Na sejmu Ifa bo več prostora za ključne blagovne znamke in inovacije
Matjaž Ropret 25. aprila 2017 ob 10:50

Industrija zabavne elektronike letno obrne skoraj bilijon dolarjev (950 milijard, kakšno gor ali dol), bela tehnika doda še 186 milijard, mali gospodinjski aparati pa 60 milijard.  Berlinski sejem Ifa, največji v Evropi in menda tudi na svetu s tega področja, torej predstavlja panoge s skupnimi letnimi prihodki 1,2 bilijona dolarjev ali 1,1 bilijona evrov.

Tudi organizatorji sejma, berlinsko sejmišče (Messe Berlin), poudarjajo, da se na Ifi sklepajo milijardni posli. Lani naj bi 1500 razstavljavcev v času sejma pridobilo za 4,25 milijarde evrov naročil. Novosti si je prišlo ogledat 240 tisoč obiskovalcev, o njih pa je poročalo šest tisoč akreditiranih novinarjev. Za letošnji sejem vodilni v Messe Berlin napovedujejo nekaj novosti in razširitev na dodatno lokacijo, žal ne skozi celotno trajanje Ife.

Predsednik uprave Christian Göke je prepričan, da je Ifa edini dogodek, ki zares odseva celoten trg. Obiskovalci pa jo imajo radi zato, ker enostavno, na enem mestu vidijo vse glavne blagovne znamke, naj si bo iz zabavne elektronike ali bele tehnike, ki tudi postaja vse bolj prepletena s povezljivostjo, »pametjo« in še čim. Tako bo letos Ifa v celoti namenjena blagovnih znamkam, nobenih distrakcij ne v dvoranah berlinskega sejmišča, napoveduje Göke.

V hali 26, ki so jo doslej zasedali razstavljavci take in drugačne kitajske »šare«, bodo letos uredili inovacijsko središče pod imenom Ifa Next. Tu se bodo predstavljali startupi v dveh radijih, v sredini pa bo t. i. inovacijski forum, kjer bo mogoče slišati marsikaj o tem, kaj vse se razvija in kakšne so trenutne smele in potencialno obetavne ideje.

Vse dobavitelje komponent, izdelkov, ki čakajo na znamčenje (OEM in ODM) in podobno pa bodo letos prestavili na samostojno lokacijo v mestu (The Station blizu trga Postdamer Platz) in ta sejem bodo poimenovali Ifa Global Markets. Kar naj bi bil največji evropski sejem za prodajo in nabavo elektronskih komponent. Na žalost se bo ta dogodek začel šele v nedeljo, medtem ko se Ifa tradicionalno odpre v petek, z novinarskimi predstavitvami pa se v bistvu začne že v sredo, kar pomeni, da (nas) bo večina novinarske srenje že zapustila Berlin, preden se bo ta razstava vsega mogočega iz Shenzena in drugod šele začela.

Kaj bo v ospredju na sami Ifi? Kot že nekaj zadnjih let zagotovo televizorji, med drugim zato, ker se je razplamtela tekma med različnimi zaslonskimi tehnologijami, na eni strani ekrani OLED, ki naj bi letos dosegli milijon prodanih kosov, in na drugi strani zasloni LCD s kvantnimi pikami. Potem bo zagotovo veliko poudarka na dodani resničnosti (AR) in navidezni resničnosti (VR), čeprav analitiki za oboje priznavajo, da rabi še nekaj let, preden lahko res preide v množično uporabo. Predvsem se bodo morala očala za eno ali drugo bistveno zmanjšati, postati vsaj podobna, če ne enaka očalom, ki jih nosimo zaradi dioptrije ali za zaščito proti soncu. Veliko področje je pametni dom in svet povezanih naprav. Še naprej industrija poskuša z oblačilno elektroniko in letos naj bi prodala 160 milijonov tovrstnih naprav ali tretjino več kot lani. Zagotovo pa ne bo šlo brez pametnih telefonov, ki bo letos verjetno dosegli že milijardo in pol prodanih primerkov v enem letu.

Predsednik uprave Messe Berlin Christian Göke. Foto IFA

Medtem ko organizatorji trenutno niso pretirano naklonjeni ideji, da bi tudi Ifo, tako kot lasvegaški Ces, preplavili avtomobili. Bodisi zaradi povezljivosti, infozabave ali zaradi avtonomne vožnje. »Dokler imamo razprodane dvorane, ne bomo nikogar metali ven zaradi avtomobilov. Čez nekaj let, ko bomo bližje samovozečim in ko se bodo tudi množičneje prodajali po digitalnih kanalih, bo verjetno primeren čas, da jih vključimo,« je odgovoril izvršni direktor sejma Ifa Jens Heithecker.

Messe Berlin je lani začel tudi s podobnim, a za zdaj bistveno manjšim sejmom na Kitajskem. Letošnji CE China bo potekal prihodnji teden, med 4. in 6. majem in tokrat so pritegnili nekaj več partnerjev in razstavljavcev, tudi nekatere lokalne velikane, ki smo jih lani pogrešali, kot sta Alibaba in Huawei. O širitvi na še kakšno drugo celino (Afriko ali Ameriko) pa za zdaj v Berlinu ne razmišljajo. Navsezadnje so ob propadu Comdexa in zatonu Cebita ter njegovi preobrazbi v dogodek za poslovno javnost tako razstavljavce kot obiskovalce navadili, da vsako leto konec avgusta romamo v Berlin.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja