Je smiselno izkoristiti akciji Telekoma in Simobila?
Matjaž Ropret 20. februarja 2017 ob 10:19

Običajno je, da mobilni operaterji po kratkem zimskem zatišju pripravijo kakšno akcijo za vnovično spodbuditev prodaje. Tako sta Telekom Slovenije in Simobil za februar in marec pripravila vsak svoj kampanjo s popusti na naročnine obstoječih paketov. Pri prvem se kampanja opira na Valentinovo in je namenjena novačenju novih naročnikov, pri drugem pa je izkoriščanje popustov individualno, operater pa z njimi poskuša pridobiti čim več novih vezav. Torej naročnikov, ki naslednji dve leti ne bodo mogli brez dodatnih težav in stroškov zamenjati operaterja ali celo naročniškega paketa.

Telekom ponuja polovično naročnino za vsakega, ki pripelje novega naročnika in seveda tudi za tega novinca. Oba pa morata izbrati eno od štirih naročniških izbir v akciji. To so paketi brezskrbni A, B in C ter dogaja, ki je namenjen mladim (do 31. leta). Znižanje mesečnega plačila za polovico traja dve leti, zanj pa ni potrebna vezava. Torej tudi ne nakup telefona. Potencialno se torej lahko vsak, ki to akcijo izkoristi in ne podpiše aneksa z dvoletno vezavo, vmes premisli, zamenja paket ali operaterja, s tem seveda izgubi ugodnost, vendar ne plača drugega kot določene administrativne stroške, ki jih operaterji še vedno zaračunavajo za menjave naročniških paketov, prekinitve naročniških razmerij in podobno. Tak strošek (20 evrov) čaka tudi vsakogar, ki bi hotel izkoristiti to akcijo, a zdaj ni naročnik na enega od omenjenih štirih paketov, in bi torej moral zamenjati. Resda to dobi povrnjeno v mesecu ali dveh, vseeno pa so ta plačila namenjena zgolj temu, da operaterji povečujejo svoje prihodke in ničemur drugemu.

Od Telekomovih paketov sta brezskrbni A in B skoraj identična, tudi staneta oba 21 evrov oz. deset in pol s popustom, le da je pri prvem prenosa podatkov 2 GB za dva (dodatna) evra, pri drugem pa deset gigabajtov za pet evrov. Plačuje se sicer po porabi z omejitvijo navzgor, ker pa megabajt stane en cent, to pomeni, da uporabnik pri 200 oz. 500 MB že doseže limit. Težko je torej za podatke zapraviti manj kot dva ali pet evrov na mesec, resnični ceni teh naročniških izbir sta torej v tej akciji 12,48 ter 15,48 evrov. Paket z oznako C ima vključenih 30 GB prenosa podatkov in gigabajt v državah Evropske unije, v akciji pa stane 21 evrov (sicer za današnja pojmovanja storitev mobilne telefonije že kar visokih 42 evrov). Cena torej ni pretirano višja kot pri prvih dveh in komur je pomembno, da ima v mobilnem omrežju čim več prenosa podatkov, se mu splača razmisliti. Opcija za EU kmalu ne bo več tako mikavna in relevantna, kot bom pojasnil kasneje. Paket za mlade je osnovan na drugem principu, ki ga je prvi uvedel Simobil. Pri tem se po porabi, do določenega cenovnega limita (štiri evre) plačujejo minute pogovorov in kratka sporočila, prenosa podatkov pa je deset gigabajtov.

Pri Simobilu je vsem na voljo 40 odstotkov popusta na naročniške pakete svobodni M in L ter orto tripster+ (no, ta je omejen na mlade, kot pri Telekomu dogaja). Prva dva sta tako cenejša za pet ali 15 evrov in naročnina stane 20 oz. 25 evrov, tretji pa je znižan za štiri evre na 16 evrov. Za razliko od Telekoma je pri Simobilu pogoj za popust vezava za dve leti, kar lahko storijo tako novi kot obstoječi naročniki. Slednji se lahko vežejo skupaj z nakupom telefona ali na popust na naročnino (v tem primeru so cene 18, 22 in 14,50 evrov na mesec). Mladinski paket je trenutno najbolj zanimiv, ker poleg vključene komunikacije in osmih gigabajtov v Sloveniji ponuja še gigabajt prenosa podatkov v 69 državah sveta, med drugim v Švici, ZDA in na Kitajskem. Svobodni M vključuje osem GB doma ter tisoč minut, tisoč sporočil in gigabajt v EU, pri svobodnem L pa je vse to in še dodaten gigabajt na voljo v EU, Srbiji in Makedoniji. Kdor potrebuje veliko podatkov tako doma kot v tujini, še posebej v nekdanji Jugoslaviji, lahko s to akcijo verjetno zniža svoje stroške. Za ostale pa …

Se splača vezati na to ponudbo? Mogoče s popustom na naročnino, saj je to vezavo lažje prekiniti. Sicer pa sta pri Simobilu vsaj dva momenta, ki ju je treba upoštevati. Tako kot pri Telekomu bodo paketi, ki vključujejo količine za roaming v EU, od 15. junija naprej pretežno nerelevantni. Od takrat bomo namreč po celotni evropski povezavi izkoriščali svoje domače količine, edina omejitev bo »poštena uporaba« pri prenosu podatkov. A vseeno bi moral skoraj vsak naročnik mesečno imeti na voljo gigabajt ali dva v tujini, pa tudi presežene količine ne bodo več oderuško drage, saj bo veleprodajna cena za gigabajt 7,70 evrov, torej z davkom 9,40 evrov.

Poleg tega se bo Simobil verjetno še pred poletjem, nekje konec maja ali v začetku junija preimenoval v A1 Slovenija in povsem spremenil svojo ponudbo. Začuden bi bil, če z njo vsaj na začetku ne bi poskusili narediti pretresa na trgu in če ne bi bila prilagojena novim, poroamingovskim razmeram. Zato se po mojem mnenju splača počakati. Seveda obstaja možnost, da bodo operaterji zaradi ukinitve roaminga povišali cene ali znižali vključene količine prenosa podatkov, a vseeno upam, da bo svoje naredila konkurenca med njimi. Kot pred kratkim v ZDA, kjer so v enem tednu vsi štirje veliki operaterji znova uvedli naročnine z »neomejenim« prenosom podatkov.

Pri Simobilu je sicer aktualna tudi podobna »Valentinova« akcija, kot je Telekomova. Njegovi naročniki namreč dobivajo sms-e s kodami za popust, ki jih izkoristita obstoječi in novi naročnik, oba pa dobita 50 odstotkov popusta na mesečno naročnino za dve leti. Brez vezave. Če kdo razmišlja o menjavi operaterja ali družina sklepa novo naročniško razmerje (za mulce, npr.), se mogoče splača. Še vedno pa veljata zgornja pomisleka.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja