Pop TV preizkuša, koliko lahko iztrži od operaterjev
Matjaž Ropret 21. novembra 2016 ob 12:22

Najbolj pereča, občutljiva tema v telekomunikacijskih krogih so v zadnjih tednih nove zahteve podjetja Pro plus, izdajatelja televizijskih programov Pop TV in Kanal A, do operaterjev. Za zdaj nihče noče tega javno komentirati niti napovedovati razpleta. Odprte so namreč še vse možnosti – da operaterji popustijo, da bodo televizijske naročnine od novega leta dražje, da bodo Pro plusovi programi pristali v doplačljivih programskih shemah ali da jih celo ne bi bilo pri operaterjih.

Doslej so operaterji, ki za večino tujih televizijskih programov plačujejo, da jih imajo lahko v svojih programskih shemah, Pro Plusu mesečno odšteli nekaj malega samo za programe Brio, Kino in Oto ter za vse programe v načinu HD, ne pa tudi za Pop TV in Kanal A, ki sta bila zastonj vidna z anteno. Zdaj izdajatelj teh programov po naših informacijah od vsakega operaterja želi okrog štiri evre (+ ddv) za celoten paket, kar naj bi odsevalo gledanost Pop TV in Kanala A. Argumentacija Pro plusa naj bi bila, da operaterji služijo na njegov račun, saj uspešno prodajajo zelo gledane vsebine, za katere plačajo malo ali nič. Osnovna naročnina na televizijo pri operaterjih stane približno 20 evrov, v t. i. trojčkih še manj, kar pomeni, da si želi Pro plus vzeti približno četrtino ali tretjino tega kolača.

Zaradi boljše pogajalske pozicije, pa tudi zaradi zniževanja stroškov, so se v tem podjetju odločili še za prenehanje oddajanja v prizemnem načinu DVB-T. Kar pomeni, da Pop TV in Kanal A ne bosta več vidna z anteno. Zdaj sta v multipleksu C skupaj Planet TV, TV 3, Golico TV, Gold TV, Novo24 TV, TV Areno in TV Petelinom. Oddajati naj bi nehali 16. januarja, svojo namero pa bodo menda javno objavili v začetku decembra. Pri čemer o tem še niso obvestili RTV Slovenija oz. Oddajnikov in zvez, kar so tam potrdili. Imajo pa po naših informacijah trimesečni odpovedni rok, kar pomeni, da bodo tudi po prenehanju oddajanja še približno mesec in pol plačevali zanj. Na leto sicer prizemno oddajanje dveh programov stane nekaj manj kot milijon evrov.

Po navedbah virov blizu Pro plusa z operaterji potekajo pogajanja, predvsem s t. i. veliko četverico (Simobil, T-2, Telekom Slovenije, Telemach), ki je daleč pomembnejša od malih operaterjev in za katero v televizijski hiši tudi računajo, da bo na račun izpada antenskega signala pridobila še kakšnega novega naročnika, ki je doslej televizijo gledal zastonj (če zanemarimo prispevek RTV, seveda). Medtem operaterski viri pripovedujejo nekoliko drugačno zgodbo, saj trdijo, da vsaj eden od omenjene četverice ne pristaja na nikakršne pogovore in kategorično zavrača zahteve Pro plusa. Poleg tega naj bi slednji precej trdno vztrajal pri svojih zahtevah. Večina jih zato čaka na odločitev Telekoma Slovenije. Kajti če bo vodilni operater tudi z novo pogodbo in cenami (tudi če bodo nižje od zahtevanih) obdržal Pop TV in Kanal A v osnovni shemi, bodo to morali storiti še preostali trije, sicer bodo v slabšem položaju pri naročnikih.

Odnosi med temi pogajalci so kompleksni, kajti operaterji so med drugim tudi med večjimi oglaševalci na omenjenih televizijskih programih. Zato bi utegnili oglaševalsko pipico pripreti, če z dogovorom ne bodo zadovoljni. Še dodaten moment pa bi utegnila biti tesnejša povezava med Pro Plusom in Telemachom oz. njunima ameriškima lastnikoma, o kateri se tudi šušlja. Z njo pa bi Telemach pridobil prednost pred ostalimi operaterji, saj bi v pakete zapakiral dodatne vsebine. Medtem ko je Telekom solastnik televizije Planet TV, ki bo, če bo uspešen Pro plus, na operaterje naslovila podobno zahtevo. Vprašanje pa je, ali bo za ta program plačeval tudi vodilni operater. S tem bi lahko nekoliko kompenziral večji strošek s Pop TV-jem. Ampak bi se ob takem scenariju verjetno hitro kdo pritožil regulatorjem. V vsakem primeru so se v Pro plusu odločili izkoristiti veliko gledanost svojih programov, četudi bodo na ta račun nekoliko zmanjšali doseg in s tem morda tudi oglaševalske prihodke. Prihodnji tedni pa bodo pokazali, kakšne karte v rokah držijo operaterji. In kaj se bo dejansko spremenilo za gledalce.

***

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Torej. Komercialne TV živijo od oglasov.
    ProPlus želi postati zgolj plačljiva (pay TV) in z nič manj cenenimi slajdšou oglasi za solato v akciji pri najcenejše diskontu.
    Jasno s figo v žepu izsiljuje vse po vrsti, kar ni prvič. Se še spomnimo, ko ProPlus ni želela iz Mux A v komercialni Mux B, ki so ga postavili skandinavci?
    Zdaj bo RTV oz. oddajniki in zveze ob prihodek za zakupljeno pasovno širino v Mux C. Upamo lahko, da čimprej vstopijo drugi ponudniki, ki živijo od oglasov.

    Fantje in dekleta na ProPlusu očitno ne vedo, da tudi kapaciteta pasovne širine v kabelskem in IPTV omrežju ni zastonj. Tudi kable je treba vzdrževati, da o brezžičnih zvezah ne govorimo.

    Zakonodaja omogoča tudi kriptirano oddajanje (CA) v DVB-T. To bi za pohlepne lastnike ProPlusa seveda pomenila dodaten strošek. Čeprav so na satelitu že kriptirani s sistemom Videoguard. Sicer si lahko na prste roke izračunajo, koliko gledalcev bo kupilo njihovo kartico za dostop. (Beri: Verjetno še manj, kot Voyo.)

    Operaterji bi morali tokrat stopiti skupaj. Skupaj s pristojno agencijo AKOS. Ceno oddajanja v distribucijska omrežja izračunati na podlagi deleža pokritosti in operativnih stroškov sameznega načina distribucije in jo prilagoditi ceni (prenehanega) oddajanja v DVB-T. Da ProPlus ne bo na zgubi, operaterji pa bodo ProPlusu ustrezno zaračunali omrežnino.

    In ko smo pri oglasih. Zdaj ko bosta Pop Šit in Kanal Ponovitev plačljiva, bodo za premožnejše gledalce morda na TV tudi oglasi za luksuzno blago. Npr. drage ure, parfume, avtomobile višjega cenovnega razreda z objavljeno ceno (in ne “prihrankom”). Oglaševalske agencije si verjetno že manejo roke? Ali pa se morda gledalcem obetajo boljši časi in manj oglasov?

    Verjetno nič od tega. Hitro pišite Božičku, da vam za darilo podari tečaj jezika sosednje države ali Nemčije, kjer so komercialni programi dostopni brezplačno po zraku. (Vključno z Nemškim Eurosport-om, Disney, TLC, … vsaj v SD).

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja