Novi Nissan Leaf prihodnjo pomlad prihaja tudi v Slovenijo
Matjaž Ropret 7. septembra 2017 ob 11:43

Avtomobilski proizvajalci že nekaj časa napovedujejo električno ofenzivo, od katere pa zaenkrat ni kaj dosti. Naprodaj je še vedno le peščica modelov, vse ostalo pa so bolj ali manj študije in prototipi, ki jih v končno obliki večinoma ne bomo ugledali pred letom 2020. Celo nekateri avti, ki se drugod po Evropi že vozijo, V Nemčiji smo minuli teden že videli Oplovo Ampero-e, bodo v Slovenijo prišli še prihodnje leto. Enako bo tudi z novim Nissanom Leaf, kar pa je vseeno spodbudna novica, ker ta izdelek doslej pri nas sploh ni bil na voljo.

Foto Nissan

Leaf v povsem novi izdaji vendarle izgleda kot običajna kombilimuzina nižjega srednjega razreda, nenavadna oblika predhodnika je izginila. Avto je sicer dolg 4,48 m, zaradi baterij pa tehta skoraj 1,8 tone. Podatkov o velikosti prtljažnika v Nissanu niso povedali, pa tudi cen še ne izdajajo, so pa naznanili, da Leaf v Slovenijo prihaja prihodnjo pomlad. Torej ga zainteresiranim ne bo več treba kupovat v Avstriji ali kje drugje v tujini.

Nissanov električni adut se sicer ne ponaša z rekordno dolgim dosegom, ta po uradnih podatkov, izmerjenih z novim evropskim voznim ciklom, znaša 378 km. V podjetju bolj poudarjajo druge lastnosti, kot so večja poskočnost zaradi zmogljivejšega elektromotorja (110 kW), sistem za (pol)samodejno vožnjo ProPilot in upravljanje avta z enim samim pedalom. Komur bo doseg z osnovno baterijo s 40 kWh zaloge premajhen, bo moral počakati do konca prihodnjega leta, ko prihaja še različica s pol večjo baterijo. Potem bi se moral doseg povečati na več kot 500 km – v teoriji, praksa bo verjetno pokazala nižje številke.

Avtonomni sistem ima tri sklope. Sam zna voziti po enem pasu na avtocesti. Brez pomoči voznika zna tudi parkirat, kar pomeni, da tudi sam uravnava plin in zavore, kajti pri večini parkirnih pomoči mora to še vedno početi šofer, avto prevzame obračanje volana. In tretji del je tehnologija e-pedal, ki zahteva svoj odstavek.

Tako deluje Nissanov e-pedal. Foto Nissan.

Njeno bistvo je v tem, da se bo dalo Leafa vozit samo s pedalom za plin. Brez skrbi, zavorni pedal je še vedno zraven in bo nujen za res odločno ustavljanje, toda v Nissanu trdijo, da za vsaj 90 odstotkov vožnje zadostuje en pedal. Kar je v bistvu že pokazal BMW i3, ta je med električnimi avti doslej najbolj konkretno uporabljal regenerativno zaviranje, pri katerem se med ustavljanjem avta generira električna energija in shranjuje v baterije. Res se ga v običajnem prometu vozil pretežno samo s pritiskanjem in spuščanjem plina. In enako bo pri Leafu. Vse bo odvisno od moči pritiska na pedal. Ko bo voznik popolnoma odmaknil nogo, bo avto zaviral. Če bo pedal samo malo spustil, bo hitrost počasi padala. In tudi na klancih brez pritiska na plin avto ne bo šel nikamor. Drugače povedano, učinek bo enak, kot če bi tiščal na zavoro. Menda tak način vožnje prinaša večji užitek in boljši nadzor. Bomo videli.

Foto Nissan

Nissanov novinec sicer nima ultrahitrega polnjenja, možno pa bo njegove baterije uporabiti za shranjevanje energije in polnjenje drugih naprav. Tudi o tem poslušamo že kar nekaj časa, saj bo v prihodnje, ko bodo električni avti na cestah precej bolj množični, menda najbolj ekonomično čez dan iz njih jemati energijo, ponoči, ko je drugih porabnikov malo, pa jih polniti. A seveda bo moral biti doseg dovolj velik, ker bo drugače vsakdo moral med službo napolniti avto, da bo sploh prišel do doma. In tudi infrastruktura bo morala biti prilagojena, kajti domače polnjenje je bistveno počasnejše kot hitrih javnih polnilnicah.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja