Od skoraj pravih jelenov do oživelega kataloga
Matjaž Ropret 30. novembra 2017 ob 07:50

Za dodano resničnost (angl. augmented reality) je večina slišala že pred leti, mogoče tudi preizkusila kakšno aplikacijo na to temo, potem pa na to igračkanje pretežno pozabila. Zdaj Apple poskuša AR precej bolj velikopotezno spraviti v polje široke uporabe, pojavlja pa se tudi vse več drugih primerov uporabe, ki niti niso vezani na točno določen telefon.

Applova mantra je v izkoriščanju dvookega fotoaparata, kot za t. i. portretni način pri fotografiranju. Ker lahko različni goriščnici data več podatkov o globini, je mogoče, tako vsaj trdijo v podjetju, v realni prostor bolj verno razpostavljati navidezne elemente. Nekaj takega sicer že precej dlje počne Microsoft, vendar z dragimi namenskimi očali Hololens. Ta imajo več tipal in pričarajo še bolj realistično mešanico prave in navidezne resničnosti. Dasiravno tudi tej izkušnji še nekaj manjka, saj zaslon očal ne pokriva celotnega vidnega polja. Pri telefonski dodani resničnosti je seveda prednost v tem, da ni treba imeti dodatne naprave in da zaradi tega uporabnik ni vsaj napol odtujen od resničnega sveta.

Za zdaj je v Applovi trgovini z aplikacijami mogoče najti igre, ki v domačo dnevno sobo prikličejo zmaje, različne sovrage in drugo, pripomočke za merjenje razdalj, ogledovanje zvezdnega neba in še kaj. Zagotovo pa bodo prej ali slej zadevo pograbili oglaševalci in trgovci, in tako bo možno ob tiskanih oglasih ali izdelkih v trgovinah dobiti dodatne informacije in ponudbe.

Na tako idejo so že prišli v Telekomu Slovenije. Svoj katalog poslovne ponudbe za zasnovali tako, da ga prejemnik lista s telefonom, na katerem je naložena aplikacija VizionAR, v roki. In ko opazi znakec telefona s kocko, ki izstopa iz zaslona, z vizionarjem poskenira fotografijo v katalogu. Potem pa se zgodi ena od vnaprej pripravljenih možnosti. Pri nekaterih se čez zaslon na fotografiji (ki denimo prikazuje prenosnik) začne predvajati video. Drugod zaživi molekula. Ponekod gre aplikacija v celozaslonski video oz. animacijo (telefona iz ponudbe). Ali pa ponudi uporabniku ikono za klik in ta ga odpelje v brskalnik na predstavitev naročniških paketov. Tako brskanje po brošuri je nedvomno veliko bolj zanimivo, kot če človek samo prelista tistih nekaj strani, ponudnik pa lahko potencialnemu kupcu pove še kaj več in mu zadeve prestavi bolj atraktivno.

Povsem drugačen štos z dodano resničnostjo pa so si zamislili pri Huaweiju. S pomočjo aplikacije Arilyn, ki deluje po istem principu kot VizionAR, in telefona Mate 10 Pro, ta ima prav tako dvooki fotoaparat, so v živo okolje pripeljali na pogled kar prepričljivega severnega jelena. In ker so poskrbeli še za ozadje, se je bilo z njim mogoče slikati na Laponskem. Če hočem, pa ga lahko prikličem tudi na domače dvorišče ali v kuhinjo.

Analitiki so glede dodane in navidezne resničnosti še vedno silno optimistični. Po napovedih podjetja IDC bo v naslednjem leto to (skupno) področje pritegnilo za skoraj 18 milijard dolarjev, kar bo skoraj dvakrat več od letošnjih dobrih devetih milijard. Med glavnimi razlogi je Tom Mainelli iz omenjene analitske hiše poleg naprav za domače uporabnike omenil velik potencial, ki ga vidijo podjetja. Za načrtovanje novih proizvodov, njihovo predstavitev kupcem in izobraževanje kadra. Zanimivo bo spremljati, kako hitro in intenzivno bodo drugi sledili temu, kar počnejo Telekom in ostali pionirski uporabniki dodane resničnosti.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja