Seat bi z Arono rad ponovil uspeh Atece
Matjaž Ropret 10. januarja 2018 ob 19:21

Zamudniki pospešeno dopisujejo svoje favorite na seznam športnih terencev. V zadnjem času smo si ogledali Oplovega Grandlanda X, potem Škodinega Karoqa in zdaj je na vrsti drugi Seatov avto te vrste, potem ko se že z Ateco pred približno letom in pol napadli iz ozadja. A takrat uspešno, saj je celotna proizvodnja še zdaj razprodana, zato upajo, da jim bodo tudi z manjšo novinko, ki sliši na ime Arona, šlo podobno dobro. V Slovenijo načrtujejo, da bo že v prvem letu dosegla prodajne številke Ibize, ki je pravzaprav osnova za ta model.

Res bi lahko Arono najlažje opisal kot zmes Atece in Ibize. Zunaj spominja na prvo, še posebej z zadkom, znotraj je nezmotljivo druga, a seveda višja, prostornejša in z več odlagalnimi predalčki in luknjami. To je sicer slabih 4,14 m dolg in dobrih 1,54 m visok avto, 19 cm oddaljen od tal. Kar omogoča lahko vstopanje. Občutek med vožnjo je tudi malo dvignjen, a ne pretirano kombijevski. Pa tudi hitro se najde ugodno pozicijo sedenja in prostorom spredaj res ni zadrege. Zadaj prav tako ne izgleda utesnjeno, družini z dvema otrokoma verjetno ne bi bilo nič hudega. Zataknilo bi se lahko s prtljažnikom. Tega je resda 400 l, kar je podobno ali celo več kot v kombilimuzinskem Leonu, in ima lahko dvojno dno, a lahko za daljša potovanja postane premajhen. Na srečo imajo vse Arone serijska strešna vodila, tako da ni daleč do nameščanja kovčka. V Seatu sicer pravijo, da bodo s tem avtom nagovarjali predvsem mlade, še brez naraščaja, ali pa starejše pare, mlade po srcu, z že odseljenimi otroki. V družinah pa je lahko to drugi avto. Namesto Ibize, od katere je za približno dva tisoč petsto evrov dražji.

Še zdaleč pa ga ne nameravajo predstavljati samo kot funkcionalen avto. V ospredju bodo dinamičnost, tehnologija iz višjih razredov (Atece), prilagajanje izgleda – 68 kombinacij zunanjosti – in nenazadnje varnost. Trdijo, da je precej pasivne in tudi aktivne varnosti serijske, med drugim samodejno zaviranje. Dokupiti pa je mogoče še prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, opozorilo na prečni promet zadaj, eno od treh parkirnih pomagal in novost – manevrirno zavorno asistenco. Ta do hitrosti 10 km/h pri manevriranju omogoča, da se avto zaustavi pred oviro, ki je voznik ne vidi, denimo nizkim zidom (škarpo). Deluje pa ta pomočnik pri motoviljenju naprej in nazaj. Vse to je Aroni prineslo pet zvezdic na testu Euro NCAP. Poleg tega so od omembe vredne tehnološke opreme na ceniku še prilagodljivi tempomat (odličen, a žal znova s podvolansko ročico, namesto tipkami na volanu), žarometi LED, brezžični polnilnik telefona in ojačevalnik signala, izbira voznih profilov, osempalčni zaslon in »popolna« povezljivost s pametnimi telefoni, kar pomeni platforme Android Auto, Carplay in Mirror Link, zvočni sistem Beats s podporo datotekam Flac, od sredine leta naprej pa tudi instrumentni zaslon pred voznikom namesto klasičnih merilnikov.

Motorji so znani in pričakovani. V večini prodanih bo skoraj zagotovo bencinski 1.0 TSI s tremi valji in turbino, najsi bo s 70 ali 85 kW (90 oz. 115 KM). Srčno priporočam 800 evrov dražjega z več »konji« in šestimi prestavami. Res se pelje lepo in tudi hitro, samo hladen je malo poskakujoč (motor, ne avto). Izbrati bo mogoče še 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kW ali dizelski 1.6 TDI, ki ima tudi  lahko 70 ali 85 kW. Pri močnejših se bo dalo dobiti tudi samodejni menjalnik DSG. Konec leta pa pride še izvedba na zemeljski plin.

Cene se začnejo pri 13.990 evrih, seveda brez stroškov priprave in kovinskih barv. Zmogljivejši 1.0 TSI z opremo Xcellence, ta denimo vključuje velik zaslon s povezljivostjo, parkirni sistem, upravljanje brez ključa in streho drugačne barve, se skupaj s kovinsko barvo že približa dvajsetim tisočakom. V Seatu ne skrivajo, da je strogo racionalno ali glede na velikost avto ta čas najboljši nakup Leon, toda Arona ima druge čare in prednosti. S financiranjem je cena za tisočaka nižja, o drugih popustih ne govorijo, najbrž bo zanje treba vprašati trgovce. Je pa znamki, kot večini ostalih, financiranje v interesu, ker s tem kupca »drži pri sebi«. Tako kot Škoda in Volkswagen so jamstvo skrajšali na štiri leta, kupec pa lahko doplača še za peto in šesto leto garancije. Arona gre v tekmo z 2008, Capturjem, Crosslandom X, Kono, Stonicom in ostalimi že te dni, a prava ponudba bo v salonih prihodnji mesec.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja