Naročnina na življenje
Matjaž Ropret 11. junija 2016 ob 20:57

Kolega Lenart J. Kučić je za Delovo prilogo Infoteh lepo povzel, kakšne spremembe kani v svoji trgovini z aplikacijami uvesti Apple. Bistvo vsega je, da bo precej več razvijalcev imelo možnost ponujati naročnine in da bodo vsi, ki jim bo uspelo naročnika obdržati več kot eno leto, lastniku platforme (Applu) prepustili samo še 15 odstotkov celotnega zneska, namesto 30 odstotkov. Kot velja zdaj in bo še naprej za običajne nakupe v trgovini appstore.

V zadnjem času se kar pogosto dogaja, da se infotehnološki svet obrača tako, kot narekuje Apple. Če nič drugega, se ostalim proizvajalcem in ponudnikom to, kar počnejo v kalifornijskem Cupertinu, zdi neizmerno posnemanja vredno. Zato se bo verjetno po odprtju appstora za množične naročnine, samo še pohitrilo to, kar sta že pred leti zastavila Adobe in Microsoft.

Omenjena sta največja in najpomembnejša ponudnika orodij za resno delo z računalnikom. Prvi za foto, video in oblikovalske naloge (photoshop, premiere, illustrator, indesign, …), drugi pa za pisarniška, birokratska opravila (word, excel, powerpoint). Svojih izdelkov skoraj ne prodajata več, ampak jih samo še dajeta v najem. Adobe kot ustvarjalni oblak (creative cloud), Microsoft pa v pisarniškem paketu office 365. Kdor hoče “šopati”, montirati s premierom, pisati v besedi ali premetavati številke v “edinih pravih” tabelah, mora vsako leto nakazati kar lepo vsoto, da so programi prijavljeni. Takoj, ko neha plačevati naročnino, ostanejo to samo še odpiralniki fajlov, nič drugega ni mogoče več početi z njimi. Včasih je program, ko si ga enkrat kupil, delal, dokler ni bil popolnoma nezdružljiv z operacijskim sistemom. Pa še to se je po navadi dalo nekako rešiti. Z naročnino vse to odpade. In prav na to ciljajo razvijalci. Vedo, da bodo tisti, ki orodje res rabijo, pač plačevali, saj ne morejo biti brez. Še dodaten bonus pa je v tem, da dolarji in evri pritekajo konstantno, zagotovljen cash flow, ne samo na vsakih nekaj let, če uporabniki ocenijo, da jim nova različica prinese kaj pomembnega.

Marsikateri ponudniki so že sledili temu zgledu. Protivirusnega programa že dolgo ni več mogoče kupiti na običajen način. Naročnina ali pa ni zaščite. Tudi ne VPN-ja. Pomočniki za gesla so prav tako naročniški. Pa še kakšen programček. In če k temu dodamo še vse storitve za zabavo, od muzike do videa in igričarskih katalogov, bomo kmalu lep del plače zapravili samo za naročnine. Po novem bodo zraven še aplikacije za telefone in tablice, pa najbrž tudi igre zanje, če ne bodo razvijalci raje ostali pri vse bolj razširjenem modelu nakupov znotraj iger, s katerim so že uspešno ubili možnost zastonjskega igranja. Ker brez pretakanja denarcev s kreditne kartice, v igri ni mogoče priti nikamor.  Naše celotno digitalno življenje bo le še najeto, sproti plačljivo. Ko bo zmanjkalo keša, bo ostal samo črn zaslon.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja