Ministrstvo je opustilo idejo o davku na internet in išče alternative
Matjaž Ropret 4. januarja 2017 ob 17:55

»Davka na internet« ne bo. Vsaj ne v obliki, kot ga je predvidevala druga različica strategije razvoja medijev. Ministrstvo za kulturo je za Tehnozvezdje potrdilo, da je iz tretje variante besedila, ki je zdaj v medresorskem usklajevanju, umaknilo predlog prispevka, ki bi ga plačevali internetni operaterji.

Tudi besedilo, do katerega so se dokopali sodelavci Portala plus, kaže, da je ta ideja preteklost. Na ministrstvu sicer še vedno trdijo, da niso imeli namena uvajati davka na internet, temveč da iščejo način,

kako ob radikalnih spremembah, ki jih prinaša digitalizacija, ohraniti demokratične vsebine, ki jih omogočajo neodvisni in strokovni mediji.

In dodajajo, da se s tem vprašanjem ukvarjajo tudi drugi resorji, med njimi direktorat za informacijsko družbo na ministrstvu za javno upravo. Skupaj z njimi ministrstvo za kulturo zdaj išče alternative prvotnemu predlogu. Kot so nam odgovorili, bodo alternativen predlog razkrili, ko ga bodo uskladili z ostalimi ministrstvi. V novi različici strategije je kot ukrep zapisano samo spodbujanje deficitarnih medijskih vsebin, ki so v javnem interesu. Še vedno ne razumemo najbolje, kako je to povezano z dostopom do interneta in zakaj naj bi uporabniki interneta posredno plačevali za državno spodbujanje medijskih vsebin. Uporabniki naj neposredno podpirajo tisto, kar se jim zdi vredno podpiranja in kupovanja. Če se državi zdi, da je nabor vsebin (pre)skromen, pa naj najde razumne načine financiranja dodatnih. In če misli, da je za trenutne razmere v medijih kriv internet (ali splet, kot so zapisali v prejšnji različici strategije), se moramo začeti pogovarjati o poslovnih modelih medijev in njihovi zgodovini, saj so mediji »posel« šele od druge polovice prejšnjega stoletja naprej. Vedno prej pa so bili dejavnost, ki jo je nekdo iz takih ali drugačnih vzgibov (mecenstvo, javno dobro, poslovni interesi, želja po vplivu, …) podpiral in vzdrževal kljub temu, da ni prinašala dobička.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja