Nikon, kam greš?
Alan Orlič 13. februarja 2017 ob 10:57

Danes zjutraj sta me udarili dve novici, obe iz Nikona. Obe slabi.

Prva se nanaša na nič kaj blesteče poslovne rezultate za lansko leto, čeprav bo na končne številke potrebno še počakati dober mesec, ko se zaključi poslovno leto. Izguba ne bo nič nepričakovanega, saj je Nikon že lepo število četrtletij (če se ne motim, že šesto zapored) v negativnih številkah. Eden od ukrepov je tudi predčasna upokojitev približno tisoč zaposlenih, a kot kaže to ne bo dovolj.

Druga, za fotografe bolj zaskrbljujoča novica, je ukinitev serije DL, še preden se je ta sploh pojavila na trgu. Pred dobrim letom so predstavili tri napredne kompaktne fotoaparate na osnovi enopalčnega tipala z različnimi goriščnicami, 18 – 50mm, 24 – 85mm in 24 – 500mm. V prodajo naj bi šli junija lansko leto, a se je vmes zgodil potres in prestavil prodajo najprej na konec 2016, nato na marec 2017 in nazadnje na letošnji junij. Vse to je zdaj padlo v vodo in kot kaže teh fotoaparatov nikoli ne bomo videli, ker so vodilni ocenili, da se ne bodo dobro prodajali. Prosim? Ne bom rekel, da so se mi ob predstavitvi DL serije odprla nebesa, a model 18 – 50mm mi je takoj padel v oči, ne le meni, vrsti fotoreporterjev in amaterskih fotografov. Tudi preostala dva sta (izgledala) zanimiva in konkurenčna glede na ostale fotoaparate z enako velikim tipalom. A po drugi strani bi si Nikon naredil močno konkurenco kar sam sebi, saj ima brezrcalno serijo 1.

Toda če smo čisto iskreni, slednja nikoli ni prav dobro zaživela in je vprašanje, koliko časa bo še aktualna, razlogov za to pa je kar nekaj. Od podhranjenosti tipala pri prvih modelih, visoke cene in nenazadnje konkurence zmogljivih kompaktov drugh proizvajalcev. Sony, Panasonic in nenazadnje Canon imajo kar nekaj zmogljivih kompaktnih fotoaparatov, ki predstavljajo konkreten skok v primerjavi s klasičnimi žepniki z manjšimi tipali.  Uporabljajo jih vsi, ki želijo žepno izvedenko in visoko kvaliteto, zato velikokrat niti ne gledajo na ceno. Slednje izkorišča Sony, ki predstavi nov model in starega pusti v prodaji, le novemu poveča ceno. Nikon pa se je očitno odločil, da bo ostal le v svetu zrcalnorefleksnih aparatov, kjer je trenutno še vedno močan, a mu drugi, predvsem Sony močno dihajo za ovratnik. Nikon ima sicer še druga področja, mikroskopi, medicinska oprema, litografija, a vseeno je fotografija pomemben del, kjer nekako ne najde stika z novim razmišljanjem na trgu. Brezzrcalna (r)evolucija je naredila rez tudi v svet dslr in čeprav na dolgi rok ne bo prevzela vodilnega mesta, bo vseeno povzročila vsem kolateralno škodo. Sony je to že spoznal, prav tako Panasonic in Fuji, Canon stopa rahlo obotavljajoče, a kot kaže z resnimi nameni, le Nikon vztraja pri zrcalno refleksnih fotoaparatih in zanemarja vse ostale segmente, razen poceni aparatov, ki pa so jih izrinili telefoni. Koliko časa lahko Nikon še ostane samostojen, pomemben igralec? Contaxov duh zna spet pobegniti iz steklenice.

Sorodno

Avtor Alan Orlič
mm
Alan je s pisanjem člankov začel leta 1997 za revijo Moj mikro. Pokrival je programsko in strojno opremo, nazadnje predvsem digitalno fotografijo in vse, kar je povezano z njo. Članke je pisal tudi za druge medije, kot so Svet in ljudje, Joker in Delo. Trenutno si služi kruh kot informatik, ki upa na boljše čase za slovenske pisce tehnoloških člankov.
Alan Orlič - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja