Kliči Onstar za pomoč v avtu
Matjaž Ropret 1. decembra 2016 ob 11:00

Jasno je, da v avte prihaja povezljivost, samo vsak proizvajalec si to predstavlja nekoliko po svoje. Pri Oplu od letošnje jeseni tudi v Sloveniji ponujajo sistem Onstar, ki je del višjih nivojev opreme ali ga je treba doplačati, ponuja pa pomoč vozniku prek klicnega centra in dostop do določenih funkcij avta v telefonskih aplikaciji. Pa je to dovolj enostavno in uporabno?

Opla s sistemom Onstar je mogoče prepoznati po treh tipkah ob vzvratnem ogledalu. Leva (črna) vključi zasebnost, kar pomeni, da se podatki o vožnji nikamor ne stekajo, sredinska (modra) je namenjena vzpostavitvi klica, desna (rdeča) pa klicu v sili. Zasebnostni meni prikliče tudi opcija za sredinskem zaslonu in pa tipka za glasovno upravljanje na volanu, ki pa ni označena kot del tega sistema. Na telefon pa si je treba naložiti aplikacijo myopel in se prijaviti vanjo, registracija gre čez Oplovega trgovca.

Iz aplikacije myopel je mogoče v navigacijsko napravo v avtomobilu poslati želeni cilj.
Iz aplikacije myopel je mogoče v navigacijsko napravo v avtomobilu poslati želeni cilj.
V aplikaciji so tudi nekatere informacije o avtu in opravljenih poteh.
V aplikaciji so tudi nekatere informacije o avtu in opravljenih poteh.

Med vožnjo je tako glavna poanta sistema klic v klicni center blizu Londona, kjer za pomoč slovenskim voznikom sedijo tudi slovensko govoreči operaterji. Če klic sprožimo z rdečo tipko – ob nesreči in sprožitvi varnostnih blazin se tak klic vzpostavi samodejno – gre že takoj informacijo o tem, da se je zgodila nesreča, in o njeni lokaciji, tudi v center za obveščanje. To bo čez dobro leto Oplova implementacija sistema ecall, ki bo takrat postal obvezen, dotlej pa je naročniška storitev. Pri klicu z modro tipko pa je od telefonista mogoče dobiti dvoje. Lahko ga prosimo, naj nam nastavi cilj v navigacijski napravi (če jo ima avto vgrajeno, nimajo je vsi modeli s sistemom Onstar) ali zažene diagnostiko vozila, če sumimo, da je nekaj narobe. Poklicali smo za vnos cilja, se z gospodom na drugi strani uskladili, kam bi radi, in čez nekaj sekund je bil cilj dejansko na zaslonu sredi armaturne plošče, samo še potrditi je bilo treba, da gremo res tja. Mogoče se sliši tako klicanje malo hecno in skregano s slovenskimi navadami, je pa lahko uporabno za koga, ki med vožnjo ne zna ali zaradi varnosti noče pritiskati po zaslonu in tam iskati želene destinacije.

Še druga možnost za njen vnos je v aplikaciji. Že doma, ko avto še stoji na dvorišču ali v garaži, je mogoče v aplikaciji najti cilj in ga »poslati« v vgrajeno navigacijsko napravo. Ko pridemo v avto in na zaslonu kliknemo navigacija, bi se v njej že moral pokazati cilj, ki ga je spet treba samo še potrditi. V praksi v približno treh četrtinah poskusov to deluje, v kakšnem pa tudi ne. Enako je z zaklepanjem, odklepanjem in hupanjem iz aplikacije. Včasih deluje, drugič ne. Nikoli pa ni hipno, ko ob pritisku na ključ. Avto je s kartico SIM povezan v omrežje, toda preden ga sistem najde, očitno traja nekaj časa. Enako se kar dolgo nalagajo podatki o avtu (zaloga goriva, napolnjenost pnevmatik, …) in prevoženih poteh. povezava Onstar-navigacija seveda deluje le z vgrajeno navigacijsko napravo, če je uporabnik s kablom priključil telefon in prešel na Android Auto ali Carplay, tam deluje glasovno upravljanje, ki pa ga je treba sprožiti na zaslonu, ne s tipko na volanu.

Uporaba sistema Onstar bo prvo leto, do prihodnjega septembra brezplačna, in tudi vsak nov kupec bo prvo leto zadevo uporabljal zastonj in se z njo spoznaval. Potem bodo pri Oplu začeli zaračunavati naročnino, ki za Slovenijo še ni določena, v Nemčiji pa denimo stane sto evrov na leto. Kot rečeno, bo klic v sili z uvedbo obveznega sistema ecall v vseh avtih, postal brezplačen, ostale funkcionalnosti Onstarja pa bodo plačljive.

Na glavnem zaslonu Onstar ni zelo prisoten.
Na glavnem zaslonu Onstar ni zelo prisoten.

Osebno se mi zdi možnost, da na telefonu vidim določene informacije iz avta, kar uporabna, seveda pa je vprašanje, če bi za to tudi plačal. Klicanje za vnos destinacije v navigacijo je smiselna možnost za kakšnega manj veščega uporabnika sodobnih tehnologij, marsikomu pa to ne dela težav. Še skoraj raje kot pogovor z nekom v živo, bi imel narekovanje »računalniku«, ki čisto lepo deluje v Googlovih zemljevidih. V angleščini, seveda. Za diagnostiko pa bi zadostovala kakšna tipka na zaslonu, za to res ni treba nikogar klicati. Še bolje, avto tako ali tako pri vseh tipalih, algoritmih in vgrajenih zaslonih mora samodejno sporočati, da je nekaj narobe. Če ni, pa se ne obremenjujemo pretirano, kakšne so vrednosti tega ali onega.

Opel razmišlja v pravi smeri, mislim pa, da bi lahko iz enačbe izločil klicni center, ki je ostanek nekih drugih časov, vključil umetno inteligenco, implementiral klasično izvedbo za ecall in tako brez naročnine ali s precej nižjo ponudil najmanj enako funkcionalen sistem.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja