Igra Minecraft za šole
Marjan Kodelja 21. marca 2016 ob 11:18

Ko je Microsoft pred dobrim letom objavil, da za dve milijardi in pol kupuje neodvisno igro Minecraft in razvojni studio Mojang, se je med navdušence nad igro razlezel strah. Kaj zdaj? Bo Microsoft uničil igro, ki je med igralci uspešna, ker je tako zelo drugačna od vseh drugih, ker spodbuja učenje reševanja problemov in ustvarjalnosti in pri kateri ni vse v denarju?

Po prepričanju strokovnjakov ima Minecraft veliko lastnosti, zaradi katerih je lahko dobro učno okolje: projekti, ki si jih izmislijo otroci sami, poglobljenost v zahtevne naloge, ki silijo otroka, da dosega vse višje cilje, ki si jih sam zastavi, zato je otrok tudi navdušen nad tem, kar se nauči oziroma odkrije. Več načinov igranja in orodja za nadgradnjo igre (priljubljeni »mods«, postavitev lastnih strežnikov, »skini«) omogočajo otrokom, pa tudi odraslim – dejstvo je, da igro igrajo tudi otroci po duši, manj po letih –, da si igro oblikujejo po lastnih potrebah. Če hoče igralec sprostiti domišljijo in imeti na voljo vse gradnike – kocke, izbere ustvarjalni način (creative). Način preživetja pomeni boj s pošastmi, »creeperji«, zombiji, teh je cela vrsta. »Mods« jih dodajo še več ali pa igralca obdarijo z nadnaravnimi sposobnostmi.

Zganil pa se je tudi Microsoft, ki poleti namerava izdati različico za izobraževalne ustanove, s ceno pet dolarjev za licenco na otroka, ki bo igro lahko igral v šoli ali doma. Izobraževalni Minecraft bo enak »izvirnemu«, še vedno gre za igro, bo pa imel nekaj dodatkov, ki bodo v pomoč tako učiteljem kot otrokom. To vključuje načrt (zemljevid) okolja, da se bodo učenci v navideznem okolju lažje orientirali, učitelj bo imel možnost določiti (zakleniti) področja, kjer »poteka« pouk, ter kamero v igri in notesnik za izdelavo zaslonskih slik in pisanje zapiskov. Uspeh izobraževalne različice pa je odvisen od spletne strani, kamor bodo učitelji lahko nalagali izdelane svetove z izobraževalno vsebino. Bodisi zgodovinska mesta, modele molekul, očesa ali druge vsebine, pri katerih je vizualizacija potrebna za lažje razumevanje snovi. Vendar Microsoft ne namerava izdelovati izobraževalnih vsebin, zanaša se na pripravljenost učiteljev in širše skupnosti uporabnikov, da to počnejo, zato je lahko njihova ideja na trhlih nogah. Izdelava svetov je časovno potratna, pa tudi ne najpreprostejša in ne nekaj, kar bi lahko pričakovali od učiteljev.

Sorodno

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov za edicije skupine Media24.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja