Proizvajalec vroče igračke bo plačal zaradi zlorabe podatkov uporabnic
Matjaž Ropret 14. marca 2017 ob 18:05

Povezane naprave so lahko poslovna priložnost, ker jih kupci dojemajo kot bolj napredne, od običajnih »neumnih«. Lahko pa so za proizvajalce tudi draga šola, če ne poskrbijo dovolj za varnost in so pri tem še pretirano grabežljivi z osebnimi podatki.

Kar se je, upravičeno, da ne bo pomote, zgodilo kanadskemu podjetju Standard Innovation. To pod znamko We-Vibe prodaja erotične igrače, med njimi tudi »pametni vibrator« we-vibe 4+, ki stane približno sto evrov. Uporabnice te igračke so podjetje tožile v ameriški zvezni državi Illinois in zmagale (v tem je prednost ameriških skupinskih tožb), tako da vsaki, ki je poleg fizične naprave uporabljala tudi aplikacijo, pripada deset tisoč kanadskih dolarjev – to je malenkost manj kot sedem tisoč evrov – odškodnine. Vsaka potrošnica, ki si je kupila ta izdelek, pa lahko zahteva povračilo v višini 200 dolarjev. Standard Innovation bo skupno plačal štiri milijone kanadskih dolarjev (2,8 milijona evrov) odškodnin.

Igračka ima povezavo bluetooth in se jo zato da »upravljati« s telefonom. Nisem strokovnjak za ženske intimne pripomočke, vseeno pa si predstavljam, da bi bilo med uporabo na zaslonu telefona, če ta že mora biti zraven, kaj drugega, ne aplikacija za vibrator. Proizvajalec sicer zadevo oglašuje tako, da se lahko v seanso poveže tudi partner, ki ga takrat ni doma. Tudi prav.

Bolj zaskrbljujoč je odnos proizvajalcev takih reči do varnosti in spoštovanja osebnih podatkov. Izkazalo se je namreč, da so podatki iz aplikacije (ta pa jih dobiva iz igračke) nemoteno tekli na strežnike omenjenega podjetja, dokaj brez težav pa se jih je dalo tudi prestreči. Verjetno bi uporabnica še nekako tolerirala, če bi si nekje v pisarnah proizvajalca ogledovali njene navade pri zobni higieni, precej manj pa je bilo ameriškim potrošnicam všeč, da so lahko iz temperature vibratorja in intenzivnosti njegovega delovanja razbrali, kakšne užitke so si privoščile. A oboje je nesprejemljivo, če podjetje tega vnaprej ne pove. In komaj sprejemljivo, tudi če pove (in ne da možnosti izpisa). Nezavarovano pošiljanje podatkov po internetu pa še toliko bolj.

Podjetje se zdaj brani s klasično piarovščino, da »resno jemlje zasebnost kupcev in varovanje podatkov.« Menda so izboljšali varnost, obveščanje uporabnic in njihovo možnost izbire, katere podatke želijo deliti s svetom. »S to poravnavo se lahko v podjetju Standard Innovation osredotočimo na razvoj novih inovativnih proizvodov,« so zaključili svoje medijsko blebetanje.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja