»Prvi plačujete s telefonom, je to nekaj novega?«
Matjaž Ropret 23. aprila 2018 ob 17:15

»A kar s telefonom, imate na njem kartico? Tega pa še nisem videla.«

Vsaj dvakrat sem doslej doživel tak odziv trgovke, ko sem se namenil namesto s kartico, kot sem napovedal, plačati z mobilno storitvijo NLB Pay. Pravzaprav sem podobno zavijanje z očmi pričakoval večkrat, pa pogosto prodajalci precej brez izraza sprejmejo dejstvo, da okrog terminala POS motovilim s telefonom, ne s kartico. Čeravno takih kupcev res ni veliko, niti v Sloveniji, še posebej pa ne v njenem zahodnem delu. In skoraj šokiran sem, da doslej še nisem dobil »svarila« v slogu: »Ja, gospod, to pa ne bo šlo.« Mogoče, ko bom čez nekaj mesecev poskušal z uro. 😊

Pa tudi če bi me kdo poskušal na tak način odvrniti od namere plačevanja z mobilnikom, bi bil neuspešen. Ker je transakcija potrjena tako hitro, da mogoče niti ne bi uspel izreči povedi dvoma do konca, ko bi terminal že zapiskal, da je nakup uspešno plačan (ali da je treba še vnesti PIN). Res ni nič počasneje kot s kartico, pa ni treba na telefonu narediti nič, samo odklenjenega prisloniti k plačilnemu terminalu. Potem se sama odpre aplikacija NLB Pay in pove, da je transakcija opravljena. V delčku sekunde. Edino s tem, da ne najdem takoj točke, kjer se čipa oz. Anteni NFC na obeh napravah ujameta, lahko malo zakasnim zadevo. Ampak to po navadi ni težava, razen mogoče pri terminalih, ki imajo okrog tipkovnice (za PIN) »ograjico« in ne morem telefona, ki ni prav majhen, postaviti diagonalno. Vsekakor nekaj, kar s še malo vaje sploh ne bo več omembe vredno.

Kar je pomembno, je dejstvo, da mi ni treba vleči iz žepa ali torbe denarnice in iz nje kartice. Samo telefon primem in ga spotoma s prstnim odtisom še odklenem ter prislonim, ko je terminal pripravljen. Fino je, da je to ena od tistih storitev, ki jih človek z veseljem uporablja, pa jih v bistvu sploh ne vidi. Podobno kot Urbano. Pač deluje v ozadju, z aplikacijo se sploh ne ukvarjaš in ne obremenjuješ, samo uporabiš telefon, ko bi bilo treba izvleči kartico. In doslej še nisem naletel na situacijo, da ne bi delovalo. S katero koli od »digitaliziranih« kartic.

Izbira, s katero od kartic želim plačati, je tudi edini razlog za odpiranje aplikacije NLB Pay. Vanjo je mogoče vnesti tako kartice Mastercard kot Maestro (vsaj pri mojem testnem računu je bilo tako, menda bo glavnina komitentov za kakšen mesec omejena na Mastercard, potem pa bo šlo oboje, in čez čas še kartice Visa). Ko so kartice v digitalni obliki, je stvar enega klika, katera od njih je privzeta. In s tisto gre plačilo. Vnašanje oz. digitalizacija kartic pa je tudi preprosta. Ko je komitent prijavljen v aplikacijo, se mu prikažejo vse njegove kartice, ki so na voljo, in jih samo poklika. Za prijavo v aplikacijo pa je treba vpisati svojo davčno številko, nato še enkratno kodo, ki jo sistem pošlje po sms-u, določiti PIN za vstop, ki ga lahko takoj nadomesti prstni odtis in menda celo obraz (te opcije nisem dobil, ker noben od dveh telefonov, na katera sem nameščal NLB Pay, ne podpira odklepanja z obrazom). Nihče ne bi smel imeti težav pri uporabi, ker je res vse zelo jasno in preprosto. Fino pa je tudi, da lahko aplikacija s karticami istočasno prebiva na več telefonih, ne kot pri nekaterih drugih bankah, ki dovolijo denarnico samo na eni napravi, in jo je treba seliti semtertja.

Še največja razlika v primerjavi s klasičnim plačevanjem je v tem, da imam v rokah kartico ali bankovec prodajalci takoj ugotovijo, kako želim plačati, in jim ni treba nič spraševati, meni pa ne razlagati. Če držim telefon, potem ne uganejo, da bo ta moje plačilno sredstvo in zato proglasim, da bom plačal s kartico. Potem pa presenetim. Ali pa tudi ne. Glede na to, da sem še nedolgo tega moral spraševati za brezstično možnost, zdaj pa mi jo povsod že skoraj vsiljujejo, bi se tudi telefon kot plačilno sredstvo lahko v zavest prijel veliko prej, kot si predstavljamo.

Kadar se pogovarjamo o plačevanju s telefonom, me večina sogovornikov najprej vpraša, kje vidim prednosti. Hitrost in priročnost sem že omenil, še drugi pomemben vidik pa je nošnja manjšega števila kartic s seboj. Mogoče se včasih celo da iti od doma brez denarnice. Večinoma seveda ne, ker niso (še) vsi terminali brezstični, ker ponekod poslujejo samo z gotovino in ker je po navadi pri sebi fino imeti tudi kakšen dokument, ti pa najbrž še nekaj časa ne bodo prebivali na telefonih. In pa še drugi pomislek, poleg same smiselnosti, telefonova baterija. »Kaj, če denarnica ostane brez energije ravno takrat, ko bi jo rabil?« Že res, da se vzdržljivost (dobrih) telefonov praviloma ne izboljšuje, ker toliko, kolikor je napredka, je tudi dodatne porabe, pa vendar se mi zdi, da se vsi znamo tako ali drugače organizirati, da se prebijemo skozi dan, ne da bi nam vmes telefon »umrl«. Ali g polnimo večkrat na dan, nosimo s seboj zunanjo baterijo, priključujemo na tok kje drugje. Po mojem je ta pomislek odveč. Podobno ni kakšnih zadržkov glede varnosti. Kdor bi ukradel telefon, bi imel še težje delo, da bi z njim kaj plačal, kot če bi se dokopal do kartice. Vsaj, če je ustrezno zaščiten, po možnosti s prstnim odtisom. S kartico bi mogoče še opravil nekaj manjših brezstičnih transakcij, potem pa bi bilo veselja konec. Če ne bi odklenil telefona, pa si niti škatlice cigaret ne bi mogel privoščiti na moj račun.

Kaj še pogrešam pri tej storitvi? Pravzaprav nič, edino to, da bi bili povsod brezstični terminali in bankomati, da bi res lahko hodil naokrog brez kartic, mogoče samo z nekaj deset evri keša v žepu, za vsak slučaj. In želel bi si še uporabo NLB Pay pri spletnih nakupih. Denimo na tak način, da bi vpisal neke ključne podatke, ki bi sprožili zahtevo za potrditev plačila s kreditno kartico v aplikaciji. Nakar bi samo potrdil s prstnim odtisom.

Vesel sem, da je plačevanje s telefonom (ali z njim povezano nosljivo napravo) po kar nekaj letih napovedi in obljub postalo realnost. Dobro delujoča realnost. In razen uporabe iPhona ni prav nobenega razloga, da komitenti največje slovenske banke ne bi prešli na NLB Pay. Naj se trgovke čim prej navadijo na to (novo) stvarnost.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
5 komentarjev
    • Z Intesino rešitvijo nimam praktičnih izkušenj. Pri mBills pa je nedvomno več dela, ker je treba najprej napolniti račun, pri samem plačevanju pa odpreti aplikacijo in skenirati kodo. NLB Pay je povezana s karticami oz. TRR, kjer že v osnovi verjetno je denar, za izvedbo plačila pa ni treba drugega, kot odkleniti telefon in ga prisloniti k terminalu. Težko bi si zamislil še večjo enostavnost in hitrost. Mogoče z uro, ampak ne bi bilo dosti razlike.

  • **UPDATE**
    Vsaj Mercator Šiška in Šmartinka imata sedaj POS terminale ki podpirajo breztično plačevanje s karticami.

  • Sem preizkusil vse in trenutno Intesa deluje super. Res, da njihov vmestnik sploh mobilno bančništvo ni ne vem kaj. cca 4/10. Unicredit ima super to, ampak nima možnopst plačevanja s telefonom. mBils je preveč zaprt. največ kar lahko je plačevanje na Petrolu. v vseh drugih trgovinah pozabiš, da sploh imajo to možnost, ker jih ni veliko. Plus vsak polog na mBils te stane 0,25 eur. Kar na koncu meseca če daješ gor po malo, prenese več kot mesečni račun na banki.
    Dokler ne bo pri nas Google pay ali Apple pay, bo trg še počasen. Unicreditu ter Sparkasse mesečno pišem (težim) da naj že naredijo korak naprej ampak doseženo nič.
    V angliji imaš povezavo z Mastercardom, da lhako plačuješ preko prstana. Prstan stane 100 eur kateri se veže na tvojo Mastercard in plačuješ samo s prislonom prstana na terminal. (zadnjič postopek viden v lidlu) Hitro in enostavno- vedno seboj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja