Naročnin in vezav na telekomunikacijske storitve se ne sklepa po telefonu!
Matjaž Ropret 7. decembra 2017 ob 10:36

Zveza potrošnikov (ZPS) opozarja, da se znova povečuje število vprašanj in pritožb glede novačenja naročnikov telekomunikacijskih storitev po telefonu. Predvsem operater Telemach ali pa posredniki v njegovem imenu naj bi obširno klicaril pretežno starejše uporabnike in jih nagovarjal naj podpišejo pogodbo za nov naročniški paket. Če od telefonskega akviziterja že mogoče kupiš knjigo, pa nikakor z njim ne sklepaj naročniških razmerij. Še posebej, če noče poslati relevantnih papirjev in dati časa za premislek.

Različni posredniki od operaterja tipično dobijo določen odstotek ali pa vnaprej dogovorjen znesek za vsako »podaljšanje« pogodbe (torej vezavo), ki ga zagotovijo, zato jim je v interesu na kakršen koli način vsak mesec pridobiti nekaj deset novih. Poleg tega naj bi bili v Telemachu zainteresirani za kar se da obsežno povečevanje naročniške baze, ker bi lastniki, ameriški sklad KKR in srbski poslovnež Dragan Šolak, lahko začeli z iskanjem morebitnega prevzemnika.

Po informacijah ZPS tovrstni prodajalci od klicanih želijo podatke, kot je davčna številka, za pripravo pogodbe, niso pa pripravljeni odgovarjati na vprašanja, pošiljati informativnih materialov, preden bi se potencialni naročnik odločil za podpis nove pogodbe, in ne sprejemajo povratnih klicev. Pogodbe pa naj bi v podpis prinašali kar kurirji »hitre pošte«. V Telemachu na naša vprašanja še niso pojasnili, čemu tak način prodaje storitev. Takoj, ko dobimo njihovo argumentacijo, jo bomo objavili. Je pa nekoč tako prakso najbolj intenzivno izvajal Tušmobil, pravijo v ZPS. In tega operaterja je prevzel prav Telemach.

Ima pa vsakdo, ki je na tak način sklenil pogodbo, v 14 dneh možnost, da od nje odstopi. Operater pa mu mora vrniti vse stroške. Telefonska prodaja se namreč obravnava enako kot spletna, kjer kupec prav tako lahko d roku dveh tednov obvesti prodajalca, da vrača blago (ki ga pred nakupom ni videl), ga v naslednjih dveh tednih tudi odpošlje nazaj, in dobi vrnjeno kupnino.

Ob tem pa v Zvezi potrošnikov dajejo nekaj napotkov, kako se sploh izogniti situaciji, ko bi bilo treba pogodbo preklicati. Če vas kličejo po telefonu, da bi vam prodali nov naročniški paket, jih prijazno zaprosite, naj vam ponudbo pošljejo po pošti, da jo v miru pregledate. Ker obstaja velika verjetnost, da tega ne bodo želeli storiti, naj se tu komunikacija z akviziterjem konča. Nikakor mu ne izdajajte svoje davčne številke in mu ne posredujte številke računa, ki ste ga dobili za opravljene telekomunikacijske storitve, opozarjajo v ZPS. Če pa je to že prepozno, ob dostavi pogodbe podrobno poglejte, kaj podpisujete. Vedno se je mogoče odpovedati podpisu nečesa, kar bi bilo lahko v škodo ali kar je nekdo (napol) vsilil.

V vsakem primeru pa – ob trenutni kompleksnosti telekomunikacijskih storitev in naročniških paketov, jih je skoraj nemogoče zapopasti po telefonu. Treba se je usesti in jih v miru preštudirati, in potem na štiri oči izprašati svetovalca v prodajnem centru, ker vprašanja zagotovo bodo. Šele nato naj sledi odločitev in podpisovanje česar koli. Ker pa klici večinoma dosežejo starejše, morajo biti zato njihovi bližnji toliko bolj pozorni na to, kaj »naročajo« po telefonu in nato podpisujejo. Operaterji in njihovi posredniki pa bi morali opustiti tako netransparentno ponujanje in prodajanje svojih storitev.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja