Na avtobus samo z uro!
Matjaž Ropret 27. julija 2017 ob 09:41

Že odkar je prišla na (androidne) telefone, imam Urbano samo še v tej obliki, kartica leži nekje v predalu. Zdaj so jo omogočili še na uri, kar mi je še toliko bolj všeč.

Preden koga zajame pretirano navdušenje, je treba povedati, da je to šele prvi preblisk prihodnosti. Urbana Gear, kot se zadevi (aplikaciji) reče, deluje samo na določenih pametnih urah. Kot namiguje že ime, na Samsungovih Gear S2 in Gear S3 – ti dve premoreta čipovje za brezstično tehnologijo NFC.  Pri sami uporabi so še omejitve, aplikaciji (na telefonu in uri) sta zamišljeni nekoliko nerodno. In uporaba (še) ni povsem stoodstotno zanesljiva. Pa vseeno, vožnjo z avtobusom ali parkiranje je mogoče plačati samo s prislonitvijo zapestja k terminalu. In že samo dejstvo, da je to končno realnost, me spravlja v dobro voljo in navdaja z optimizmom.

Že odkar so proizvajalci začeli resno promovirati pametne ure sem mnenja, da bodo pravo uporabnost pokazale šele s tem, ko jih bomo imeli za odklepanje, plačevanje in take stvari. Po možnosti v povezavi s kakšno biometrično zaščito (prepoznavo kožne povrhnice ali česa podobno znanstvenofantastičnega), ki za zdaj še manjka. Ponekod v tujini že delujejo sistemi za plačevanje z urami, ki nadomeščajo brezstične kartice, kot so Android pay, Apple pay in Samsung pay. V Sloveniji pa je Urbana menda prva taka storitev. Kjer ni treba s seboj imeti niti telefona, dovolj ura z nekaj naloženega dobroimetja.

Kako vse skupaj pripraviti k delovanju? Na uro je treba namestiti aplikacijo Urbana Gear, nato pa v aplikaciji Urbana na telefonu obe povezati. Tista na uri je podrejena oni na telefonu, a na terminalih deluje samostojno. Le dobroimetje je treba nanjo nalagati s telefona. In nanj ga ni mogoče vračati. Na Gear S je potem treba še vključiti NFC in v podmeniju odkljukati Urbano kot možnost za »prit. in plačaj.« Brez tega terminal v avtobusu ali na parkirišču ne prepozna ure kot ljubljanske kartice.

In potem greš z nekaj evri, ki si jih s telefona prestavil na uro (minimum je pet evrov), na avtobus in upaš, da bo uspelo. Ko terminal dejansko zapiska in nekaj izpiše (premajhno je in prehitro je treba dati prostor naslednjemu potniku, da bi videl, kaj, verjetno pa so kakšni podatki o tem, koliko denarja je še na »kartici«), človeku srce kar poskoči. Da, to je to, prihodnost je prišla! Ni več treba iz žepa ali torbe vleči telefona in ga odklepati. Še manj iskati kartice v denarnici. Uro zgolj prisloniš, mogoče malo podrsaš z njo sem in tja, če zadeva ne prime takoj, in greš naprej. Seveda se zgodi, da ne prime takoj, a nova možnost preizkušeno deluje, in to je najbolj pomembno.

Z uro je mogoče početi vse, kar se tudi s »telefonsko« Urbano, z izjemo uporabe storitve SMS parking. Kar je verjetno dokaj logično. Tudi tu je nekoliko nerodno, če zamenjaš ali uro ali telefon, saj se dobroimetja ne da nikamor prenašati in se lahko izgubi. Ta sistem bi verjetno morali razvijalci aplikacije bolje premisliti. Potencialno bi si lahko kdo tudi »izposodil« uro in se z njo vozil po Ljubljani, ker reč ne zahteva nobenega avtenticiranja, ampak zelo verjetno tega ne bi počel dolgo, ker na njej pač nimaš naloženih več kot nekaj evrov.

Krog uporabnikov zapestne Urbane je za zdaj precej ozek. V Telekomu pravijo, da je razvoj za druge platforme pametnih ur odvisen od tega, kako bodo uporabniki sprejeli izvedbo za Samsungove »nosljivčke«. Predstavljam si, da prilagoditev še za Android wear ne bi smela biti pretežka in bi tudi morala imeti nekaj smisla, še več pa bi ga najbrž imela Urbana za Apple Watch. Ta ima NFC, omogoča plačevanje in zaradi nje bi se mogoče končno izplačalo izdelati aplikacijo Urbana še za iPhone (iOS). Pa ne samo zaradi tega, jeseni z iOS 11 Apple tudi odpira tehnologijo NFC v iPhonu (od sedmice naprej) drugim razvijalcem in navsezadnje je tu storitev Urbana SMS parking, ki ne zahteva nikakršnega potrjevanja na terminalu.

Ko hodim po Ljubljani in prislanjam mojo vsakodnevno zapestno spremljevalko ob čitalnike za mestni kartični sistem, se počutim malenkost futuristično. In zrem v, upam da ne preveč oddaljeno prihodnost, ko bom na ta način lahko plačeval povsod, nato zagnal avto in odklenil vhodna vrata, ko bom prišel domov.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja