Škoda nima več izstopajočega Yetija, pripeljal je bolj vsestranski Karoq
Matjaž Ropret 16. decembra 2017 ob 12:06

Škoda ni znamka, ki bi jo definirali športni terenci, precej bolj se je profilirala z družinskimi (petvratnimi) limuzinami in karavani. A vseeno je v zadnjih osmih letih velik uspeh žela z drugačnim, sicer rahlo škatlastim in previsokim Yetijem, ki je navduševal tako s prostornostjo in uporabnostjo, kot tudi z voznimi lastnostmi in terenskimi sposobnostmi. Toda ko bi prišel čas za novega snežnega človeka so v češkem podjetju ugotovili, da ga je bolje poslati v legendo. Trg SUV-jev se je v tem času korenito spremenil, zdaj so ti avti že odločno zapeljali med množice, da morajo biti kar se da vsestranski univerzalci. Zato pred kupce zdaj prihaja Karoq, Škodina izvedba Tiguana ali Atece, mogoče celo najbolj všečna od te trojice, pa sta že prva dva zelo dobra avta.

Ne pričakujem, da bi Karoq koga sezul s svojo pojavo, ker je oblikovan precej konservativno in ker smo to v veliki meri že videli pri večjem Kodiaqu. Vseeno pa je končni izgled okusen in eleganten, marsikdo, ki je ta avto videl ali v živo ali fotografiji, ki sem jo objavil na mrežah, je zatrdil, da se mu zdi prav lep. In predvsem v notranjosti preseneča, saj je čeden in zanimiv, čisto nič dolgočasen niti pust. A seveda bo kupce privabljal z ostalimi vrlinami, ki niti niso bistveno drugačne kot pri Yetiju, samo avto je zdaj večji, še bolj uporaben, a zato malo manj poseben.

Eden od glavnih adutov je menda največji prtljažnik v razredu, ki meri 521 l, ponuja pa tudi nekaj priročnih dodatkov (predelitve, kljukice, svetilka). V nekaterih izvedenkah ima dvojno dno, pred njim pa je lahko ali klop ali pa trije ločeni sedeži, od katerih se stranska dva pomikata za 15 cm. Verjetno smiselno doplačilo. Prostor na zadnji klopi se ne zdi rekorden, nekako na nivoju avtomobilov nižjega srednjega razreda, pa tudi od teh kateri ponuja več prostora za kolena višjeraslih. Zato pa se spredaj sedi prav kraljevsko. S prostorom ni nobenih težav in sedeži so odlični, tako na pogled kot po ergonomiji.

Z voznikovega stališča me moti edino res preživeta in nepriročna ročica za (radarski) tempomat. Velikega informacijskega zaslona namesto merilnikov sicer še ni, prihaja naslednje leto, je pa osrednji zaslon velik in s čistim prikazom, pa tudi odziven. Omenjeni aktivni tempomat v kombinaciji s samodejnim menjalnikom DSG deluje fantastično. Vozi lepo in zna ustaviti ter tudi speljati, če se vmes ne aktivira sistem stop-start. Če pa se motor ugasne, ga sicer znova vključi, nato pa čaka, da voznik pohodi plin, in potem spet prevzame komando. Vožnja v tako opremljenem avtu, ki ima tudi sistem za aktivno zaviranje, če je treba, je res lagodna. In varna.

Zelo zanimiva se mi zdi tudi kombinacija DSG-ja in novega 1,5-litrskega bencinskega (turbo) motorja s 110 kilovati (150 »konji), ki ji res ne manjka moči. V načinu sport hoče biti kar malo dirkaška, medtem ko je v običajnem načinu rahlo lenobna, a se tudi zbudi, ko je treba. S tem motorjem bo prihodnje leto mogoče dobiti pogon na štiri kolesa, za zdaj je ta na voljo samo v kombinaciji z dizloma (1,6 in 2,0). Osnovni motor je že znani 1,0 TSI s 85 kW oz. 115 KM. Vozil sem ga že v podobno veliki in težki Ateci, kjer se je izkazal za več kot doraslega večini vsakdanjih potreb, tudi kadar je avto bolj poln. A potem odpadejo športne aspiracije, pa tudi lagodno križarjenje brez motoviljenja s prestavno ročico.

Po prvih kilometrih lahko Karoqa in njegovo početje na cesti ter na makadamu samo pohvalim. Morda je malce manj dinamičen kot Ateca, zato pa zelo udoben in najbrž boljši terenec. Kljub temu, da je stal na 18-palčnih kolesih, pa je šel zelo udobno čez vse luknje in neravnine. Tovrstna uglasitev podvozja in izbira prave višine gum gre nemškim, pardon, češkim inženirjem še vedno bolje od rok kot korejskim ali francoskim. Pri hitrejši vožnji skozi ovinke se pozna malo več višine, toda za 98 odstotkov uporabnikov to najbrž ne bo nikakršna pomanjkljivost. Kdor pa se boji, da je z Yetijem odšel v zgodovino kompakten in cenovno dosegljiv Škodin terenec, pa je lahko pomirjen. Karoq ima, kot rečeno, prav tako lahko pogon na vsa štiri kolesa, dovolj visoko oddaljenost od tal in aktivno pomoč pri vožnji navzgor in navzdol. Demonstracija na res razmočenem klancu je dokazala, da se ta avto povsem varno spušča, čeprav je podlaga čista drsalnica.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Osnovna cena za Karoqa ja za zdaj malo pod 22 tisoč evri, s popusti se ga menda da dobiti za manj kot 20 tisočakov (Škoda Karoq Cenik). Ampak do takrat, ko se nova Škoda uveljavi, je v prodaji samo s sredno opremo Ambition in visoko Style. Začetna Active pride šele kasneje. V Škodi upajo, da se ne bo ponovila zgodba s Kodiaqom, ki je sicer velika uspešnica, a proizvodnja enostavno ne dohaja povpraševanja, tako da je še zdaj nanj treba čakati tudi devet mesecev. Karoqov je že zdaj naročenih približno 200, računajo pa, da jih bodo v letu 2018 dobavili najmanj 600. Škode so sicer zdaj za nekaj sto evrov cenejše, ker so skrajšali jamstvo na štiri leta in tudi spremenili osnovo zanj (ne več prostornina motorja, ampak vrednost vozila). Zato pa lahko kupci doplačajo za peto in šesto leto garancije.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Kot lastnik Yetija nisem prav nič pomirjen z dejstvom, da ga je v zgodovino poslal VW koncern, čehi prav gotovo ne, ker mojemu Yetiju primerljiv Karoq stane 6.000€ več. Žal se je zopet izkazalo, da industrija ne proizvaja to kar kupci želimo, temveč to kar želi, beri vsiljuje, da kupci kupimo. Karoq je tako različen od Yetija, da bi bilo prostora za prodajo dovolj za oba. 70.000 Yetijev letno bi še zagotovo prodali.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja