Matjaž Ropret 19. septembra 2016 ob 21:56

Z zanimanjem smo čakali letošnji sejem Photokina, saj fotografska panoga povsem drugačna, kot je bila še pred dvema letoma, ko se je industrija zadnjič zbrala v Kölnu na svojem največjem dogodku. Pri Panasonicu tega ni bilo opaziti, japonsko podjetje je vsaj med novinarsko predstavitvijo nadaljevalo skozi zadnje desetletje začrtano pot.

Panasonic letos praznuje 15-letnico fotoaparatov Lumix in sodelovanja z nemško Leico. V tem času je podjetje na fotografski trg prineslo nekaj inovacij, kot so optični umirjevalnik (po domače stabilizator) slike, napredne načine ostrenja, možnost naknadnega ostrenja, brezzrcalni fotoaparat in je bilo tudi utemeljitev žepnih popotnih fotoaparatov. V zadnjih letih pa je bilo eno prvih, ki je pograbilo video 4K in ga tudi prineslo v nižje cenovne razrede. Zato ne čudi, da vse tri tokratne novosti snemajo v tej razločljivosti, v isti sapi pa je šef oddelka za fotografijo Yosuke Yamane napovedal, da se bo z olimpijskimi igrami v Tokiu čez štiri leta začelo obdobje videa 8K. Do takrat bodo namreč procesorji dovolj hitri za obdelavo takega signala, izpopolnili bodo zaklope, zraven bodo prišli še algoritmi za visok dinamičen razpon (HDR). Toda, zakaj pravimo, da se pri Panasonicu obnašajo, kot da se pri prodaji fotoaparatov ni nič spremenilo?

Predstavili so dva naslednika lanskih ali predlanskih modelov, napovedali še tretjega, in dodali en nov model, ki je prav tako namenjen vse ožji skupini resnih fotografov. Takih, ki jih še zanimajo največje zaslonke in podobne lastnosti. Vse novosti izgledajo obetavno in tudi niso (v sonyjevski maniri precenjene), vprašanje pa je, koliko potencialnih kupcev ob vse bolj fotografsko naprednih pametnih telefonih še imajo.

Naslednik modela FZ1000 gradi na njegovih odlikah. Foto Panasonic.
Naslednik modela FZ1000 gradi na njegovih odlikah. Foto Panasonic.

FZ2000 je na pogled pravi foto-video stroj. Aparat je naslednik FZ1000, enega prvih modelov z večjim tipalom, konkretnim razponom zuma in veliko svetlobno močjo. Dvatisoč gradi na tem konceptu, zum je 20-kratni (od 24 do 480 mm), tipalo pa še naprej enako – enopalčno z 20 milijoni točk. Zanimivo je, da imajo čisto vsi aparati s to velikostjo tipala, od prvega do zadnjega enako ločljivost. Aparat ima tudi zelo ostro elektronsko iskalo in vgrajen nastavljiv sivi filter. Seveda pa, tako kot predhodnik, obilo nastavitev za video. Cena naj bi bila, podobno kot pri predhodniku, približno 1200 evrov.

G80 je še eden v vrsti brezzrcalnih aparatov formata mikro 4/3, kar pomeni, da je združljiv z vsemi Panasonicovimi, Olympusovimi, Sigminimi in ostalimi objektivi za ta sistem. V Panasonicu so prepričani, da bo zapolnil vrzel v njihovem naboru, saj ponuja napredne funkcije (vrtljiv zaslon, dobro elektronsko iskalo, odpornost proti vodi in prahu, priključek za mikrofon in daljinskih upravljalnik, snemanje 4K), a vseeno ne sili v profesionalni segment. Skupaj z novim objektivom z uporabnim razponom 12-60 (24-120 mm) bo zanj treba odšteti tisočaka, kar se zdi razumna cena za tak komplet, ki je lahko resno foto- ali video orodje. Oba aparata imata tudi priročen dostop do funkcionalnosti 4K photo in post focus. Pri prvi aparat posname video in iz njega je mogoče enostavno izvoziti fotografije z ločljivostjo 8 milijonov točk (tako noben trenutek ni zamujen), pri drugi pa je mogoče, prav tako na osnovi videa, naknadno izbirati točko izostritve.

Še tretji novinec je LX15. Tudi ta ima enako enopalčno tipalo 20 mp, vendar je pri njem objektiv manjši, s »samo« trikratnim zumom (24-72 mm), zato pa (vsaj na papirju) odlično svetlobno močjo 1,4-2,8 – v praksi je z zumiranjem fotograf hitro na končnih 2,8. Seveda je to žepni fotoaparat, malo manjši kot TZ100, na katerega tudi sicer spominja in bo tudi cenovo umeščen ob bok z njim (700 evrov). Razlika bo poleg zuma v tem, da ima LX15 vrtljiv zaslon, TZ100 pa elektronsko iskalo. Oba snemata 4K.

Kot ga bo, v 10 bitih in 60 sličicami na sekundo novi GH5. Ta bo šel še korak naprej, snemal bo namreč tudi video 6K, ki ga doslej ni omenjal še nihče. To bo Panasonicov naslednji paradni izdelek, vendar ga bodo predstavili šele v prvi polovici prihodnjega leta.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja