Matjaž Ropret 29. septembra 2016 ob 18:49

Dizelska afera mogoče le prinesla nekaj dobrega. Če sodim po tem, kar je mogoče videti na avtomobilskem salonu v Parizu in kar se bo dalo v naslednje pol leta tudi že kupiti, postajajo električni avtomobili opcija, o kateri bo marsikdo že resno razmislil. Proizvajalci so skoraj čez noč mejo dosega premaknili z marsikoga prekratkih 100 do 150 km na že povsem ugodnih in uporabnih 300 do 400 km. Napovedi pa segajo tudi do 600 km. Ampak v prvem prispevku s tokratnega salona Mondial Automobile o tistih električarjih, ki so dejansko realni izdelki. O konceptih več tule.

Že pred salonom je Opel napovedal, da bo uradni podatek o dosegu njegove ampere-e, evropski različici Chevroleta bolt, presegl 400 km. Med današnjo predstavitvijo pa so dejali, da je testni cikel izmeril več kot 500 km. Ker pa vemo, kako je s temi cikli, so dodali še, da bo v vsakdanji uporabi baterijo za približno 380 km. Sami pa so naredili test in se v Pariz pripeljali iz Londona, kar z vmesno vožnjo z vlakom Eurostar znese 417 km. Ampera-e je, če je verjeti besedam Oplovcev, to zmogla z enim polnjenjem, pa še nekaj zaloge ji je ostalo. Na to prigodo je bil narejen tudi uvodni risani filn na predstavitvi, v katerem konkurentom (zoe, i3 in e-golf) elektrike zmanjka precej pred ciljem.

Ampera-e sicer v prodajne salone v »glavnih« evropskih državah prihaja spomladi, torej čez pol leta, v Slovenijo morda še malo kasneje. O ceni še nočejo povedati ničesar konkretnega, tudi zaradi konkurence, umeščajo pa ta avto v razred družinskih, ki lahko zadosti vse avtomobilske potrebe pri hiši. Dejansko znotraj izgleda kar prostorna, prtljažnik pa je na ravni kakšne petvratne astre ali golfa. Avto naj bi ponujal precej užitka v vožnji, navsezadnje do 50 km/h pospeši v treh sekundah in pol, do 100 pa nekaj več kot sedmih. Ker je baterija integrirana v tla, je tudi težišče nizko in zato lega na cesti menda dobra. Omeniti velja še hitro polnjenje, saj naj bi že 20 min priključenosti na ustrezno polnilnico zagotavljalo naslednjih 150 km vožnje.

S precej večjim dosegom svojega paradnega električnega modela zoe se hvali tudi Renault. Po uradnih podatkih naj bi ga bilo kar 400 km, v praksi pa verjetno dobrih 300 ali v slabih razmerah za baterijo okrog 200. »Odstranili smo zadnjo veliko psihološko oviro, ta avto je treba polniti samo enkrat na teden,« je poudaril direktor Renaulta Carlos Ghosn. Po vsem ostalem je zoe ostal enak in bo še naprej naprodaj tudi z manj zmogljivo baterijo, bo pa možno v »starega« za doplačilo vgraditi novo baterijo, ki je prostorninsko enaka, le za približno 20 kg težja. Novi zoe bo verjetno za nekaj tisočakov dražji, za kakšnih deset evrov pa se bo podražil tudi mesečni najem baterije.

Pravo e-ofenzivo bo spožil še Smart. Prvi mož Daimlerja, kamor spada znamka Smart, Dieter Zetsche, je navrgel, da to zdaj edini proizvajalec, ki ima vse modele v ponudbi tako z motorji na notranje izgorevanje kot v električni izpeljanki. Po novem so namreč e- tako dvosedežni kot štirisedežni smart (kar pomeni, da bi bil verjetno lahko tudi twingo) kot kabriolet. Doseg je tu manjši, približno 160 km, seveda pa so to majhni mestni avti. Ko bodo od decembra ali začetka prihodnjega leta naprej v salonih, ne bodo poceni, kajti izhodiščna nemška cena bo 22 tisoč evrov, vendar ne nagovarjajo množic, ampak nastopajo v premijskem segmentu.

Hyundai in Kia tokrat nista govorila o svojih modelih ioniq in niro, ki si delita pogonski sklop in ju bo mogoče kmalu kupiti (tudi v Sloveniji) ali v hibridni ali v popolnoma električni izvedenki. BMW pa je znova spomnil na svoj nadgrajeni i3 s pol večjo baterijo, kar poveča doseg s prejšnjih največ 200 na 300 km v idealnih razmerah. Vsekakor se je meja skoraj čez noč pomaknila na vsaj tako številko in to zdaj norma za razdaljo, ki jo bo moral z enim polnjenjem prevoziti električni avto. Toliko naj bi zmogel tudi novi e-golf, ki bo besedah vodilnih v Volkswagnu prihaja “kmalu”.

 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja