Simobil bo podražil stare pakete, naročniki bodo plačali več, tudi če preidejo na nove
Matjaž Ropret 3. januarja 2017 ob 10:12

Po Telekomu se je še Simobil odločil za podražitev mobilne telefonije, ki bo začela veljati s februarjem. Za razliko od tekmeca pa drugi največji operater ne bo podražil vseh naročniških paketov, ampak bodo en evro na mesec več plačevali naročniki z večino starejših paketov, tisti z aktualnimi, pa bodo še naprej deležni enakih cen kot doslej.

Spisek paketov, ki se bodo podražili, je dolg. In v zvišanje mesečne naročnine tako verjetno zapade večina uporabnikov, ki ni na enem od svežnjev iz aktualnega nabora svobodni, začetni, orto ali senior. Kot vedno, lahko naročniki, ki se s spremembo ne strinjajo, do uveljavitve (torej do konca januarja) brez stroškov odstopijo od pogodbe, odplačati pa morajo morebitno subvencijo za telefon ali drugo opremo.

Nič novega ni, da operater poskuša motivirati naročnike, naj zamenjajo paket za enega od aktualnih. Skozi leta se v redni in akcijskih ponudbah nabere ogromno možnosti, ki jih je treba vzdrževati v sistemu. In tudi poskusi nekaj dodatnega zaslužiti na račun uporabnikov, ki ostajajo na starih svežnjih, so del standardne taktike. Kar pa zmoti pri Simobilovi potezi je dejstvo, da bo ta operater zaslužil v vsakem primeru. Zamenjava paketa tudi ob tej podražitvi stane deset evrov, odpoved pogodbe in nato sklenitev nove naročnine je še dražja, saj priključnina znese 12 evrov. Naročnik torej v vsakem primeru plača, ali takoj ali pa vsak mesec po evro. Ob predpostavki, da je na starih paketih kakšna polovica Simobilovih naročnikov, recimo 300 tisoč od skupaj malo manj kot 600 tisočih, bo operater s podražitvijo svoje letošnje prihodke povečal za približno tri milijone evrov.

V Simobilu zatrjujejo, da se večini naročnikov splača zamenjati paket, češ da z novimi dobijo več. Kar pa ne drži nujno. Nekatere akcijske ponudbe so imele vključene večje količine prenosa podatkov, cene so bile morda nižje ali pa so uporabnikom glede na njihove potrebe preprosto bolj odgovarjale, kot to, kar operater ponuja zdaj. Poleg tega je povsem na mestu sklepanje, da bo podjetje povsem predrugačilo svojo ponudbo, ko se bo predvidoma v drugem četrtletju (med aprilom in junijem) preimenovalo v A1. Če bo takrat morda ponudilo prehod na nove pakete brez stroškov menjave, bi bil zdajšnji strošek bolj ali manj donacija Simobilu. A tudi če bo strošek ostal, bi potem uporabniki morali še enkrat plačati. Zato je po našem mnenju ob trenutni politiki tega operaterja najbolje preprosto požreti podražitev in počakati. Ali po pogledati drugam, če se ob upoštevanju priključnine pri drugem operaterju tam dobi več za isti denar ali podobno za nižji znesek. Vsekakor pa bi bil čas, da operaterji začnejo zaračunavati realne cene za svoje storitve in nehajo svoje poslovne rezultate izboljševati s skritimi stroški.

Obenem Simobil draži še uporabo storitve Moneta na 79 centov za običajno in evro in pol za napredno naročnino. To bo predvsem prizadelo študente, ki Moneto uporabljajo za študentske bone za hrano, in tiste, ki na ta način plačujejo javni prevoz, parkirnino in mogoče še kaj.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki