Fordov Ecosport je zdaj precej bolj labod kot grdi raček
Matjaž Ropret 18. aprila 2018 ob 15:35

Ford doslej, prizanesljivo rečeno, ni imel sreče z majhnimi enoprostorci in športnimi terenci. Tako B-Max kot Ecosport sta ostala daleč pod prodajnimi številkami, ki si jih je korporacija želela, tudi po slovenskih cestah jih vozi malo, še posebej drugih. Po novem bo več možnosti, da bi Ecosporta srečali pogosteje. V nasprotju z B-Maxom, ki se poslavlja, je namreč dodobra prenovljen in končno dostojen Fordovemu znaku in obljubi o voznih lastnostih.

Nič novega ne bom zapisal, če ponovim, da so SUV-ji v Evropi najbolj rastoč segment. Bližajo se že tretjini trga, razred malih »terencev« pa zaseda desetino prodaje in se močno krepi. Zato je Ford nujno potreboval močnejšega aduta. Iz Indije uvoženi Ecosport ni navdušil, za novega računajo, da se bo izkazal precej bolje. Zdaj ga izdelujejo v romunski tovarni Craiova, kjer so na ta račun tudi odprli 1700 novih delovnih mest in izvedli milijardo evrov vredno posodobitev proizvodnje. Avto ima v primerjavi s prejšnjim 2300 novih delov in čeprav na prvi pogled izgleda podobno in so osnovni proporci slični, je vendarle dovolj drugačen. Bo pa Ford ta segment proti koncu leta (vsaj v Sloveniji) zapolnil še s povišano Fiesto Active, pa tudi sicer bodo velik del SUV-jevske ponudbe pri tej znamki sestavljale izvedenke Active.

Najprej nekaj dobrih novic glede prenovljenega Ecosporta. Vožnja je povsem drugačna, bistveno bolj dinamična, suverena in tudi udobna. Avto je precej manj hrupen, dobro se spopada z luknjami, pričakujem, da bo poraba nižja. Agilnost ni čisto na ravni Fieste, a je primerna temu, kar naj bi Fordova značka v zadnjem času obljubljala. Komur so pomembni užitki za volan pred vsem ostalim, naj ima ta avto na prednostnem seznamu.

Na voljo bo sicer s tremi različicami znanega litrskega trivaljnika (Ecoboost), ki imajo 100, 125 ali 140 »konjskih moči«. Na začetku je v ponudbi še stokonjski 1,5-litrski dizel, ki ga bo proti koncu leta nadomestil novi Ecoblue s prav tako prostornino, a 125 »konji« in 300 nm navora. Z njim se bo dalo dobiti tudi štirikolesni pogon. Po drugi strani pa bencinska stran omogoča izbiro samodejnega menjalnika, ki ga pri dizlu ni in menda tudi ne bo.

Pozitivna je tudi izdelava notranjosti, ki prinaša bistveno kakovostnejše materiale, sodoben izgled, več živahnosti pri dražjih različicah, boljšo infozabavno opremo in več odlagalnim mest. Razen pri osnovni različici Trend je v vseh ostalih serijski sistem Sync 3, ki ga poznamo že iz drugih Fordovih modelov, ima pa 6,5- ali 8-palčni zaslon. Zanimivo je, da je v opremi Style večji kot v dražji Titanium, a ta dva paketa sta zdaj bolj vzporedna, ni več drugi nadgradnja prvega. Po Fiesti je to tudi drugi ford z ozvočenjem Bang & Olufsen Play, seveda za doplačilo. In še eden v vrsti modelov te znamke z opremsko različico ST-Line, ki prinaša trše podvozje in športno podobno tako zunaj kot znotraj. Čeprav bi sploh notri še vedno rad videl kaj več od rdečih šivov. Vse ostalo namreč ostaja temnosivo.

Zato pa je pri zunanjosti več možnosti personalizacije in kombiniranja, tudi z dvobarvno karoserijo in podobnim. V opremi so še kamera za pogled nazaj, ogrevanje vetrobranskega stekla (priporočam!), sedežev in volana, zaznavanje vozil v mrtvem kotu in opozarjanje na prečni promet. Slabša novica pa je, da ni asistenčnih sistemov, niti samodejnega zaviranja, ki bi po mojem mnenju moralo biti vsaj med izbirno opremo, če že ne serijsko, niti ohranjanja smeri ali radarskega tempomata. S tem so pri Fordu odpovedali petim zvezdnicam na testu EuroNCAP, saj brez varnostnih pomagal avto lahko doseže največ štiri zvezdice. Poudarjajo pa, da je Ecosport kljub temu varen in da so se odločili za opremo, ki jo kupci pogosteje naročajo. Tudi naprednejši žarometi so še ksenonski, ki sicer niso pretirano dragi (590 evrov), vendar bi pri novem modelu pričakovali osvetlitev s svetečimi diodami. Znebili bi se lahko še v stran odpirajočih se prtljažnih vrat, a bo treba očitno počakati na povsem novo zasnovo avta. No, vsaj rezervno kolo je izginilo z vrat.

S popustom je začetna cena z vsemi stroški in morda kovinsko barvo nekaj čez 16 tisočakov (Ecoboost 125 Trend), za Style ali Titanium s tem motorjem, ki bo verjetno najbolj priljubljen, bo treba odšteti približno 17.500 oz. 18.500 evrov, dizel se začne pri 19, izvedba ST-Line pa pri 20 tisočakih. Kot pri večini avtov pa lahko z močnejšimi motorji in različnimi dodatki še precej naraste.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Booking.com INT
Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja
  • Nekega mrzlega, vetrovnega, sneženega zimskega dne sem vrnil iz Tamarja v Planico, kjer me je čakal moj Rav4. Pihalo mi je v hrbet, avto pa je stal obrnjen dol proti dolini in ko sem odprl vrata, da bi odložil nahrbtnik in palice mi je v trenutku naneslo snega v notranjost vozila tja do armature. Podobna nevšečnost se dogaja, ko dežuje. Skriti se pod prtljažna vrata, ki se odpirajo na vzgoraj se tu pač ne moreš. A priori nakup vozila z odpiranjem prtljažnih vrat “na stran” zame odpade. V čem je prednost takega odpiranja?
    Lp Jaka

    • To se vsi sprašujemo in Fordovci dajejo zelo neprepričljive odgovore. Morda obstaja kakšna prednost v drugačnih okoljih, ampak pri nas ne pride do izraza. Toyota je že ugotovila, da je to traparija, Ford pa za zdaj noče spremeniti karoserijske osnove tega avta.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja