Hit ali flop, iPhone X izstopa iz množice dolgočasnih
Matjaž Ropret 2. februarja 2018 ob 12:20

Se iPhone X res prodaja slabše od pričakovanj? Namerava Apple res znižati, morda kar prepoloviti proizvodnjo? Ga bo že kmalu nadomestil z novim, večjim in cenejšim modelom? Taka vprašanja je sprožal »poslovni« tisk v zadnjih tednih, povzemali pa so jih skoraj vsi svetovni tehnološki portali. Verjetno pa so sinočnji Applovi finančni rezultati pa tudi številke, ki jih je objavila analitska hiša IDC, ta napletanja pospravila v rubriko bučke.

Z navdušenjem poročamo o najuspešnejšem četrtletju v zgodovini podjetja, ki je prineslo največje prihodke od prodaje iPhonov. Desetica je presegla naša pričakovanja in je bil najbolje prodajani iPhone v vsakem posameznem tednu, odkar smo ga poslali na trg.

Tako je v vnaprej pripravljenem sporočilu komentiral prvi mož Appla Tim Cook. Številčno pa »najuspešnejše« četrtletje pomeni 88,3 milijard dolarjev (70,9 milijard evrov) prihodkov in 20 milijard dolarjev (16 milijard evrov) dobička. V zadnjih treh mesecih lanskega leta so prodali 78 milijonov iPhonov, kar je kakšen milijon manj kot istem obdobju leta 2016 in tudi od pričakovanj večine analitikov in borznikov. Ker pa je bil X najbolje prodajan in je bistveno dražji od vseh ostalih (in prejšnjih), se je skupen prihodek povečal. Povprečna cena jabolčnega telefona v tem obdobju je bila 796 dolarjev. Prodaja iPadov je ostala na 13 milijonih, računalnikov Mac je malce padla na pet milijonov primerkov, toda Applu je uspelo v promet spraviti kar dvakrat več pametnih ur kot v zadnjem četrtletju 2016. Apple Watch 3 je očitno velika uspešnica.

Je torej X flop ali hit? Morda niti eno niti drugo. Spinu, da presega Applova pričakovanja, nekako ne verjamem. Zagotovo so ga poslali v trgovine z jasnimi cilji in tudi ceno so določili dovolj premišljeno. Vsaj v ZDA, za približno petino višjo evropsko se bolj ali manj vsi strinjajo, da je pretirana. In ker je dovolj velika razlika med desetico in ostalimi, osmico in skoraj enakimi starejšimi, tako na pogled kot v ceni in percepciji, kupce pač vleče k prvi. »Apple še naprej dokazuje, da se mu strategija več modelov v več cenovnih razredih dobro obnese pri novačenju kupcev v sistem iOS. Čeprav morda povpraševanju po dražjem modelu X ni tako močno, kot so mnogi pričakovali, celotna linija iPhonov ugaja širokemu spektru potrošnikov tako na razvitih kot razvijajočih se trgih,« so rezultate komentirali v analitski hiši IDC.

Po njihovih podatkih je Apple bolj ali manj ohranil številke iz prejšnjega leta. Zelo stabilen posel, brez pretresov, z lojalno bazo uporabnikov. »Pregrešno drag« novinec večinoma sproža zgražanje samo pri tistih, ki tako ali tako ne kupujejo mobilnikov z obgrizenim jabolkom na zadnji strani. In tudi samo bolj ko razmišljam, bolj ugotavljam, da je prav Apple pri desetici v zadnjem času pokazal največ volje za spremembe od vseh proizvajalcev pametnih telefon. Istočasno je najbolj pretiraval z nenujno tehnologijo. A (tudi) zaradi nje je X drugačen, edinstven, izstopajoč, navdušujoč. Vem, da vsi ne delijo mojih občutij glede tega, toda upravljanje s potegi prstov, brez kakršnih koli statičnih tipk, fizičnih ali navideznih, je korak naprej. Bolj naravno in tekoče poteka vse skupaj. Temu sem se privadil v dnevu ali dveh in potem obžaloval, da grem nazaj na staromoden način, ko sem testni telefon vrnil.

Podobno sem v preizkušanje odklepanja z obrazom namesto s prstnimi odtisi šel s skepso, z mislijo, da je to velika napaka. Pa sem hitro uvidel, da sem razmišljal preozko. Prepoznava je res presenetljiva dobra, celo v popolni temi, pa v protisvetlobi in drugih zahtevnih razmerah. S kapo, ruto, kapuco in kaj vem še čim na glavi. Z več kocinami ali z očali (čeprav ne enega ne drugega med pomnjenjem obraza ni bilo). Še najbolj sistem zbega kakšen visok ovratnik, šal ali kaj podobnega. In prednost funkcionalnosti Face ID je v tem, da deluje tudi za potrjevanje vstopanja v aplikacije, denimo v bančno, oblačno ali kaj tretjega. Tako ni treba niti premakniti prsta na čitalnik, samo počakaš sekundo in »delaš« naprej, telefon te pogleda in samodejno spusti naprej. Ni idealno, če bi dodali še čitalnik prstnih odtisov na zadnji strani, bi pokrili vse možne situacije, toda odločili so se, da bodo vnaprej zagovarjali eno tehnologije. Morda je res celo boljša od prejšnje.

Kaj pa zareza v zaslonu? Še vedno sem prepričan, da je vsaj delno tam zaradi prepoznavne silhuete telefona. Pri kakšnih videih je mogoče malenkost moteča, pa tudi ne pretirano, ker je dogajanje pak na sredini zaslona. Sicer pa ne ovira vsebine in vizualni učinek, ko se premikaš med aplikacijami, je zanimiv. V bistvu me je še najbolj zmotilo, da ni več številčne informacije o odstotku baterije, ker zanjo ni prostora. Sicer pa se mi zdi razmerje med velikostjo telefona in velikostjo zaslona blizu idealnega. In sam zaslon je kakovosten ter s tehnologijo true tone res lepo kalibriran – bela je vedno bela, ne modrikasta ali rumenkasta. Ko zraven dodam še fotoaparat z najbolj naravnimi posnetki, brez barvnega, kontrastnega in ostritvenega »oleševanja«, res odličen video in tudi dober zvok, za pritoževanje res ostanejo le še klasične »omejitve« sistema iOS in cena.

Zaradi naštetega je Applu, pa tudi Samsungu in v malo manjši meri še kateremu od vodilnih proizvajalcev uspelo zvišati povprečno ceno, četudi smo domnevno prišli do točke, ko so vsi telefoni dovolj dobri in ko se ne morejo več vidno izboljševati. Vendarle tudi naši preizkusi dokazujejo, da se lahko in da med njimi so razlike. In kot kažejo podatki v grafikonih, so znamke zunaj prve peterice lani utrpele precejšen padec prodaje. Kot sem že nekajkrat pisal, določenega trge, tudi slovenskega, povsem zapirajo trije največji (Huawei še s podznamko Honor), v Aziji in Indiji je velika vrnitev uspela Xiaomiju, močan je tudi konglomerat BBK (Oppo, Vivo, Oneplus) in tako drugim ostajajo drobtinice, saj nimajo zveneče znamke in razširjene prodajne in servisne mreže ter dogovorov z operaterji, poceni spletna prodaja pa vendarle ni množičen kanal za pametne telefone. Zato ni presenetljivo, da nekateri resno razmišljajo kako naprej. A ne Apple, ta ima linijo začrtano in mu gre vse gladko.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Booking.com INT
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja