Opel počasi opušča ameriško zapuščino, tudi sistem Onstar
Matjaž Ropret 14. maja 2018 ob 15:04

Spremembe se lahko dogajajo zaradi tehnologije, trženjskih raziskav, drugačnih strategij ali pa zaradi menjav lastnikov. Opel je kot eno svojih razlikovalnih prednosti v zadnjih dveh letih promoviral sistem Onstar, telefonsko podprto lakajstvo, saj je mogoče iz avta poklicati v klicni center za določene informacije in pomoč pri določenih funkcionalnostih avta, pa še v aplikaciji na telefonu se da priti do podatkov in kaj spremeniti. Toda s prehodom Opla (in Vauxhalla) pod skupino PSA (Citroen – Peugeot) bo ta znamka dobila nov sistem za tovrstno povezljivost in opustila iz nekdaj matičnega ameriškega koncerna GM pridobljeni Onstar. Druga »žrtev« tega prehoda pa je električni avto Ampera-e, saj bo PSA razvijal svoje e-modele in prvi med njimi bo nova Corsa, verjetno prihodnje leto.

V Oplu so globoko v udejanjanju strateškega načrta PACE! ali drugače povedano, prevzemanja tehnologij iz skupine PSA. Medtem ko bodo inženirji nemške znamke razvijali lahka gospodarska vozila za celotno grupacijo, bodo glede povezljivosti glavno besedo imeli v francoskem delu naveze. Tako bodo prevzeli storitve, ki jih uporabljata Citroen in Peugeot ter do konca leta 2020 opustili Onstar. Nove storitve z imenom Opel Connect pa bodo v vozilih, tako osebnih kot gospodarskih, s prihodnjim letom. Prav tako najprej v Corsi in potem postopoma še v drugih modelih.

V Oplu so sicer prepričani, da so bili na tem področju že doslej vodilni in da bodo to vlogo še utrdili. Bo pa Opel Connect poleg klica v sili (e-call) vključeval še povezano navigacijo, diagnostiko vozila, pomoč ob kraji, oddaljen dostop do vozila in upravljanje voznega parka. In pa seveda možnost uporabe platform Apple CarPlay in Android Auto. V vse modele tega proizvajalca se bo novost preselila najkasneje do leta 2024. Nekaj od tega, kar o uporabniki poznali iz Onstarja otrej bo, česa tudi ne, kakšna možnost pa bo nova.

Kaj pa uporabniki oz. naročniki sistema Onstar? Ta je (bil) v prvem letu uporabe zastonj, nato pa plačljiv (9,50 evrov na mesec oz. 99,50 evrov na leto). V Oplu trdijo, da bo raven storitev ostala nespremenjena in da bo tako do konca leta 2020. To se morda sliši dokaj oddaljeno, a je v resnici le še dve leti in pol, marsikateri avto s to povezljivostjo pa takrat niti ne bo kaj dosti starejši in njegov lastnik bi si verjetno želel še naprej uporabljati priročne funkcionalnosti. Kasneje bo delovala le še zdajšnja zastonjska različica, kajti PSA ne bo več plačeval licenčnine ameriškemu podjetju Onstar, ki je ostal v lasti GM-a. Inzobavani sistem IntelliLink sicer ostaja in ni povezan z omenjenimi spremembami, a tudi tam Opel že prevzema nekatere elemente iz francoske naveze.

Osebno se mi je od tega, kar je ponujal Oplov oz. GM-ov sistem še najbolj uporabna zdela možnost, da mi je telefonist(ka) v klicnem centru nastavil(a) cilj v navigaciji. Občasno sem med testi pogledal tudi podatke v aplikaciji, zelo redko sem z njo zaklepal ali odklepal avto, ker je trajalo predolgo, medtem ko se s ključem to zgodi hipno. Rezervacije hotela nikoli nisem rabil in niti nisem klientela za kaj takega. Medtem ko za informacijo o parkirnem prostoru ali celo njegovo rezervacijo ne živim(o) v pravi državi. In kot sem že napisal, me ne bi nič motilo, če bi se za te naloge pogovarjal z navideznim pomočnikom, ne pravim na drugem koncu Evrope. Večji poudarek pa bi lahko tudi dali na prometne informacije in pomoč, kako se izogniti gnečam ali kaj na lažji način najti ob poti. Celotna francosko-nemška skupina ima zdaj priložnost, da glede tega stori korak naprej.

Kot omenjeno, PSA ne bo plačeval niti za Ampero-e, ki je v osnovi Chevrolet Bolt. To so v Evropi na trge uvajali postopno in je večinoma dobivala zelo dobre ocene, predvsem na Norveškem in Nizozemskem je bila tudi ves čas razprodana. Skupno je (bila) v prodaji v petih ali šestih državah, v nove je ne bodo več uvajali, saj nameravajo v prihodnje vse modele v ponudbi izdelati v električni različici. Hkrati pa vsaj pri Oplu prihajajo tudi hibridi, prvega med zdajšnjimi modeli bo v hibridni izvedbi pripravili Grandlanda X.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja