Opel se kot eden zadnjih priključuje zabavi s srednjevelikimi SUV-ji
Matjaž Ropret 25. oktobra 2017 ob 18:37

Vedno je prostor še za enega dodatnega konkurenta. Te mantre se drži večina avtomobilskih podjetij, ko zaradi priljubljenosti določenega segmenta eno za drugim predstavljajo svoje izzivalce. In v Oplu, zdaj že združenem s francosko navezo Peugeot-Citroen (PSA), se zato ne bojijo, da z Grandlandom X ne bi mogli prevzemati kupcev drugim znamkam.

Navsezadnje je ta cestni terenec že nastal kot plod sodelovanja s Peugeotom, čeprav še pred poslovno združitvijo korporacij. In tako bo nemška znamka imela nekaj dela s prepričevanjem, zakaj izbrati njenega predstavnika, ne mogoče na videz postavnejšega in tehnološko bolj »vesoljskega« izvirnika v Peugeotu 3008. Okusi pa so seveda različni in pri kupovanju avtov pogosto šteje tudi pripadnost znamkam (in značkam), zato Grandlanda X ne gre kar takoj odpisati kot kakšen klon. Nedvomno ima svoje močne plati in je na videz prepoznaven Opel, tako zunaj kot še posebej znotraj. Kot že pri Crosslandu X so snovalci dobro opravili svoje delo in na skupno osnovo postavili samosvoj izdelek, ki kupce nagovarja z malo drugačnimi vrednotami in poudarki. Verjetno vsem ni všeč majhen volan ali imajo raje bolj umirjene linije in ti se bodo v novem Oplu zagotovo počutili izvrstno. Prav gosposko. Sam bi si želel za odtenek več barvitosti, težo pa se pritožujem nad urejenostjo, materiali in prostornostjo. Pa tudi tehnologija daje dober prvi vtis.

To je tretji Oplov model z dodatkom X. Od teh najbolj izstopa Mokka X, ki za razliko od mnogih drugih »terencev« dejansko omogoča resno vožnjo po težavnejših terenih. Crossland X je manjši avto z dobro izkoriščenostjo prostora. Za tiste, ki jim karavani zaradi dolžine in nižjega sedenja niso posebej pri srcu. Grandland X pa je za še malo večje družine in za gospode – nanje pri Oplu s tem avtom stavijo bolj kot na gospe – z nekaj pustolovske žilice in več prihranki. Kot že v bratskem modelu je tudi tu prostora precej, všeč mi je, da niso pretiravala z različnimi oblogami, ki jemljejo centimetre za kolena. Prtljažnik je s 514 litri kar spodoben, lahko ima dvojno dno in zadnja klop, na žalost nepremična, ponuja uporabno odprtino za prevažanje daljših stvari.

Avto je naravnan na kompromis (v dobrem, ne slabem pomenu besede) med udobjem in dinamičnostjo. Podvozje se zdi malo bolj nemško čvrsto, a dovolj dobro prilagojeno lagodnim daljšim vožnjam. Za zdaj sta motorja samo dva, v čemer pa ne vidim težave. In tudi pri Oplu so prepričani, da s tem pokrijejo večino potencialnih kupcev, čeprav za prihodnje leto obljubljajo še močnejši dizel in priključni hibrid. Obe začetni izbiri sta fini. Bencinska je 1,2-litrski turbo trivaljnik s 130 »konjskimi močmi«, dizelska pa 1,6-litrstki stroj s 120 »konji«. Pri obeh se je mogoče odločiti za ročni ali samodejni šeststopenjski menjalnik. Doplačilo za dizla in za »avtomatiko« je po 1500 evrov.

Med tehnologijami je znova tu pri Oplu že nepogrešljivi OnStar, ki zdaj lahko pomaga še pri rezervaciji hotelskih namestitev (Booking.com) in iskanju parkirnih prostorov (Parkopedia). Infozabavni sistem R 4.0 Intellilink tudi že poznamo, med drugim iz Crosslanda. In enako velja za navigacijsko različico R 5.0, ki ima nekoliko večji zaslon. Doplačilo zanjo, ki vključuje še boljši zvočniški sistem Denon, pa se mi s 500 evri zdi ugodno. Pod zaslonom je predal, kjer je lahko površina za brezžično polnjenje telefona, a je ta luknja zelo nesrečne oblike, vanjo Galaxyja S8, ki ni ravno velik telefon, nisem uspel odložiti tako, da bi se polnil. Z iPhonom 8 pa zagotovo ne bi imel težav. Znova so na voljo napredni žarometi LED, ki stanejo dobrega tisočaka.

Od aktivne varnostne opreme sta standardna sistema za opozarjanje na menjavo voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov. Ostalo je treba naročiti posebej. Paket za varnost, ki vključuje vse tole – Sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, brisalca s tipalom za dež, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, samodejni vklop dolgih luči opozarjanje na nevarnost naleta, sistem samodejnega zaviranja za preprečevanje naleta pri hitorstih do 180 km/h in Opozarjanje na spremembo voznega pasu – stane čisto razumnih 400 evrov. Vseeno pa je velika škoda, da teh zelo koristnih in dobrodošlih pripomočkov ni v osnovni opremi. Tudi če bi bila izhodiščna cena zato nekaj sto evrov višja. Ta pripomba ne leti samo na Opel, vsi proizvajalci razmišljajo in cenike oblikujejo podobno, uvozniki pa nato v avtomobilih, ki jih naročajo, takih paketov ne obkljukajo. In tako na ceste prihajajo zelo sodobni, a varnostno vseeno pomanjkljivo opremljeni avti, ki pa imajo usnjene volane, ogromna platišča in druge manj potrebne dodatke. Kakor koli, naročiti se da tudi radarski tempomat (490 evrov) in pa sistem Intelligrip (290 evrov), ki prilagaja vrtenje posameznih koles glede na izbrano podlago oz. režim (sneg, blato, pesek).

Cene Grandlanda X se začnejo pri 20.490 evrih, vendar se je osnovni opremi Selection brez sodobne infozabave in sistema OnStar bolje izogniti. Tudi pri Oplu ne pričakujejo, da bodo prodali veliko takih avtov, raje bodo promovirali različico s srednjo opremo Enjoy in dvema dodatnima paketoma za slabih 21 tisočakov (z upoštevanimi popusti). Seveda z bencinskim motorjem. Dizelska ponudba z najvišjo opremo Innovation in še nekaj dodatki (denimo žarometi AFL) se ustavi malo pod 25.500 evri.

Cenik je dostopen tule.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja