Lego se z »Boostom« vrača k osnovam?
Marjan Kodelja 12. januarja 2017 ob 18:07

Ko je danski igričarski konglomerat pred leti predstavil robotski paket Mindstorms NTX, so nekateri menili, da je ta za veliko ljubiteljev klasičnih kock preprosto prezahteven!

Lego se je na področje robotike sicer spustil že daljnega leta 1998, ko je luč sveta zagledal originalni komplet Lego Mindstorms (rcx). Čeravno je bilo programiranje času primerno, beri dokaj zapleteno, pa so bili gradniki robotov običajne torej klasične kocke. Osem let kasneje je luč sveta ugledal komplet Mindstorms ntx, ki je do neke mere sicer poenostavil programiranje (vizualno orodje), a po drugi kot gradnike uvedel »kocke« iz kompletov Lego Technic. Dopuščajo sicer več ustvarjalne svobode, marsikaj je moč zgraditi, česar s klasiko ni, a je gradnja zahtevnejša, predvsem pa so gradniki dražji in zato manjkrat na nakupnih seznamih ljubečih staršev.

Kompleti ntx so sicer sila primerni za zvedave, uveljavili pa so se tudi v izobraževalnih ustanovah, a manjka nekaj preprostejšega, lažjega tako za gradnjo, kot za programiranje. Vrzel bo poleti zapolnil nov komplet Lego Boost. Ta vrača gradnjo s klasičnimi kockami, ohranja del kreativnosti paketov ntx, programirali pa ne bomo v programu za osebni računalnik, temveč v aplikaciji za mobilne naprave. Primeren je za otroke starejše od sedmih let, katere bo poleg igranja učil tudi vse pomembnejše veščine – programiranja.

V osnovnem paketu bodo trije »bolj« robotski gradniki, zvezdišče (move hub) z dvema motorjema, enim vhodnim in enim izhodnim priključkom, šest-osnim tipalom nagiba in »preprostim« računalnikom, en samostojni motor ter kombinirano tipalo svetlobe (barv) in merilnika razdalje. Poleg teh bo v kompletu, znana je le ameriška cena 160 dolarjev brez davka, še 843 drugih gradnikov – klasičnih kock. Motorji so opremljeni z merilnikom vrtljajev, ki »programu« sporočajo za koliko so se obrnili in s kakšno hitrostjo. Energijo zagotavlja šest baterij tipa AAA, kar pa po našem mnenju ni ravno najboljše. Že pri Mindstormu smo ugotovili, da so z zamenljivimi baterijami lahko težave. Dostikrat je kreacija namreč tako obsežna, da ni moč priti do ležišča zanje, ne da bi jo v dobršnem delu razdrli. Morebitna rešitev bi lahko bila v sicer zamenljivih, a polnilnih, z možnostjo polnjenja prek dodatnega priključka tudi, ko so na svojem mestu.

Glavni del pa je aplikacija za napravo s sistemom Android ali IOS, s katero je robot povezan preko nizkoenergijskega vmesnika Bluetooth. V njej so navodila, kako sestaviti pet predlaganih kreacij, robota Vernieja, mačko Frenike, kitaro, večopravilnega vozila ali stroja, ki samodejno sestavlja preproste kreacije iz Lego kock. Je pa tudi edino mesto, kjer te programiramo. Tako da premikamo programske module (gradnike) na osrednji del zaslona, kjer gradimo program iz leve proti desni. Zeleni modulu so za premikanje, vijoličasti za zvok (aplikacija izrablja v napravo vgrajen mikrofon in zvočnike), modri pa skrbijo za »akcijo«. Oblike in barvne povedo, kašen namenjen imajo, zato lahko »programirajo« tudi otroci, ki branja še niso v popolnosti osvojili. Pravzaprav je njim namenjena cela aplikacija, kakor tudi komplet sam, z vsem kar nudi. Od vodene gradnje, med katero je zagotovljena interaktivnost – robot še ni v celoti sestavljen, pa lahko že nekaj počne, pa do razlage vseh drugih možnosti, ki so malemu inženirju na voljo.

Avtor Marjan Kodelja
mm

Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.

Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja