Na zunanji disk ali v oblak, glavno da delaš kopije
Matjaž Ropret 31. maja 2017 ob 21:14

Zadnji dogodki z izsiljevalskimi virusi so spet pokazali nujnost varnega shranjevanja podatkov. Enako je potrdil zgoreli računalnik v kemični predelovalnici Kemis, ki je bil edini s seznamom vsega, kar je tam šlo v tla v zrak. Pa tudi podjetja se začenjajo počasi zavedati pomena varnostnih kopij in hrambe pomembnih dokumentov na varnih mestih. Glede tega, ali oblak spada mednje, je bilo v preteklosti precej polemik, ampak verjetno se zdaj lahko strinjamo, da je pogosto varnejši kot lastne rešitve doma in v podjetju.

Vsekakor je izjemno priporočljivo imeti lastne varnostne kopije. Zunanji diski niso dragi in tudi precej lahko prenosni so, da jih je mogoče seliti naokrog in jih ne imeti vseh na isti lokaciji. Za pomembnejše, vrednejše dokumente mora celo nekje v sefu. Vsekakor pa je treba vsaj na nekaj tednov ročno prenesti datoteke na take diske. Morda še bolje pa je nastaviti program (Acronis True Image, Paragon Backup & Recovery, …), ki datoteke na disku v računalniku in tistem zunanjem sinhronizira samodejno. Čeprav sam prisegam na ročno kopiranje, ker potem bolje vem, kje imam kaj, in tudi lažje »odlagam« zadeve, ki jih vsakodnevno ne rabim več, kopije pa seveda moram imeti. Odlična, a žal tudi precej draga in za namestitev na najbolj enostavna možnost shranjevanja je omrežna shramba (NAS), ki po navadi omogoča tudi zrcaljenje. Se pravi podvajanje, kar pomeni, da je na dveh diskih zapisana enaka vsebina. Če eden odpove …

Za domače potrebe je na voljo precej oblačnih shramb. Zagotovo večina prisega predvsem na Dropbox, ki se je uveljavil kot prvi, ali Google Drive zaradi integracije s sistemom Android – ta poganja veliko večino pametnih telefonov – in poštno storitvijo Gmail. Google je tudi nekoliko radodarnejši z brezplačnim prostorom v oblaku. Ne gre pozabiti na Apple, ki pa se nikoli ni zares spustil na to področje in je pri njem iCloud še vedno v prvi vrsti namenjen kopiji iPhona, ki jo je mogoče brez težav in enostavno prenesti na nov telefon. In ob vseh ostalih niti na Microsoft. Ta je svojo nekoč počasno in nezanesljivo shrambo Onedrive v zadnjem času precej izboljšal. Zanjo poudarja tudi, da spoštuje vse zakone glede lokacij shranjevanja podatkov (da ti niso zunaj Evrope). Sto evrov na leto pri večini prinese terabajt prostora v oblaku. Pomembno je, da so podatki dostopni z vsake naprave in tudi neodvisni od računalnikov in telefonov.

Microsoftova rešitev se mi zdi še najbolj primerna za podjetnike, najsi bodo samostojni, mali ali večji. Onedrive je namreč združen s pisarniškimi storitvami (Office 365), pri čemer vsak uporabnik dobi svoj terabajt prostora za shranjevanje. To pa je že lepa količina, ustrezna povprečnemu disku v domačem ali pisarniškem računalniku. Na tovrstne storitve se je mogoče, skupaj s podporo, naročiti pri nekaterih Microsoftovih partnerjih, denimo pri telekomunikacijskem operaterju. Tipično ti ponujajo tri različne pakete, ki lahko vključujejo varno shranjevanje, poslovno e-pošto, IP-telefonijo Skype for business in za višje naročnine še pisarniške programe in druge dodatke. Plačuje se po uporabnikih, medtem ko »osebna« različica še vedno stane sto evrov na leto in vključuje pet licenc za namestitev programov Word, Excel in ostalih ter petkrat po en terabajt prostora v shrambi Onedrive.

Dropbox in ostale shrambe za domačo uporabo so narejene po principu, da je v urejevalniku datotek (Raziskovalcu) na voljo to, kar je dejansko na disku. Tega, česar uporabnik ne sinhronizira, ne vidi. Kar je zoprno pri računalnikih z manjšimi diski. Poleg tega pa je treba paziti, da ne izbrišemo česa pomembnega, ker potem izgine tudi iz oblaka. »Poslovne« različice oblačnih shramb, vsaj Dropboxa in Google Drivea, Onedrive to dobiva z naslednjo nadgradnjo sistema Windows 10, imajo naprednejšo funkcionalnost – ta prikaže tudi tiste datoteke, ki jih dejansko ni na disku. Kadar jih uporabnik želi odpreti, se prenesejo.

Marsikdo ne more mimo pomislekov, da s »svetom« ne bi delil osebnih fotografij, dokumentov in še česa. Take zadeve naj zato varno shranjuje kam drugam. V vsakem primeru pa je bolje imeti pomembne datoteke shranjene vsaj v oblaku, če že domače kopiranje na dodatne fizične nosilce šepa.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja