Na tekmo Miami Heat zgolj s pametnim telefonom
Matjaž Ropret 12. avgusta 2017 ob 10:30

Prej ali slej se je moralo zgoditi. Ekipa košarkarske lige NBA Miami Heat je napovedala, da od prihajajoče sezone naprej ne bo več prodajala papirnatih vstopnic. Vsakdo si bo moral na pametni telefon naložiti uradno klubsko aplikacijo, kamor bo dobil kupljeno karto.

Vstopnice, kupone za vkrcanje na letala in podobne reči na mobilnikih poznamo in uporabljamo že nekaj časa, a so večinoma samo ena od možnosti, še vedno je mogoče natisniti papirnato različico in tudi na prodajnem mestu nam dajo papir. Obiskovalcem tekem Vročice, za katero igra Goran Dragić, pa bodo tudi ob nakupu v kiosku pred dvorano American Airlines Arena vstopnico naložili v aplikacijo. Obiskovalci s klasičnimi telefoni si bodo očitno morali omisliti nekaj modernejšega.

Predstavniki kluba navajajo podatek, da je v zadnji sezoni tretjina navijačev že uporabljala tak način vstopa v dvorano. Kot glavna razloga za popoln prehod na nov sistem pa izpostavljajo zmanjševanje števila prevar z vstopnicami in boljše poznavanje obiskovalcev. Prav to je zagotovo ena glavnih motivacij. S tem klub dobro ve, kolikokrat je točno določeni gledalec prišel na tekmo, kje je sedel, koliko je plačal za karto, itd In v slogu ameriških hotelirjev in drugih ponudnikov si ni težko zamisliti obvestil v aplikaciji: »g. Ropret, ponujamo vam izjemno priložnost za nadgradnjo vašega sedeža na jutrišnji tekmi. Zraven pa dobite še zastonj hot-dog in pijačo.« Ali pa: »Že dolgo vas nismo pozdravili v naši dvorani, si ne bi za ugodno ceno v živo ogledali tekme prihodnji teden?«

Za preprodajalce kart tak način nedvomno predstavlja otežitev dela. Karte sicer so prenosljive, toda ne povsem enostavno, klub pa bi seveda videl, kdo na veliko prenaša kupone iz svoje aplikacije v druge. In verjetno ukrepal. Kaj to pomeni za posrednike pri prodaji, kot je Ticket master (ameriški ponudnik, ki je tamkaj približno tako močan kot tu Eventim), ni povsem jasno, verjetno pa so »združljivi« z aplikacijo Vročice.

Verjetno v Sloveniji čemu podobnemu še nismo tako zelo blizu. Od letošnje sezone je denimo nogometni klub Maribor na svojem štadionu uvedel plačevanje izključno z brezstičnimi karticami, kar je za zdaj najbolj drastična »prisila« obiskovalcev k uporabni naprednih tehnologij. Vsekakor bi bilo smiselno omogočiti vstop tudi ali celo samo s pametno uro. Seveda je malo verjetno, da bi kdo na tekmo šel brez telefona (in s tem fotoaparata), a vseeno. Bo pa v prihodnje težko dati karto v predal za spomin. Prav to poletje sem izvlekel vstopnice s koncertov pred petnajstimi in več leti. Tudi vstopnico in akreditacijo za tekmi NBA, na katerih sem bil, še hranim. Vprašanje je, če bom naslednjo še lahko.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja