Prevca so gasilci izrezali iz zverižene pločevine
Marjan Kodelja 11. aprila 2018 ob 06:18

Dopade mi ideja, da so podjetja, ki spogledujejo z digitalizacijo in novimi tehnologijami, pripravljena svoje poglede deliti. Zavarovalnica Triglav je tozadevno v Ljubljani odprla predstavitveni prostor oziroma »lab«, kjer obiskovalci lahko vozijo v simulatorju varne vožnje, prek navideznika in tresoče se platforme občutijo potres ter za zabavo še skočijo na planiški velikanki. Začetek je zanimiv in odpira še cel kup možnosti.

Povod obiska je bil 360 stopinjski video, katerega namen je obiskovalcem približati izkušnjo reševanja v prometni nesreči. Nastal je v sodelovanju z organizatorji vaje Heavy Rescue Slovenia, vlogo ponesrečenega voznika pa je zaigral smučarski skakalec Cene Prevc. Za polovico skrajšani posnetek si lahko ogledamo na Youtubu, celega pa v omenjenem labu, kjer nam bodo poveznili navideznik na glavo in nas na ta način veliko nazorneje postavili v središče dogajanja. Kajpada se ogled splača. Ne samo, da dobimo občutek o požrtvovalnosti in usposobljenosti gasilcev oziroma reševalcev. Tudi zato zaradi zavedanja, da moramo storiti vse, kar je v naši moči, da se sami ne bomo znašli v takšnem položaju.

Ko sem že bil tam, se sedel tudi za volan simulatorja vožnje. Izkušnje imam predvsem s podobnimi igrami, je pa princip igrifikacije eden najbolj uspešnih, ko gre za učenje, delno pa tudi pridobivanje izkušenj. Na prvi pogled je simulator videti razkošno. Trije veliki zasloni (televizorji), sedež, ki ga motorji tresejo in nagibajo, ustrezni zvočniki, stopalke, volan in prestavna ročica. Programsko opremo je spisalo slovensko zagonsko podjetje, lahko pa se odločimo za vožnjo v mestu, na podeželju ali na avtocesti. Toliko na kratko. Naj takoj povem, da simulator ni namenjen učenju obvladovanja vozila, zato mu oproščam nekaj »slabosti«. Armaturna plošča na prednjem zaslonu je predaleč od volana in voznika nasploh, tresenje sedeža je preveč izrazito in se bolj poda dirkalnemu kot osebnemu vozilu, težko je oceniti razdaljo do predmetov, še težje dojeti zaviralno pot in podobno. A kot sem dejal. Ni njegov namen učenje vožnje, temveč predvidevanje dogodkov v prometu, kar bi morali ceniti mladi vozniki, ki s tem nimajo prav veliko izkušenj. Ko se avtobus na primer ustavi na postajališču in na cesto nepričakovani skoči skupina najstnikov ali ko se motorist med vožnjo skozi ovinek zapelje na naš vozni pas. Za take primere pa simulator več kot odlično opravi svojo vlogo. Varna vožnja ni le dobro obvladovanje vozila, temveč aktivno spremljanje prometa in pričakovati nepričakovano.

Ako imaš urico ali dve časa, pa se nimaš kam dati, je digitalni center Triglav Lab (na Dunajski 20 v Ljubljani) lahko zanimivo mesto obiska. Upam pa, da se zgodba ne bo ustavila in ga bodo nadgrajevali. Cel kup je namreč naprav in tehnologij, ki tako ali drugače pomagajo pri varovanju ljudi in premoženja in bi se jih splačal nazorneje približati ljudem. S tem imam predvsem v mislih naprave interneta stvari, pametnega doma in na koncu tudi pametnega mesta. Lahko bi na primer naredili simulacijo varnega pametnega doma, da bi prikazali delovanje med seboj povezanih tipal, predvsem pa, kako jih uporabiti ter kako učinkovita so v svoji nalogi.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Booking.com INT
Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja