj počnejo, za kakšen posel pa se niso dogovorili.

In sogovorniki ministra na teh sestankih? Vodilni inženir za izgradnjo sistemov, vodilni ekonomist, podpredsednik za komunikacije, javne politike in platforme in direktor za področje javnih politik in odnosov z vladami. Marku Zuckerbergu, Larry Pageu in Jeffu Weinerju si za slovenskega ministra ni treba vzeti časa, niti njihovim najtesnejšim sodelavcem ne, dovolj je, če pošljejo svoje nižje direktorje. Celo slovenski novinarji občasno dobimo višje rangirane sogovornike za intervju.

To je bil že drugi tak, vladno sponzorirani »tehnološki« obisk v ZDA. Od tistega, ko je delegacija konec lanskega leta obiskala IBM, Microsoft, Oracle in še nekaj podjetij, ni nastalo še nič vidnega, niti en konkreten projekt, s katerim bi se kdor koli javno pohvalil (vsaj opazil nisem, da bi se, lahko me kdo popravi), kaj šele, da bi ga izvozil še kam zunaj meja Slovenije. Tokratni obisk ima, če sodim po opisanem, še manj možnosti, da sproducira en sam konkreten projekt.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja