Preporod ali dokončno slovo Flickrja in spletnih fotoalbumov?
Matjaž Ropret 23. aprila 2018 ob 11:22

Čez vikend sta Flickr in podobna spletna fotografska storitev SmugMug objavila, da prvi prehaja pod okrilje drugega. Tako se očitno začenja razprodaja Yahoojevega premoženja pod Verizonom, ki je nekdanjega spletnega velikana prevzel pred časom.

Flickr je bil ob zatonu njegove e-poštne storitve in novičarske strani še ena najbolj zanimivih storitev, ki jih je imel v lasti Yahoo. Vendar je malokdo zaupal operaterskemu velikanu, da se bo z njo lepo vedel. Dodatna težava pa je bila že leta nespremenjena zahteva po Yahoojevem računu za uporabo Flickrja. Zdaj storitev za neznano vsoto prehaja pod SmugMug, ne predstavljam pa si, da bila cena ravno milijardna, prej je reda velikosti nekaj deset milijonov dolarjev.

SmugMug v Sloveniji verjetno ni zelo poznano spletišče, morda tudi zato, ker ne ponuja zastonjske različice storitve, v vsakem primeru je treba plačati nekaj evrov na mesec, vendar naročnik potem dobi neomejen prostor za shranjevanje fotografij. Flickr že ves čas ponuja tudi brezplačno opcijo, ki prinese terabajt prostora za fotografije, kar naj bi tudi ostalo, saj novi lastnik zagotavlja, da bosta storitvi še naprej ostali samostojni. Tudi za uporabnike naj se ne bi nič spremenilo, razen verjetno pogojev uporabe In, upam, zahteve po Yahoojevem računu. V SmugMugu poudarjajo, da je bila priložnost združiti obe fotografski skupnosti predobra, da je ne bi izkoristili. Zato lahko pričakujemo vsaj kakšno povezovanje ene in druge storitve, denimo prenos fotografij med obema, prikazovanje albumov iz prve v drugi in obratno, in tako naprej.

Vprašanje pa se je seveda, kakšno prihodnost še ima Flickr. Nekoč je bila to glavna fotografska knjižnica na spletu in tudi dajala merodajne podatke, kakšni in kateri fotoaparati so v uporabi. Zdaj ima menda nekaj čez sto milijonov uporabnikov, medtem ko so druge namenske (Google Foto) ali splošne oblačne shrambe (Dropbox, …) daleč spredaj. Nekatere se bolje razumejo s fotografijami, druge slabe, toda večinoma zadostno, da se malokdo še zateka kam drugam. In za bahanje s tem, kje smo bili in kaj smo videli, zdaj večinoma uporabljamo družabna omrežja (Instagram, Facebook, Snapchat, …), fotografije nas zanimajo tisti trenutek, všečkamo jih in pozabimo nanje. Kdo si še vzame čas, da gre urejat in gledat spletne albume? Seveda pa bi bilo lepo, če bi se pod drugačnim, bolj skrbnim lastnikom tudi zaradi prerojenega Flickrja ta želja po bolj privlačni in obstojni predstavitvi zabeleženega v objektiv med uporabniki spet malo bolj prebudila.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja