Prava reč, če bo Simobil po novem A1
Matjaž Ropret 30. novembra 2016 ob 09:16

Blagovne znamke v slovenskih telekomunikacijah ne preživijo prav dolgo. Navkljub že pregovornemu branjenju nacionalnega interesa je večina alternativnih operaterjev v tuji lasti in zato menja imena, pa celo domači, državni Telekom Slovenije je vmes naredil in potem ukinil nekaj znamk, med njimi seveda najbolj očitno Mobitel in Siol. Zdaj je Simobil napovedal, da prihodnje leto, tako kot vsi operaterji v skupini Telekom Austria (v lasti mehiškega America Movila) postaja A1.

Ime je avstrijsko-mehiško-argentinsko vodstvo skupine seveda povzelo po avstrijski veji, ki je že pred časom za celotno svojo komunikacijo z uporabniki začela uporabljati to kratko kombinacijo črke in številke. Ampak v telekomunikacijah vlada konvergenca, tudi podjetja znotraj korporacij so vse bolj eno, in za vse blagovne znamke ni več prostora. Tako so v Telekomu pred leti opustili Mobitel, ki je bila brez dvoma ena najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, in takrat je šef Simobila Dejan Turk celo dal razvpito izjavo “ne moti sovražnika, ko dela napako.” Zdaj je lahko le naročil svojim piarovcem, naj spišejo kar se da vzneseno sporočilo za javnost, zakaj bo podjetje, ki ga vodi, z novim imenom še boljše, kakšne vse priložnosti mu to preznamčenje prinaša. In verjetno mora priznati, da je bil takrat preveč skeptičen ali optimističen (odvisno od zornega kota) glede pokopavanja Mobitela, ker je Telekomu tranzicija na enotno ime povsem lepo uspela in smo se navadili nanj. Čeprav Mobitelov duh še živi na zaslonih telefonov kot ime mobilnega omrežja, medtem ko se bo Simobilov enkrat sredi prihodnjega leta povsem poslovil, saj bo tudi oznaka omrežja A1. Verjetno bo tudi pri Simobilu šlo brez večjih težav. Še najbolj škoda se mi zdi, da gredo na ime, ki so pridevniško lahko uporablja samo kot desni prilastek. Drugače pa mi je, kot verjetno večini uporabnikov precej vseeno, pa tudi hiperinflacija takih in drugačnih mobilov se bo še malo zmanjšala, potem ko se je lani že poslovil Tušmobil.

Pomen blagovnih znamk je pogosto precenjen. Ja, pomagajo pri izdelkih, kjer je čustvena navezava kupcev večja. Pri infrastrukturi in storitvah so manj pomembne. V tehnološkem svetu je kar precej podjetij, ki so uspela precej hitro in so si znamko zgradila dobesedno iz ničle (Nokia, Huawei, Xiaomi, Tesla, …), in je tudi precej zombijev – znamk, ki jih je nekdo kupil zaradi stare slave in zdaj pod temi imeni poskuša prodajati precej povprečne izdelke. Taka primera sta Kodak in Polaroid. Dosti je tudi posojanja imena neposrečenim proizvodom, ki jih niti zveneča znamka ne more rešiti, ker so pač slabi. Zato tudi uspeh in prihodnost Simobila oz. A1 nista odvisna od imena, ampak od tega, kaj bo podjetje dejansko ponujalo. Napovedujejo, da bodo zaradi enotne osebnosti lahko v več državah uvajali podobne ali enake novosti. Verjetno bodo lahko povsod imeli enake ali vsaj podobne televizijske sprejemnike, aplikacije in še kaj. In če bodo pri kakšnem kitajcu naročili posebno serijo telefonov A1 super duper, se jim to za pet ali sedem držav, kjer jih bodo poskušali prodati tistim, ki nočejo ali si ne morejo privoščiti iphona ali galaxyja s, precej bolj izplača kot za eno ali dve. Zelo verjetno pa bo do novega imena počakala tudi združena, »konvergenčna« ponudba, ki so jo začeli napovedovati že lani konec poletja, ko so prevzeli Amis, a je doslej še niso uspeli sestaviti.

Verjetno pa niso edini, ki bodo v dokaj kratkem času doživeli prekrstitev. Telemach, ki je bil vmes že tudi UPC, bo verjetno kmalu spet naprodaj. Najverjetnejši kupec pa ni nihče drug kot Telekom Austria, kar bi pomenilo, da bi še največji kablaš prešel pod A1. T-2 je trenutno v stečaju, jutro mogoče ne bo več, kdo ve, preveč zasukov je že bilo v tej zgodbi. Ampak v vsakem primeru bo prej ali slej dobil drugega lastnika. In ta ga bo integriral v nek večji sistem in spotoma ukinil znamko. Enako se bo zgodilo tudi Telekomu, če ga država kdaj res proda, kar pa se trenutno ne zdi zelo verjetno.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja