Matjaž Ropret 30. septembra 2016 ob 09:04

Koncepti so bistvo, esenca avtomobilskih salonov. Brez njih bi bile te razstave pol manj zanimive. Ker je pač tisto, kar gre v proizvodnjo in prodajne prostore oropano skoraj vse konceptne bahavosti, prepotentnosti, razkošnosti, odštekanosti. Jasno, narejeno je za izdelovanje s čim nižjimi stroški. In za splošen okus, za množice. V Parizu so letos prav tako konceptni avti. Razlika pa je v tem, da so skoraj vsi taki, za katere mislimo ali verjamemo, da jih bodo nekoč res izdelovali. Za nekatere so to proizvajalci sami napovedali.

Če smo za koga upali, mogoče celo pričakovali, da bo pokazal nekaj res posebnega, vznemirljivega, novega, pa nismo čisto zares verjeli, da bo to res storil, je to Volkswagen. Podjetje, ki se pobira (psihološko, poslovno kljub milijardnim kaznim in odškodninam nimajo težav) po aferi z goljufanjem pri emisijskih testih dizelskih motorjev, je na oder pripeljalo enega najbolj izstopajočih avtov salona. In hkrati obljubilo največ. Upajmo, da ne preveč, ker so napovedi res smele, pa tudi zelo obetavne za kupce električnih avtov.

Volkswagen je najprej napovedal novega električnega golfa, ampak glavna atrakcija je prišla malo zatem. Konceptni ID je nekaj povsem novega, avto zasnovan samo za električni pogon. Možno je, da je za zdaj res samo školjka, v katero bodo v treh letih, preden bo zapeljal na ceste, poskusili vgraditi vse tisto, kar so obljubili. Obljubili pa so veliko. Kot prvo – do 600 km dosega z eno polnitvijo. Baterijo bodo v dnu in prostor bo zato dobro izkoriščen, kar pomeni, da bo avto v velikosti golfa ponujal prostornost passata. V notranjosti bodo samo zasloni, nobenih tipk, avto bo vedno povezan v internet, vedno pripravljen na naslednjo nadgradnjo. Znal naj bi tudi voziti sam, upravljati ga bo mogoče z glasom in kretnjami, baterijo se bo dalo polniti brezžično (indukcijsko). In še glavna, najbolj odmevna napoved – cena bo enaka kot danes za dizelskega golfa. Ugibamo, da to pomeni nekje med 25 in 30 tisočaki.

Podobno všečen model je predstavil tudi Mercedes. Pod novo podznamko EQ, ki bo označeval električni program, so izdelali študijo generation EQ, ki je morda celo za kakšno leto (2018) bližje uresničitvi kot Volkswagnov ID. Tudi tu je v notranjosti, ki zagotovo še nima končne podobe, en sam velik zaslon na dotik. Platforma naj bi omogočala do 300 kW moči, baterijske zaloge naj bi bilo za 500 km vožnje, pogon bo na vsa štiri kolesa. Mercedes bo baterije izdeloval sam, do leta 2025 pa hoče, prav tako kot VW biti vodilni med električnimi proizvajalci. Prvi nasploh, drugi pa v premijskem razredu.

Svoj konceptni model je pokazal in na kratko omenil še Mitsubishi, ki se je odločil za obliko športnega terenca (suv). In podobno kot ostali napovedal 400 km vožnje pred opozorilom o prazni bateriji. Renault pa je poleg prodajnega zoeja pompozno predstavil še študijski superšportni dvosedežnik trezor z motorjem iz formule e. To je izjemno dolg avto futuristične oblike in notranjosti, pri katerem smo se naposlušali o oblikovanju in izjemni legi na cesti, pa tudi o avtonomni vožnji. Ko bi jo »voznik« spožil, se mu bo volan razširil, da bo imel neoviran pogled na zaslon, da bo lahko tam gledal film. To je bil edini električni avto na tokratnem salonu v Parizu, pri katerem dosega niso niti omenili.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja