Matjaž Ropret 23. junija 2016 ob 09:15

avant2go2

Po tednu ali več govoric in ugibanj je podjetje Avantcar predstavilo svojo storitev »deljenja avtomobilov« v Ljubljani, imenovano Avant2Go. Ampak pustilo odprtih vsaj toliko vprašanj, kolikor smo dobili konkretnih informacij.

Kaj vemo?

Kot smo predvidevali, bo to avtomobilski bicikelj. Več točk z avtomobili, uporabnik bo avto vzel in pustil na katerikoli od njih. Če bo le kakšen na voljo in prazen prostor za parkiranje. In plačal po času in kilometrih. Storitev bo zaživela z začetkom julija, v floti za najem bo zaenkrat 30 avtov. Ti bodo trije različni, vsi električni – smart (za dva in z minimalnim prtljažnikom), renault zoe in bmw i3 (oba približno v velikosti clia ali pola in z nekaj prtljažnika). V takem vrstnem redu bo postavljena cenovna lestvica. Cene bodo od najmanj treh, štirih ali petih evrov na en najem, minuta bo vredna najmanj pet, km pa najmanj 20 centov. Po tem, kar so smo videli na predstavitvi, bo običajen najem uporabnika stal nekje med pet in deset evrov. Vsaj štiri lokacije s skupaj 22 parkirnimi (in polnilnimi) mesti bo v BTC, ostalih še niso razkrili. Avto bo mogoče rezervirati v aplikaciji (na voljo bo prvega julija) in bo čakal 15 min, ko drugim uporabnikom ne bo viden.

Tako je Matej Čer iz podjetja Avantcar predstavil cene za Avant2Go.
Tako je Matej Čer iz podjetja Avantcar predstavil cene za Avant2Go.

Odklepanje avta bo z aplikacijo – ta bo prek omrežja poslala zahtevo, avto, ki je priključen na LTE, pa bo ubogal. Zaganjanje bo brez ključa, pred odhodom pa bo treba še v aplikaciji poklikati v kakšnem stanju je avto. Tu je pač drugače kot pri kolesih, precej bolj bo treba v podzavesti imeti zavarovalnice. Menda bo bolj ugodno kot lastništvo avta tudi prevažanje iz Ljubljane domov in vračanje avta naslednje jutro. Eno leto naj bi trajal pilotski projekt, v tem času naj bi se število avtov povečalo na 50, potem pa počasi na nekaj sto. Na začetku je mogoče v kickstarterjevskem slogu kupiti začetne pakete, ki prinašajo popust na najem in najdražji tudi cenejše kritje stroškov (odbitno franšizo) ob morebitni škodi.

Tak pa je ne najbolj enostaven cenik za vse tri različne modele avtov.
Tak pa je ne najbolj enostaven cenik za vse tri različne modele avtov.

Česa ne vemo?

Koliko bo dejanskih začetnih lokacij in kje bodo. Pa tudi ne, kam imajo v Avantcaru namen širiti mrežo. V Ljubljani se marsikam v dokaj kratkem času pride peš ali s kolesom. Model zaračunavanja ni najbolj enostaven in vnaprej bo težko izračunati, koliko bo najem res stal. Ni čisto jasno, kaj je z odbitno franšizo – je standarden en odstotek škode ali je drugačna? In kako bo z dokazovanjem, kdo in kdaj je poškodoval avto? To zna nasploh biti najbolj odbijajoč faktor. Pri taksiju, mestnem avtobusu in ostalih metodah javnega prevoza pač ni problemov z zavarovanji in odgovornostjo uporabnika. Kakšni bodo načini plačevanja in kakšne bodo zahteve aplikacije? Kaj bo lahko storil uporabnik, ki se bo pripeljal na lokacijo, kjer bodo vsa mesta zasedena? To je zoprno že pri biciklju, a je vsaj zastonj, tu pa ne bo. Kaj bo, če uporabnik nekje obstane s prazno baterijo, kako draga bo avtovleka nazaj do prevzemnega mesta?

In, tisto glavno vprašanje, na katerega seveda zdaj nihče nima odgovora. Kako bodo ljudje sprejeli to storitev? Osebno se mi zdi dobrodošla in potencialno uporabna, če je nekdo v Ljubljani brez svojega avta. Kot je napisal že Marjan – če bo prevzemnih mest dovolj in bodo dobro pokrila vse glavne točke v mestu. In če odgovori na zgornja vprašanja ne bodo preveč odbijajoči. Sploh tisti glede zavarovanj.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja