LG G6 z enim očesom vidi razločno, z drugim pa malo manj
Matjaž Ropret 26. maja 2017 ob 13:30

LG G6 je v prodaji in znova prinaša dvojni fotoaparat. Tak, ki vsaj na prvi pogled daje večjo uporabnost kot denimo Huaweijev pristop. LG namreč ponuja standarden in širokokotni pogled. Pa je to res boljši pristop? Kakšni so konkretni rezultati in kako se primerja s Huaweijevim tekmecem P10, ki drugo tipalo uporablja za izboljševanje kakovosti in posebne učinke?

V preteklosti je LG že izdelal nekaj telefonov z odličnimi fotoaparati. Še posebej G4 je izstopal, saj imajo njegovi posnetki verjetno še zdaj več podrobnosti in večji dinamični razpon kot večina novejših telefonov. Takrat je namreč korejski proizvajalec uporabil dokaj veliko tipalo in se ni ustrašil izbokline zaradi njega. Pri G6 je malo drugače. Obe tipali sta skupaj s celotnima objektivoma pospravljeni v linijo zadnje strani, enako kot pri P10. Kar pomeni manjši tipalo in tudi nekatere kompromise pri optiki. In to se na žalost pozna pri kakovosti.

Pri običajni goriščnici niti ne toliko, zelo pa pri široki. Te fotografije so res bolj za objavo na družabnih omrežjih in podobno, preveč povečevanja in iskanja podrobnosti razkrije marsikatero slabost. Čeprav, presenetljivo, povečava na papir, kot bom pokazal kasneje, sploh ni slaba.

Pri običajnem pogledu ima G6 nekaj manjši kot od P10, vendar razlika ni velika. V širokem pa zajame res veliko. In tokrat v enaki ločljivosti, čeprav h kvaliteti ne pripomore bistveno. Je pa kot malce ožji kot pri G5 in s tem je tudi popačenja malce manj. Fotografije so na robovih še vedno malo sodčkaste, ampak ne pretirano. Pri takem ekstremnem pogledu je to logično. Za preklapljanje med enim in drugim pogledom ima uporabnik na zaslonu ikonici (eno drevo in tri drevesa) in zamenjava je hipna. Z vlečenjem tipke za sprožilec pa se je mogoče zvezno (kolikor toliko) premikati od ene do druge skrajnosti, ampak tega ne priporočam, ker telefon takrat za osnovo jemlje informacije s širokega tipala, s tem pa trpi kakovost.

Iz glavnega tipala LG-jev novinec iztisne izdelke, ki so povsem primerljivi s P10 in drugimi v zgornjem cenovnem razredu. Niso boljši od njih, a tudi ne zaostajajo, zgolj obdelava je nekoliko drugačna. Predvsem so algoritmi spisani tako, da precej navijajo barve, kontraste in ostrenje robov. Zadnje počne tudi Samsung, a je LG glede tega še nekoliko agresiven, pri saturaciji barv pa je sploh precej bolj entuziastičen. Zeleni odtenki so veliko izrazitejši, marsikdaj vse skupaj vleče na rdečo. Proizvajalci se k takih pristopom zatekajo, ker menda to »izgleda všečno« v očeh marsikaterega uporabnika, ker dobro izpade na zaslonu telefona in ker tudi prikriva določene pomanjkljivosti. Fotografije, ki jih sproducira P10 so za moj okus bolj nevtralne ali, če se izrazim drugače, naravne. In zato nič slabše, kvečjemu pogosto izdajajo več podrobnosti.

Pri teh dveh posnetkih se že prvi pogled opazi superiornost običajnega pogleda pred širokim.

Razpon med svetlimi in temnimi predeli motivov je pri LG-ju kar soliden. Celo širokokotne fotografije pogosto niso slabe glede tega, očitno način HDR poskrbi za dobre rezultate, a vseeno je pri običajnem pogledu še bolje. Tam je P10 nekoliko manj konstanten. V samodejnem načinu namreč včasih naredi tak rezultat, da ga niti način HDR ne izboljša, včasih pa je vse skupaj malo pretemno ali presvetlo. Čeprav se vse to v poznejši obdelavi da popraviti, osnova je v redu.

Med prvim stikom z G6 še nisem bil povsem prepričan, ker še ni imel končne programske opreme, zdaj pa lahko z gotovostjo rečem, da so širokokotne fotografije bistveno slabše. Niti ne toliko, kar se tiče same ekspozicije. Osvetlitev in vse ostalo večinoma »štima«, toda ta kombinacija tipala in optike ne zmore dobre reprezentacije podrobnosti. Že podrobnejši pogled celozaslonske fotografije, še bolj pa povečevanje razkrijeta »pastel«. Tam, kjer bi morali biti listi, travne bilke, itd so zgolj različni odtenki zelene. Določene podrobnosti so pogosto le obrisi, pod to površino pa ni kaj dosti.

Kot rečeno, dokler je fotografija na zaslonu mobilnika ali pa tudi če jo gledamo od daleč na monitorju ali televizorju je v redu. Ni pa se lotevati kakšnih izrezov, ker to ne bi dalo zadovoljivih rezultatov. Za hec pa sem na fotografski papir A3 natisnil fotografiji z obeh tipal. In čeprav je očitno, da je tista z »glavnega« boljša, tudi širokokotna izpade dovolj prepričljivo. Na običajni razdalji se komaj opazijo vse pomanjkljivosti, ki jih sicer razkrije povečevanje na zaslonu.

LG ima bistveno bolj navito ostrenje robov, kontraste in barvno živahnost kot Huawei, pa tudi kot Samsung. S7 edge je tu zato, ker nisem imel pri roki osmice.
Natisnjena (na A3) širokokotna fotografija sploh ni napačna.

Iz vsega skupaj lahko potegnem nekaj zaključkov. Prvič, večina dražjih telefonov je danes po fotografski kakovosti na podobnem nivoju. Nekateri so malo boljši v slabi svetlobi, drugi so hitrejši pri ostrenju ali zaganjanju, omogočajo hitrejši rafal ali panoramo z večjo ločljivostjo, pri običajni uporabi posnetkov pa je dokaj vseeno za katerega se odločiš. Seveda pridejo v poštev osebne preference, ali imaš raje bolj nevtralne ali bolj sfrizirane izdelke, in posebne zahteve. V splošnem pa večjih razlik ni. Saj jih pri takih tipalih in optiki tudi ne more biti. Naredi jo zgolj obdelava, predvsem lepljenje več posnetkov v enega, kar se pozna pri nočnih fotografijah.

Drugič – dodajanje tipal in izogibanje izboklinam ne prispeva k večji kakovosti, kvečjemu obratno. Tehnično gledano smo verjetno vrhunec kakovosti pri fotofonih videli pred kakšnima dvema letoma (LG G4, Microsoft Lumia 950, …), če izvzamem pretirano debele modele, kot je bila Lumia 1020. A od takrat naprej so bistveno napredovale zmogljivosti strojne opreme in algoritmov, zaradi česar tudi izdelki s slabšo optiko ne zaostajajo. In so predvsem toliko hitrejši, da so neprimerno boljši fotoaparati.

In tretjič – za zdaj ni prepričljivega dokaza, da je dvojni fotoaparat v telefonu boljši od enojnega. Tako široki posnetki pri LG-ju kot črno-beli in tisti s posebnimi efekti pri Huaweiju so omejeno uporabni. In enako velja za dvakratno povečavo pri iPhonu 7s Plus. Za zdaj lastniki Galaxyja S8 (Plus), kot že lani sedmice, prav nič ne zamujajo.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja