Nihanja v vedno visoki povprečni ceni iPhona
Matjaž Ropret 3. maja 2017 ob 14:06

Pametni telefoni se dražijo, to je nesporno. Mogoče se ta trditev sliši kontroverzna, ker je danes dejansko že za dvesto ali tristo evrov mogoče dobiti zelo spodoben  žepni računalnik. Ampak tisti najboljši so ob prihodu na trg vedno dražji in njihove  povprečne prodajne cene nikakor ne padajo. Applov iPhone je najboljši pokazatelj.

Povprečna cena, po kateri Apple proda iPhone se že nekaj let giblje med 600 in 700 dolarji. Najvišje je po navadi v zadnjem četrtletju koledarskega leta, ker takrat v prodajo pride nov model (ali dva) in podjetje večino prometa ustvari z njim. Med letoma 2011 in 2013 je bila po podatkih korporacije, ki jih zbralo analitsko podjetje Jackdaw research, povprečna prodajna cena malo pod 650 dolarji. Leta 2014 jo je Apple s šestico dvignil čez 680 dolarjev, leto kasneje še za nekaj evrov in lani jo je povsem približal 700-im dolarjem.

Povprečna prodajna cena iPhona (v dolarjih). Vir: Jackdaw research

 

Letošnje prvo četrtletje pa je, mogoče malo presenetljivo, vseeno malo pod nivojem leta 2015, ko je bila cena v tem obdobju najvišja. Kje je razlog? Malce zagotovo v tem, da so si vsi modeli v prodaji zelo podobni in se ob kakšnih akcijah marsikdo odloči za šestico ali 6s, pa mogoče tudi za še starejši 5s. In prvo četrtletje koledarskega leta je pri Applu obdobje, ko mine začetna norija. Vsi navdušenci in tisti, ki morajo novo jabolčno reč imeti med prvimi, nakup opravijo do konca leta. Kasneje v glavnem kupujejo »običajni« uporabniki.

Tem pa je zdaj tudi dovolj 32 GB, kakršna je od jeseni osnovna kapaciteta bliskovnega pomnilnika pri večini jabolčnih telefonov. Ni več prave potrebe doplačati sto ali dvesto evrov za več prostora za podatke, kar večinoma počnejo prej omenjeni entuziasti, ki praviloma kupujejo v zadnjem trimesečju koledarskega leta. Zato rahel padec povprečne cene. Če ne prej, se bo ta spet občutno dvignila v zadnjem četrtletju, ko pride iPhone 8 z zaslonom čez (skoraj) celotno sprednjo stran in ceno okrog tisoč evrov. Ali pa v prvih mesecih leta 2018, če bo ta izdelek res zamujal, kot trdijo zadnje govorice.

Kar je mogoče bolj presenetljivo, je skupen padec prodaje iPhona v prvih treh mesecih leta v primerjavi z istim obdobjem lani in predlani. Razlika glede na lani ni velika, 400 tisoč telefonov (50,8 proti 51,2 milijona), glede na predlani pa kar konkretna, saj je šlo v promet deset milijonov iPhonov manj. Sedmica pač ne vleče tako, kot je tedaj drugačna, večja šestica, skupaj s povsem novim plusom. Seveda pa bi bilo pretirano trditi, da ljudje množično čakajo na osmico. Nekaj navdušencev mogoče, ampak ti se v prodajnih številkah komaj poznajo, vsi ostali telefon menjavajo po povsem drugih zakonitostih.

Applu še naprej pada prodaja iPadov, ki je zdaj že pod desetimi milijoni na četrtletje. Število osebnih računalnikov Mac se suče okrog štirih milijonov na trimesečje, novi Macbook Pro ni pretirano pripomogel h kakšnemu pospešku, saj je bila razlika glede na lansko enako razdobje samo štiriodstotna. Se je pa po trditvah Applovih šefov podvojila prodaja ure Apple Watch. Po ocenah analitikov to pomeni že več kot tri milijone prodanih v treh mesecih. Kljub nekaterim skeptičnim zapisom se ta kategorija naprav počasi le prijemlje, marsikdo v njih vidi določeno vrednost. Ne gre pa tako hitro, kot je industrija, skupaj z analitiki pričakovala ob začetku (umetno ustvarjene) norije pred nekaj leti.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja