Električni avti za vsakdanjo uporabo so še v razvojnih laboratorijih
Matjaž Ropret 7. marca 2017 ob 18:48

Avtomobilski saloni so pogosto v znamenju določene teme, naj bo to naključno ali zaradi podobnih idej in namenov v industriji. Tako je bila zadnja razstava v Parizu povsem obarvana z elektrifikacijo, ženevska, ki se je s prvim novinarskim dnevom začela danes, pa nima enotnega predznaka. Proizvajalci gredo precej vsak v svojo smer in tokrat o električnih avtih za množično uporabo ni veliko govora. Nekaj novosti ali konceptov sicer je, prav tako takih na gorivne celice, a je večina nišnih, ne takih, namenjenih vsakdanjemu prevozu.

Izbira e-avtov se počasi povečuje, a je še vedno dokaj skromna, če kupec želi nekaj za primarno (družinsko) uporabo. Tudi v BMW-ju, kjer načrtujejo, da bodo v Sloveniji kmalu prodali po deset e-avtov (večinoma modela i3) na mesec, priznavajo, da je njihov manjši model v osnovi namenjen velemestom. Z večjo baterijo se da z njim tudi na daljši izlet, še vedno pa obstajajo tako omejitve glede dosega kot prostora. Na bavarskem imajo v razvoju dodaten električni model, bolj prilagojen družinski uporabi, ki pa ga bodo predstavili šele čez kaki dve leti, morda še kasneje. Oplova Ampera-e se bo maja začela prodajati na Norveškem (za približno 33 tisoč evrov), ostale države bodo sledile kasneje, Slovenija po vsej verjetnosti šele prihodnje leto.

Renault že kakšna dva meseca tudi pri nas prodaja Zoe z večjo baterijo, ki jo je zdaj mogoče tudi kupiti, ne samo najeti. V Ženevi pa je predstavil Zoe e-sport, konceptno različico s športnimi zmogljivostmi. Ima namreč 460 »konjskih moči« in pospeši do 100 km/h v 3,2 s. To seveda ne bo avto, ki bi ga pogosto videli na cestah, ča ga sploh bomo. Izgleda pa atraktivno in zagotovo so občutki pri vožnji nekaj posebnega, saj že običajen električni avto pospešuje povsem drugače kot tak z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Prav množična ne bosta niti Jaguar I-PACE in Bentleyjev roadster EXP10. Prvi je športni terenec, ki bo tekmoval s Teslo model X, ko prihodnje leto pride v prodajne salone. Tudi ta avto naj bi do sto km/h pospešil v vsega štirih sekundah, a naj bi njegove vodno hlajene baterije vseeno zmogle dati za več kot 500 km vožnje z enim polnjenjem. Poleg tega bo menda prostoren in uporaben, glede na to, da nosi značko z divjo mačko, pa zagotovo ne poceni. Bentleyjev koncept ima še nekoliko bolj megleno prihodnost, saj še ni jasno, če ga bodo dejansko izdelovali. Tehnologija sicer prihaja iz Porscheja, ki za prihodnost prav tako načrtuje konkurenca Tesli, vendar limuzinskemu modelu S.

Hyundai in Honda pa sta predstavila prihodnost na vodik. Torej nova modela s tehnologijo gorivnih celic, ki se bosta pridružila Toyoti Mirai, ki že vozi po evropskih cestah. Hondin model Clarity je nekoliko bližje proizvodnji, saj bi bil na voljo še letos, ima limuzinsko obliko in naj bi zmogel 620 km z enim rezervoarjem vodika. Honda je v sporočilu za javnost, spisanim še pred salonom, omenjala, da je Clarity s tem avto z največjim dosegom na gorivne celice. Toda Hyundai za svoj konceptni FE trdi, da bo zmogel 800 km. Ta model bo bolj v trendu, saj bo športni terenec, notranjost pa zaznamujeta zračnost in ogromen zaslon, ki se enkrat ukrivi za dodatno zanimivost. Toda takih futurističnih notranjosti smo se v preteklosti že nagledali, ko avto pride do proizvodne faze, pa precej tega izgine.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja