Ni lahko prodati novega PC-ja
Matjaž Ropret 14. oktobra 2016 ob 13:18

Prodaja osebnih računalnikov si kar ne opomore. Tako dolgega neprestanega padanja še ni bilo, odkar je PC pred 35 leti prišel v trgovine. In čeprav se raziskovalci trga strinjajo, da se bodo številke verjetno nekje ustalile, si nihče ne upa z gotovostjo napovedi, pri koliko milijonih in kdaj.

Število prodanih PC-jev se konstantno zmanjšuje že osem četrtletij zapored, torej dve leti. To je po meritvah analitske hiše Gartner najdaljše obdobje neprestanega usihanja povpraševanja po teh napravah v njihovi zgodovini. Zanimanje za osebne računalnike se je sicer začelo zmanjševati že prej, skupaj z gospodarskim zastojem in pojavom tablic, ampak vmes je kakšen faktor za četrtletje ali dve še potegnil prodajo iz rdečega, zdaj pa samo še pada. Nazadnje na 68,9 milijonov med julijem in septembrom, kar je bilo za skoraj šest odstotkov manj kot v istih mesecih lani.

Razlogi so bolj ali manj znani. V razvitem svetu smo za zabavno in kadar-sem-na-poti računalništvo v glavnem presedlali na mobilne naprave (telefone in tablice), tradicionalne PC-je, z ultralahkimi prenosniki in dvoživkami vred, pa obdržali samo še za resno delo. Drugod večinoma sploh nimajo potrebe po »pravih« računalnikih. Za večino v manj razvitih delih Azije in Afrike je manjši ali večji pametni telefon njihov prvi računalnik in nimajo niti namena niti denarja, da bi prešli na PC.

»Večina uporabnikov v razvitih državah ima vsaj tri različne računalniške naprave. Med njimi PC ni več na prioritetnem mestu in menjava z novim se le malokomu zdi nujna. Nekateri sploh ne bodo več kupili novega osebnega računalnika,« je zapisala Mikako Kitagawa iz Gartnerja. Nekaj let star računalnik je danes povsem dovolj zmogljiv za večino opravil, razen za najnovejše igre in za navidezno resničnost, kar pa zanima le ozek krog uporabnikov. In ker so te naprave manj v uporabi, se tudi manj kvarijo, so »bolje ohranjene«.

Vir: Gartner

Vseeno pa stvari niso tako črne za vse proizvajalce PC-jev. V analitski hiši IDC, ki je namerila malce manjši padec kot Gartner, so celo prepričani, da zadnji atraktivni modeli spet pritegujejo poglede in potencialne kupce v trgovine. Na vrhu je še zmeraj Lenovo, a njegova prodaja pada že leto in pol, tako da mu HP diha za ovratnik. Ta je uspel po ločitvi od »poslovnega« dela korporacije prevetriti svojo paleto in rahlo povečati prodajo. Podobno uspešen je drugi ameriški proizvajalec Dell, ki mu zagotovo ne škodi izstopajoča serija XPS. Nekje pri svoji konstanti se drži tudi tajvanski Asus, ki neumorno poskuša z vedno nečim novim. Applove številke medtem padajo, kar tudi ni presenetljivo, saj navdušenci nad maci že nestrpno čakajo nove modele in se izogibajo obstoječih z že precej zastarelimi procesorji.

Ta peterica se zaenkrat še drži in ji najbolje kaže tudi v prihodnje. Kolikor toliko relevantne številke ima še Acer, ki pa mu različni poskusi prinašajo manj spodbudne rezultate kot Asusu. Vsem ostalim gre slabo. Skupaj prodajo komajda kaj več kot Lenovo ali HP, v primerjavi z lanskim tretjim četrtletjem so zabeležili za 16 odstotkov manjše količine. Zato ne preseneča, da Fujitsu oddelek, ki se ukvarja s PC-ji, ponuja Lenovu, da Toshiba že nekaj časa razmišlja o opustitvi tega posla, da se je bolj ali manj umaknil Samsung. Časi za te proizvajalce niso rožnati in konsolidacija se bo nadaljevala.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja