Še dolgo ne bo enotne naročnine za (novejše) serije in filme z vseh virov
Matjaž Ropret 10. avgusta 2017 ob 17:14

Ameriške gledalce je precej razburila informacija, da se s koncem leta 2019 z Netflixa poslavljajo Disneyjeve vsebine in da bo eden največjih konglomeratov zabave že malo pred tem, sredi istega leta zagnal svojo storitev pretočnega videa na zahtevo. Mogoče ima ta poteza v ZDA večji vpliv, v Sloveniji pa že zdaj Netflix niti približno ni destinacija, kjer bi lahko našel Disneyjeve risanke in filme.

Že večkrat sem na družabnih omrežjih omenil, da je v storitvah videa na zahtevo precej težko najti novejše Disneyjeve celovečerne risanke, kot so Avtomobili, Ledeno kraljestvo in druge. Nekatere zaidejo tja, kjer jih je mogoče ali najeti ali kupiti, v naročniške storitve pridejo pozno in občasno. Še največja verjetnost, da naletiš nanje, je v HBO-jevi knjižnici, Netflix je pred časom dodal Vrvež v moji glavi, ima še nekaj starejših, to pa je tudi pretežno vse. Ob peščici filmov iz Marvelove produkcije. Te je spet bolj perspektivno iskati v HBO go, v operaterskih knjižnicah in mogoče v iTunes in Google Play movies.

Skratka – imperij največkratnega dobitnika Oscarja že doslej ni bil radodaren s ponujanjem svojih vsebin v poceni naročninah, vedno je hotel z njimi dodatno zaslužiti, zato najnovejša »sprememba« strategije ni nič kaj presenetljiva.

Kakšnih detajlov o Disneyjevi lastni storitvi videa na zahtevo še ni. Vprašanje je, če so v sami korporaciji sploh že vse premislili. In dve leti, kolikor je še do začetka obratovanja, je v tem poslu izjemno dolga doba, v tem času se lahko marsikaj spremeni. V vsakem primeru pa domnevam in predvidevam, da bo naročnina – znova – usmerjena pretežno na ameriški ali vsaj angleško govoreči trg. Onstran Atlantika v enačbo vstopi še najbolj gledana športna mreža ESPN, ki je v lasti Disneyja, in jo v korporaciji poskušajo spraviti na nove platforme, saj ji zaradi odpovedi kabelskih naročnin število gledalcev upada – številke merijo v milijonih.

Ločitev od Netflixa pa je klasično merjenje moči, da ne rečem še česa drugega, med starimi monopolisti in povzpetniki. Netflix že dolgo ni več samo platforma za distribucijo vsebin (drugih izdajateljev). Postal je resna in pomembna produkcijska hiša, skoraj hollywoodski studio, ki že ogroža uveljavljene igralce. In spreminja navade in okuse gledalcev. Vsi projekti mu seveda ne uspevajo, a hitov se je nabralo že dovolj, da so ga drugi začutili kot grožnjo. Najprej televizijske hiše, zdaj pa še studii. Če korporacija združuje oboje, je nervoza lahko še toliko večja.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Za gledalce je tak vzpon Netflixa tako dober kot slab. Dobili smo nov vir večinoma kakovostnih in vznemirljivih serij, filmov za zdaj malo manj, a hkrati se s tako strategijo tega ponudnika izgublja upanje, da bi to lahko bila prihodnja enotna lokacija za filme v pretočni obliki. Medtem ko pri glasbi med seboj tekmujejo storitve, ki imajo v katalogih bolj ali manj celotno komercialno ponudbo (vsaka od njih), v filmskem svetu nimamo še niti ene z res široko in aktualno paleto naslovov. Kaj šele, da bi bila med njimi resna konkurenca. Najnovejše delitve kvečjemu nakazujejo, da bomo morali imeti naročenih kopico storitev, če bomo želeli gledati serije in filme od povsod.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja