Pomemben del Huaweijevega preboja je Honor
Matjaž Ropret 16. marca 2017 ob 10:43

V kakšni drugi branži, recimo avtomobilski, »pomožne« znamke niso tako neobičajne. Vzemimo samo Infiniti ali Lexus na eni in Dacio na drugi strani cenovnega spektra. V infotehnološkem sektorju je tega manj, precej bolj pogosti so konglomerati, kot je denimo Harman, s kupom različnih, bolj ali manj enakovrednih znamk. Zato je Huaweijev eksperiment s samostojno enoto Honor posebnost. In kljub začetnemu dvomu se zdaj kaže, da odločitev prinaša rezultate.

Honor so si v Huaweiju zamislili že leta 2011, dejansko pa splovili dve leti kasneje. Leta 2014 so se telefoni pod to znamko začeli pojavljati tudi drugod, še posebej na trgih, kjer je manj prodaje prek operaterjev (z vezavami) in več v klasičnih trgovinah ter na spletu. Tako je Honor dokaj hitro osvojil tržni delež na Slovaškem, v nordijskih državah in še kje. V Sloveniji so ti izdelki začeli resno pridobivati lani, ko so po podatkih Huaweijevih predstavnikov v nekaterih obdobjih uspevali prodati do 700 telefonov tedensko, kar predstavlja nekje okrog šest- ali sedemodstotni tržni delež.

Na začetku so za Honor ubrali strategijo izključno spletne prodaje in nagovarjanja mladih, ki jim je pri pametnih mobilnikih menda pomemben predvsem izgled in si ne morejo privoščiti najdražjih modelov. Sčasoma so to taktiko že precej približali standardni prodaji telefonov, saj so zdaj modeli Honor na voljo tako pri veletrgovcih z zabavno elektriko kot tudi pri operaterjih. Prodajnih priložnosti pač ne gre izpustiti iz rok. Je pa Huawei nekoliko zmanjšal število svojih modelov v nižjih cenovnih razredih in jih vsaj delno nadomestil z modeli podznamke. Pri njej je namreč poleg oblikovanja in materialov v ospredju nižja cena za podobne tehnične lastnosti, kot jo ponuja konkurenca, celo hišna. Navsezadnje je bil tudi med kupci dobro sprejeti Honor 8 po zmogljivostih zelo blizu kot (seveda dražji) Huaweijev zastavonoša P9.

Podobno bodo po naših informacijah kmalu storili z novincem Honor 8 Pro, ki se na Kitajskem že prodaja kot Honor V9. Ta bo imel enak procesor (Kirin 960) in enako veliko baterijo (4000 mAh) kot Mate 9, poleg tega pa zaslon z diagonalo 5,7 palcev in celo razločljivostjo QHD (2560 x 1440), dvojni fotoaparat, vendar s »starejšo« konfiguracijo dveh tipal z 12 milijoni točk, ne z 12 + 20 mp, kot pri Mate 9 ali P10. Telefon bo tudi precej tanek in privlačen in bo verjetno že pomladi na voljo v Sloveniji.

Tega sicer odgovorni za Honor niso zagotovili za prav tako obetavni 6x, ki ima tudi dvojni fotoaparat in še nekatere zanimive lastnosti za zgolj 250 evrov (toliko stane v tujini). Po zadnjih podatkih maja vendarle prihaja še k nam. Vmes so dokaj potiho začeli prodajati tudi model 8 lite, ki se od »prave« osmice loči predvsem po tem, da ima manj zmogljiv procesor, zgolj enojni fotoaparat in manj pomnilnika. Svoje vtise o njem bomo povedali, ko ga (v kratkem) temeljiteje preizkusimo.

Ne uporablja pa Huawei znamke Honor zgolj za ponujanje podobnega, mogoče malo bolj stilskega, za nižjo ceno, ampak tudi za preizkušanje novih konceptov. V model Magic so tako vgradili prepoznavo oči in obraza ter bistveno več umetne inteligence za pomoč uporabniku, kot jo zaenkrat ponujajo v drugih izdelkih. Poleg tega pa ima ta zanimivo oblikovan telefon – tako spredaj kot zadaj je ob strani zašiljen v dokaj ozek obod – preobleko androida, brez dvoma zasnovano za kitajske kupce, ki si želijo iPhone, a si ga ne morejo privoščiti.

Čeprav naj bi bili proizvodi Huawei in Honor namenjeni različnim ciljnim skupinam, se vseeno še dogajajo podvajanja in verjetno bodo v kitajski korporaciji morali razmisliti o vsaj delni konsolidaciji. Za zdaj je njihova strategija podobna kot pri Nokiji v najboljših časih ali Samsungu pred kakšnim letom – preplaviti trg in biti z vsaj enim, po možnosti pa z več izdelki prisotni v vsakem segmentu, kar pomeni na vsaki prodajni polici. Tako se v povezavi z obširnim oglaševanjem osvaja tržne deleže. In Huaweijev cilj je znan – najprej v nekaj letih prehiteti Apple, nato pa še Samsung in postati globalna številka ena pri mobilnikih. Do tam je še daleč in večanje prodaje gre vedno vsaj delno na račun dobička. Toda za zdaj kaže, da je Huaweiju dodatne kupce prinesla tudi nova znamka, ki je mogoče nekateri od njih niti ne povezujejo s kitajskim koncernom.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja