Bo z Google-HTC drugače kot je bilo z Googlorolo?
Matjaž Ropret 21. septembra 2017 ob 08:11

Kar se je pred dnevi nakazovalo, je zdaj uradno. Del HTC-jevega telefonskega oddelka za 920 milijonov dolarjev prehaja pod Google, ki tako že drugič poskuša s prevzemom proizvajalca mobilnikov. Bo tokrat več sreče kot z Motorolo, s katero iskalniško-oglaševalski strici niso prav dobro vedeli, kaj naj počno, in so jo po le nekaj letih z velikim popustom prodali Lenovu.

H Googlu bo odšla približno polovica od štiri tisoč zaposlenih v HTC-ju, ameriško podjetje pa bo dobilo tudi pravice do uporabe intelektualne lastnine (patentov) tajvanskega. HTC namerava še naprej razvijati in prodajati tako pametne telefone kot naprave za navidezno resničnost, vendar je bolj ali manj jasno, da mu pri prvih težko še uspe vnovični preboj na stare pozicije. Kaj pa v poslu vidi Google?

Že ob lanski predstavitvi telefonov Pixel – ob letošnji čez 14 dni bo od tega minilo natanko eno leto – sem pisal, da se HTC delno vrača v svojo prvotno vlogo, ko je proizvajal dlančnike in potem pametne telefone za druge znamke. Tajvancem, ki so v prvem od dveh desetletij obstoja vse podredili temu, da bi uspeli sami, s svojim logotipom, taka odrinjenost med vodonosce ni bila niti najmanj všeč. Toda zaradi vse bolj kopneče zaloge prihrankov in padanja prihodkov prav dosti izbire kot iskati kupca za tisto, kar je kaj vredno, ni bilo več.

Google pa očitno prav v tem, da je HTC imel svoje proizvodne kapacitete, ki so bile v zadnjem času precej podizkoriščene, in da ima še vedno sposobno ekipo oblikovalcev in snovalcev telefonov, vidi določeno vrednost. Pa verjetno tudi v razvejani distribucijski in servisni mreži, ki ameriškemu spletnemu velikanu absolutno manjka. In zaradi česar so njegovi Pixli še vedno obsojeni na peščico držav in zato (ter zaradi previsoke cene) na obrobje trga pametnih telefonov.

Zdi se, da ima tokrat Google resne namene doseči večji preboj v množičnost, si priboriti konkreten tržni delež. Morda HTC-jevega znanja in kapacitet niti ne kupuje toliko zaradi višjerazrednih Pixlov, ki so bolj prestižne narave, ampak zaradi projekta Android One. Torej prodajanja nekakšnih »referenčnih« androidnikov. Telefonov z zelo spodobnimi lastnostmi in čisto namestitvijo operacijskega sistema (seveda z Googlovimi storitvami in aplikacijami) za precej dostopno ceno. Če je to eden od glavnih motivov, potem naj iz te strategije kaj nastane.

Pred petimi leti, ko je Google prevzemal Motorolo, glavni sovražnik niso bile preobleke drugih proizvajalcev. Takrat se je šlo za prevlado Androida, ne za njegov izgled ali za privzete storitve. Samsung se je še resno spogledoval z alternativami, Windows Phone še ni bil odpisan, propadajoča Motorola je imela v lasti kup pomembnih patentov, ki bi v (z Googlovega vidika) napačnih rokah lahko zavrli prodor Androida ali ga celo povsem iztirili. Zato so Eric Schmidt, Larry Page in druščina izkašljali 12 milijard in pol ter vse skupaj kupili. Patente pa obdržali tudi po prodaji telefonskega podjetja Kitajcem.

Zdaj je robotski operacijski sistem veliki zmagovalec, prevladal je med mobilnimi operacijskimi sistemi in poti nazaj ni več. Toda tu je že naslednja stopnja bitke – umetna inteligenca. Različni ponudniki bi radi do čim več uporabnikov spravili svojega navideznega pomočnika oz. pomočnico. Apple ima na svojih napravah veliko prednost s Siri, toda obvladuje kvečjemu 15 odstotkov trga. Amazon z Alexo, Microsoft s Cortano, Samsung z Bixby in ostali pa se bolj ali manj bodejo z Googlovim pomočnikom. Zato je logično, da želi korporacija iz mesteca Mountain View na čim več mobilnikih kot privzeto možnost zagotoviti svojega butlerja. HTC-jevi telefoni bodo samo orodje v tej naslednji bitki za prevlado.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja