Intel bi bil rad glavni dobavitelj najprej za pomoč vozniku in kasneje avtonomno vožnjo
Matjaž Ropret 14. marca 2017 ob 11:52

Skoraj vedno v povezavi z avtomobili omenjamo asistenčne sisteme, od samodejnega zaviranja in s tem preprečevanja naleta, prek prepoznavanja prometnih znakov, preprečevanja neželene menjave voznega pasu, do prilagodljivega tempomata in še česa. Malce bolj skrito pa ostane, kdo so dobavitelji te tehnologije, v angleščini označene s kratico ADAS (Advanced Driver Assistence Systems). Pravzaprav jih ni tako zelo veliko. Med njimi so nemški Bosch, britanski Delphi, Here v lasti nemških avtomobilskih prooizvajalcev, nizozemski TomTom in izraelski Mobileye so med največjimi. In slednjega je za 15,3 milijard dolarjev (14,3 milijard evrov) prevzel Intel.

Mobileye je bistveno mlajše podjetje od ameriškega konglomerata Intela, nastalo je leta 1999, medtem ko sta pionirja polprevodniške industrije Robert Noyce in Gordon Moore Intel ustanovil leta 1968 po odhodu iz takratnega velikana Fairchild Semiconductor. Izraelci so postali eden glavnih razvijalcev in dobaviteljev asistenčnih sistemov, med drugim so zagotovili tudi prvotno osnovo za razvpitega Teslinega »avtopilota«, dokler nista podjetji lani prišli v konflikt in so se Američani odločiti za zamenjavo.

Prihodnjo generacijo tovrstnih sistemov Mobileye napoveduje za leto 2020. Vmes pa z obstoječimi tipali, kamerami, lidarji in ostalim intenzivno zbira podatke in jih obdeluje, da bi bolje razumelo dogajanje na cesti in bilo med prvimi, ki bo ponudilo ustrezno osnovo za avtonomna vozila.

Tu pride v enačbo Intel, ki se mu počasi podirata tako monopol pri procesorjih, saj so na vse več področjih v uporabi energijsko učinkovitejši na Armovi zasnovi, zbudil pa se je celo AMD, kot tudi Moorov zakon. Zato podjetje že nekaj časa išče nadomestne posle in vire prihodkov, že pred časom je vzpostavil oddelek, ki se ukvarja z razvojem samovozečih avtov. Investiral pa je tudi v zgoraj omenjeni Here, ki je bil nekoč podjetje za ukvarjanje z zemljevidi, zdaj pa se ukvarja z vsemi mogočimi prometnimi podatki in tehnologijami. Here je tudi edini resen tekmec Googlu z natančnimi zemljepisnimi podatki in Mobileye je z njim že začel sodelovati, potem, ko so Izraelci ugotovili, da so zelo natančni zemljevidi vendarle nujni za avte, ki naj bi vozili brez šoferja.

V zadnjem času se vse več velikanov računalniške in zabavnoelektronske industrije spušča na avtomobilsko področje. Samsung je prevzel Harman, glavnega dobavitelja avtomobilske infozabave. Qualcomm, vodilni proizvajalec procesorjev na Armovi osnovi, prevzema nizozemski NXP, enega glavnih dobaviteljev čipov za avtomobilsko industrijo, varno identifikacijo in omrežne storitve.

Poleg iskanja novih poslovnih priložnosti pa je Intel s prevzemom tudi učinkoviteje porabil zunaj ZDA nakopičeni denar, kot če bi prenesel »domov« in ob tem plačal nekaj milijard davkov. Zato v zadnjem času podjetja v Evropi in drugod dosegajo visoke prevzemne cene.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja