Epski boj med orki in vrlimi človečnjaki
Marjan Kodelja 13. junija 2016 ob 13:54

Ni prvič, da se film zgleduje po videoigrici. Igričarski lik Lare Croft je Angelino Jolie utrdil med slavnimi filmskimi zvezdami, in če smo malce nesramni, je igralka v njem premogla več seksapila, kot ga ima danes. Naredili so obupen film po legendarni igri Doom, zaradi pomena za igričarsko zgodovino si tega ni zaslužila, zdaj pa je na vrsti filmska predelava še ene legendarne igre. Realno časovne strategije oziroma v četrti inkarnaciji skupinskemu spletnemu igranju domišljijskih vlog, njegovemu veličanstvu World of Warcraftu.

Prva igra iz serije se je pojavila že leta 1994. Čeprav dokaj popularna med igričarji, pa je resnična legenda postala različica iz leta 2004 World of Warcraft (WoW), v kateri so spremenili žanr igre. Internet je postal zrelejši, hiter dostop v internet običajen, zato pa tudi »masovno« skupinsko spletno igranje. Uspeh je presenetil napovedi, igra pa je pomembna tudi zaradi manj znanega dejstva. Igrati so jo začeli ljudje, ki se prej za igre niti zmenili niso. Pred njo so igre za več igralcev igrali večinoma najstniki in mlajši odrasli moški, po njej pa se je struktura uporabnikov močno spremenila. Pritegnila je tudi žensko populacijo, in to zaradi preprostega dejstva. Ker so »noter padli« možje ali fantje, so se hočeš nočeš pridružile evforiji. Igranje Warcrafta je bila tudi družbena izkušnja. Ljudje jo igrajo skupaj v skupinah, ki nastajajo naključno ali pa so posledica romantičnih, prijateljskih in družinskih razmerij. Nekakšen »Facebook« med videoigricami torej, še preden je to družbeno omrežje postalo popularno.

So najboljša leta minila?

Dvanajst let je dolga doba in v tem času se je marsikaj spremenilo. Konec lanskega leta je Warcraft igralo dobrih pet milijonov ljudi, kar se sliši veliko, a hkrati malo glede na dvanajst milijonov v letu 2010 oziroma deset milijonov predlani. Masovne »online« igre so izgubile del čarobnosti. Igralci na YouTubu najdejo pravi način premagati »bosa« ali napredovati, kar je še nedavno zahtevalo veliko časa, eksperimentiranja z različnimi potmi, umskega napora in pogovarjanja s prijatelji. To pa pomeni, da se igralec hitro naveliča oziroma v igri ne najde več pravega izziva. Fantazijskih iger ne igra več leta, kar je blagodejno vplivalo na bančni račun izdajateljev, in se jih tudi hitreje naveliča. To ne velja le za WoW, temveč za vse igre, pa tudi za druge pore življenja. Sodelovanje pri iskanju rešitev za »trde orehe« je pomembno, tega pa danes skoraj ne počnemo več. Kadarkoli in kjerkoli se pojavi problem, takoj skočimo na internet v upanju, da bomo tam našli »instantno« rešitev.

Finsko podjetje Rovio si obeta od filma Jezni ptiči večje zanimanje za svoje mobilne igre predvsem med mlajšimi gledalci. Verjetno podobno razmišlja tudi Blizzard, izdajatelj iger Warcraft, vprašanje pa je, ali jim bo uspelo. Vsaka igra ali zvrst igre ima življenjsko dobo, ki se enkrat izteče. Takrat nastopi iskanje novega recepta. Zasvojili so nas Tetris, Doom, WoW in Angry Birds, verjetno pa je spet nastopil čas, ko čakamo na nekaj popolnoma novega in hkrati drugačnega. Morda so to igre v navidezni resničnosti?

Film dober, zgodba povprečna

Kaj naj rečem za film? Da je simpatičen, gledljiv, dobro posnet, z zanimivimi efekti ter odlično kostumografijo in scenografijo. Malo škriplje le pri zgodbi, saj deluje kot dve uri dolg napovednik za nadaljevanje. Če bo to posneto. Ako ne bo, potem sam po sebi ne stoji, saj zgodba ni zaključena oziroma odpira več vprašanj, kot ponuja odgovorov. Enako, kot če bi posneli le prvi del Gospodarjev prstanov ali prvi sezono Igre prestolov.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja