S športnimi prenosi lahko 360-stopinjsko snemanje res zaživi
Matjaž Ropret 6. decembra 2016 ob 13:30

Gledalci sobotnega velikega derbija med Barcelono in Realom so bili prvič deležni posnetkov, kreiranih z Intelovo 360-stopinjsko tehnologijo snemanja. Nekaj podobnega smo že videli tudi v drugih športih in taki prikazi zagotovo popestrijo prenos in pokažejo, kje se skriva vrednost vseobkrožajočih kamer in tipal. Ni mi pa popolnoma jasno, zakaj tako sramežljiva uporaba tega materiala.

Ko je Neymar preigral Realovo obrambo, a potem v slogu Jaapa Stama poslal žogo visoko na tribune, smo si lahko njegove poteze ogledali iz različnih kotov. Malo kasneje pa je sledil še posladek. Akcijo smo začeli spremljati z enega kota, nato se je kamera ustavila, pogled se je zavrtel, podobno kot pri tehniki stop motion, ki jo poznamo od Matrice naprej, in neuspel strel proti golu smo videli iz drugačnega pogleda. Podobno so pokazali tudi gole in še par akcij, ampak na žalost vse nekako mimogrede in na hitro. Res je, da slika ni v čisto enako kakovosti, kot preostali prenos – razločljivost 5K se pač porazdeli na celotnih 360 stopinj –, pa je vseeno stvar dovolj atraktivna, da bi jo lahko bolj izpostavili. Saj je navsezadnje tehnološka novost, malo stadionov ali dvoran ima nameščene ustrezne kamere in ustrezne računalnike za obdelavo.

freed2Tehnologiji se je v originalu reklo freeD in sta jo razvijali podjetji Replay Technologies in tehnološki velikan Intel. Slednji je potem prevzel prvega in razvoj zdaj pelje sam. S tem formatom imajo gledalci pogled na poteze športnikov s kateregakoli zornega kota. Posnetke, ki so dostopni na spletu, je možno po mili volji vrteti, tiste me prenosom, pa seveda obrača režiser. Hecno je samo to, da zadeva ni prilagojena očalnemu ogledu. Najbolj zanimivi so taki obrati okrog glavnega protagonista. Športnega Nea. Razlika med njim in Messijem je v tem, da stop motion snemajo z velikim številom fotoaparatov, razpostavljenih v krogu, ki se sprožajo v zelo kratkih razmakih eden za drugim, freeD na el classicu ali na letošnji tekmi zvezd NBA v Torontu pa temelji na kamerah 5K. Na štadionu Camp Nou jih je (bilo) nameščenih 38, v dvorani Air Canada Centre deset manj. Kamere vse skupaj združijo v en sam povezan posnetek. Ta je že bolj jasen in manj popačen, kot je bil pred dvema letoma in pol, ko so tehnologijo prvič uporabili na tekmi zvezd v New Orleansu. Še vedno pa je, kot rečeno, slika povprečne kakovosti in vse skupaj izgleda rahlo sploščeno. Vseeno, taki posnetki so lahko še kako kul, in predstavljam si, da bi lahko popestrili še kakšen športni prenos. Denimo smučanja, tenisa, skokov in še česa. Pokažite nam mojstrstvo Ilke, bratov Prevc in ostalih z vseh možnih strani in perspektiv!

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja