Kako se iPhone 7 po kakovosti fotoaparata primerja z Galaxyjem S7?
Matjaž Ropret 4. oktobra 2016 ob 11:53

Kot eno večjih nadgradenj v sedmici so pri Applu izpostavili fotoaparat. Seveda predvsem v modelu plus z dvema objektivoma, širokokotnim in portretnim. A tudi v malem je tipalo z 12 milijoni točk menda novo, zaslonka objektiva je večja (f/1,8, prej f/2,2) in končno ima tudi običajni iPhone optični umirjevalnik slike. Vse to obeta precej izboljšano kakovost fotografij. Kar pa težko potrdimo.

Predhodnika med testom nismo imeli pri roki, smo pa iPhone 7 in njegove fotografske sposobnosti primerjali s Samsungovim Galaxyjem S7 (Edge). Celokupno se je jabolčni telefon odrezal slabše od pričakovanj in tudi slabše od korejskega konkurenta. Med njima je sicer pomembna razlika, kako algoritmi za zapisovanje v jpg obdelajo fotografije. Applovi pustijo barve precej v nevtralnem spektru in skorajda ne ostrijo robov (t. i. sharpening). Tako da je rezultat, vsaj dokler je fotografija čez cel zaslon in je ne povečujemo, dokaj »naraven«, čeprav so barve včasih preveč medle. Samsung ima povsem nasproten pristop. Barve so nasičene, kontrasti naviti in ostrenje že kar malo pretirano. To fotografije dela všečne, niso pa nujno najbolj veren prenos realnosti na zaslon (in mogoče naprej na papir). Kljub temu pa so Samsungovi izdelki pogosto tehnično kakovostnejši, skoraj nikoli pa slabši.

Oba v večini svetlobnih razmer uspeta zajeti uporabno fotografijo, se pa s padanjem svetlobe počasi povečuje Samsungova prednost. V dnevni ali večerni svetlobi so razlike predvsem v kontrastih in reprezentaciji barv. Pri S7 je vse skupaj precej bolj dramatično, pri iPhonu pa umirjeno. Podrobnosti je podobno veliko, povečevanje pa razkrije, da Samsungovo ostrenje te podrobnosti malo bolje ohranja, saj je pri iPhonovih fotografijah ob 100-odstotni povečavi pogosto videl pastel. Denimo listi na drevesih in še kakšne druge površine obdržijo samo še barvo, ne pa tudi prave oblikovne prepoznavnosti. Na zunanjih fotografijah ni veliko razlik glede dinamičnega razpona in delovanja (samodejnega) načina hdr. Iphone privzeto malo bolj posvetli senčne predele in pri tem tvega, da bo kaj svetlejšega presvetljeno, S7 raje pušča malo temnejše sence, da se mu ne dogajajo prehude presvetlitve. Zato pa ima, recimo temu agresivnejšo odpravljanje šuma, in tako so tudi ti črni predeli res črni, ne pa sestavljeni iz niza točk (pikslov) različnih barv.

Povečava razkrije, da podrobnosti pri iPhonu lahko razpadejo v pastel.
Povečava razkrije, da podrobnosti pri iPhonu lahko razpadejo v pastel.

V notranjosti, v slabi in mešani svetlobi, ima iPhone večje težave. Pri fotografiji peugeota 3008 se dobro vidi, da so ostale nekatere sence (maska, spodnji del odbijačev in vrat), svetlobni napisi renault v ozadju pa so presvetljeni. In celotna fotografija je temnejša, barva pa premalo živa. Samsungu je uspelo hkrati bolj posvetliti omenjene temne predele in lepo izrisati tudi napis v ozadju. Glede podrobnosti je samsung rahlo spredaj, ampak pri obeh se da na sprednjem kolesu razbrati velikost pnevmatike (205/55 R19).

Pri naslednjem posnetku, resda kadriranem rahlo drugače, je iPhone poskušal z drugačno taktiko svetlejšega posnetka, kar pa je povsem presvetlilo sprednji del konceptnega volkswagna. S7 je dokaj lepo ohranil luči na tem avtu. Pri konceptnem renaultu sta telefona precej izenačena, mogoče je iPhonu uspelo celo za odtenek bolje izvesti hdr, se pa risba ob povečevanju znova malo poslabša.

Tudi ostali posnetki, ki smo jih s sedmico naredili v dnevni svetlobi in mraku so nas malenkost razočarali. Celozaslonsko izgledajo v redu, povečevanje pa razkrije kar nekaj slabosti. Poleg tega so barve preveč nevtralne, nekoč je Apple znal fotografijam vdihniti nekoliko več življenja. Fotoaparat v Applovi sedmici je dober, povsem na ravni najboljših androidnih modelov, jih pa nikakor ne presega, in tudi ni kakšen kvantni preskok glede na prejšnje generacije.

Videa nismo primerjali, smo pa z novincem posneli precej materiala na pariškem avtosalonu. Ugotovitve so podobne kot pri fotografiranju. V splošnem videi izgledajo dobro, tukaj so mogoče barve celo bolj nasičene, umirjanje slike je zgledno, tudi zajemanje zvoka v hrupu zelo dobro. Močne luči predstavljajo določen problem in v slabi svetlobi je šuma kar precej. Toda tipalo je majhno in vse to je pričakovano. Ko dobimo v roke na konkretnejši preizkus še iPhone 7 Plus bomo šele videli, ali je Apple fotografsko v tej generaciji res naredil preskok.

***

Testne posnetke v skoraj izvirni ločljivosti si lahko ogledate v fotogaleriji.

Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja