Elektronska pamet je v redu, ampak železna veriga je še boljša
Matjaž Ropret 3. marca 2017 ob 08:30

Ako mora biti vse pametno in povezano, čemu ne bi bila ključavnica za kolo? Navsezadnje je obvezna oprema za mestno kolesarjenje in če lahko olajša uporabo in izboljša zaščito, bi je bil marsikdo več kot vesel. Še eno v vrsti podjetij, ki so se lotila tega podviga, je korejski Bisecu. Toda njegove predstavnike so vprašanja, ki se slovenskemu uporabniku kolesa porodijo najprej, kar malo presenečala.

Korejska pametna ključavnica (Bisecu Smart Bicycle Lock) ni običajna veriga ali lok, ampak malo večji plošček, ki se pritrdi na sprednje pesto. Kolo ne sme imeti zavornih diskov, kar je že prva omejitev, ampak večina koles, s kakršnimi se prevažamo po opravkih v mestih, ima klasične zavore. Resnih koles z diski pa tako ali tako ni pametno puščati kje zaklenjena, ampak jih je treba ves čas imeti na očeh. Ključavnica torej neposredno onemogoči vrtenje kolesa. Kako točno, ne povedo, pravijo pa, da se napere ne bi polomile, tudi če bi kod na silo hotel odpeljati.

Princip je sicer tak, da je ključavnica povezana s telefonom in ko se lastnik približa in zaščita na kolesu prek bluetootha zazna mobilnik, se odklene. In obratno – ko gre kolesar proč, se zaklene. Možno pa je ključavnico odkleniti ali zakleniti tudi ročno, s tipko v aplikaciji. Med vožnjo je ista naprava, ki je ves čas pritrjena na kolo, tudi kolesarski »števec« (računalnik). Trdijo, da se med kolesarjenjem, torej takrat, ko se kolo premika, nikakor ne more zakleniti in kolesarja izstreliti čez krmilo. Pa tudi, če bi se zaklenila na semaforju ali če bi uporabnik izgubil telefon oz. bi se mu spraznila baterija, jo je mogoče odkleniti s kodo. Reč sicer nima (oz. ne bo imela) številčnice, ampak samo peščico tipk, tako da bi bilo brez navodil verjetno težko sploh uganiti, kako vnašati kodo. Dodatna varovalka je piskanje, če bi kdo preveč vneto poskušal z odkodiranjem ali kolo preprosto odnesel. Kar je bil eden naših prvih pomislekov. Niti piskanje najbrž ne bi ustavilo koga, ki bi kolo hitro spravil v kakšen kombi. Ključavnice se resda ne da prerezati, zato pa se jo nekje na samem skoraj sigurno da razbiti s kakšnim težkim kladivom.

Prednosti tako ključavnice naj bi bile še majhna masa, vodoodpornost (s tem tudi večina klasičnih nima težav) in šifriranje podatkov, saj bi bilo drugače možno prestreči »geslo«, ko se telefon in ključavnica pogovarjata med seboj. Snovalci obljubljajo polletno trajanje baterije in hitro in enostavno namestitev. Bisecu naj bi enkrat letos zagnal kampanjo na Kickstarterju in prve primerke dobavil proti koncu leta, ciljna cena pa je 130 dolarjev. Nisem prepričan, da bi že v Sloveniji, kaj šele v kakšni južnejši državi zaupal takemu načinu varovanja kolesa. Zdi se čisto v redu izraba tehnologije, ampak stara, dobra priklenitev kolesa z nečim konkretnim na drog, ograjo ali kaj drugega je ob vsem napredku verjetno še vedno najvarnejša od vseh ne najbolj zanesljivih obramb pred krajo.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja