Poskrbite, da od operaterja ne odidete praznih rok
Marjan Kodelja 13. decembra 2017 ob 05:36

Zadnji mesec tekočega in prvi novega leta sta kot naročena za menjavo operaterja. Naprave, predvsem pametne telefone, se “da” dobiti še za odtenek ugodneje, morebiti vam bodo ponudili cenejšo naročnino za določeno obdobje. Ker je njihov namen znan, vezati vas za dve leti, je kupec ta čas v resnici kralj. Vse dokler ne pritisne svojega podpisa na pogodbo.

Operaterji so na veliko spreminjali in izboljševali mobilne pakete, obstoječe uporabnike pa puščali na starih, največkrat dražjih, če pa ne, pa na storitveno manj ugodnih paketih. Sicer je res, da lahko paket kadarkoli spremenimo, a moramo plačati “administrativni strošek”, kar mnoge odvrne, toliko bolj, če je cenovna razlika med starim in novim paketom minimalna. Zato pa ima uporabnik, ki mu je potekla vezava, škarje in platno v svojih rokah. Lahko je po domače tečen. Takoj ko poteče vezava obstoječega operaterja “povprašamo”, kaj nam lahko ponudi, da ostanemo, podobno pa povprašajmo tudi tekmece. Kaj nam ti nudijo, da pridemo k njim. Tečen in vešč kupec zbaranta zase več ugodnosti od manj veščega. Nekje so meje, pod katere uslužbenec operaterja sicer ne more, vendar sami po sebi ne dajejo niti približno toliko ugodnosti, popustov in podobno, kot bi jih lahko.

Večina nas ostaja leta in leta zvesta, ker se bojimo sprememb. Ako nekaj dela, ne menjaj, pa čeprav zaradi cen včasih stiskamo zobe. Največkrat misel o spremembi odženemo z vprašanjem. “Kaj pa, če je storitev drugega operaterja slabša?” Ali pa. “Bom spet moral menjati opremo?”. Zaradi dogajanja tega leta pa bi se morali znebiti strahov. Naš največji operater je na primer podražil paket v katerem so združene vse storitve in novim uporabnikom prvo leto ponudil “konkreten” popust na naročnino. Obstoječim uporabnikom pa nič. Storitve se bodo v prihodnje še dražile. Menda zahtevajo lastniki avtorskih pravic več, mobilne storitve pa so med cenovno ugodnejšimi v Evropi. Podražitve med trajanjem vezave niso pravične, zato je toliko pomembneje, da iztržimo čim več. Kot kompenzacijo za vsa presenečenja, ki jih bomo deležni v naslednjih dveh letih.

Nič nas naj ne bo sram, saj ne izsiljujemo, vprašati pa ni greh. Operater lahko novega uporabnika pridobi le tako, da ga ukrade tekmecu. In če se že pulijo za našo naklonjenost, naj zanjo “plačajo”. Pomislite tudi, koliko časa ste že uporabnik izbranega operaterja in koliko pozornosti vam je ta čas namenil. Ste sploh kdaj koristili katero od ugodnosti? Pa tudi če ste, je pomembno zgolj eno. Čim nižji letni strošek za elektronske komunikacije vseh članov družine. Ta pa je možen, če sta na tekočem s ponudbo na trgu, z akcijami ter nanje pravočasno reagirate. In če to pomeni menjavo operaterje vsake dve leti, toliko bolj. Paziti moramo le, da je prehod čim cenejši in neobremenjen z morebitnimi dodatnimi administrativnimi stroški, morebitnimi stroški predčasne prekinitve vezave ter čim manj boleč v smislu menjave opreme!

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Booking.com INT
Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja