E-oskrba starejših na njihovih domovih
Marjan Kodelja 12. junija 2017 ob 06:44

Ako želijo operaterji biti kaj več kot le ponudniki »infrastrukture«, morajo razvijati in ponujati elektronske storitve, ki delujejo boljše in celovitejše znotraj njihovega omrežja, kot v »javnem« internetu.

Če sem odkrit, se mi dozdeva, da naši operaterji na tem področju zaostajajo in e-oskrba, ki jo je predstavil Telekom Slovenije, naš najstarejši, v razvitem svetu ni več velika novost. A bolje kasno kot nikoli. Napovedali so še več storitev s področja e-zdravja in pametnih domov, vendar se mi dozdeva, da se jih bomo še malo načakali. Kajti storitev za bolnike s sladkorno boleznijo naj bi luč sveta ugledala, če bo sreča mila, konec leta, vse druge pa najbolj zgodaj v naslednjem letu.

Brez vrtanja in le za najemnino

Na hitro, da ne bom dolgovezil. E-oskrba je storitev za starejše, da ti v svojem domu lahko čim dlje živijo kakovostno življenje, komunikacijski del pa jih omogoča, da če potrebujejo pomoč, to v čim krajšem času tudi dobijo. Ker imajo nekateri stari ljudje odklonilen odnos do novih tehnologij, je »sistem« ločen od običajnega dostopa v internet, za namestitev naprav in tipal ni treba razbiti pol stanovanja, povezava pa poteka prek mobilnega omrežja. Gre torej za »nevidno tehnologijo«, ki pomaga le tedaj, ko je res potrebno.

Tehnologija sama po sebi ne more storiti kaj dosti, če na »drugi« strani ne omogoči povezave s človekom. Bistveni del omenjene storitve, lahko bi dejali tudi najpomembnejši, je asistenčni center, ki deluje 24 ur na dan. Nadzorovana oseba, pri čemer je njena zasebnost varovana, lahko s pritiskom na tipko osrednje naprave ali na tipko zapestnice (obeska), ki jo ima ves čas pri sebi, sproži klic na pomoč. Dostikrat pomaga že nasvet, ali pogovor z nekom, če želite. Poleg centra so v takšnih primerih obveščeni tudi svojci, ki dobijo obvestilo o morebitni težavi na svojem pametnem telefonu.

Imeti samo gumb ali pa vrvico pri banji za klic na pomoč, se v praksi ni izkazalo za najbolj učinkovito in ako bi imela storitev le to, ne bi bila kaj prida vredna. Vodoodporna zapestnica, nosimo pa jo lahko tudi kot obesek okoli vratu, je dovolj pametna, da zazna padec osebe in samodejno sproži klic. Če ima oseba pametni telefon pri sebi, deluje tudi izven doma, na primer na sprehodu. Del storitve pa so lahko tudi tipala zaznavanja gibanja v stanovanju, ki takisto zaznavajo neljube dogodke. Ne zaznajo na primer padca, temveč nenormalno situacijo. Na primer. Sredi dneva sistem, v katerem je tudi tipalo odpiranja vrat, ve, da je oseba doma, vendar v prostorih že dlje časa ni zaznati gibanja. To pa lahko pomeni, da je morda prišlo do nenadne slabosti, kar je že lahko razlog klica na pomoč.

Najemni model

Koliko storitev stane je odvisno od izbranega paketa. 24,40 evrov mesečno je cena osnovnega paketa, za premium paket pa zahtevajo 36,60 evrov, pri čemer je razlika v številu tipal, ki so dodana. Kajpada je možno tipala dodajati, a jih ne moremo kupiti. To pa pomeni, da vsako dodatno za določen znesek dvigne mesečno naročnino. Dobro, saj to pomeni, da razen stroška montaže (61 evrov) ni začetnih stroškov, in slabše v primeru bivališč z veliko sobami, kajti mesečna naročnina lahko v takem primeru precej naraste. A po drugi strani, tipalo gibanja, morda celo takšno s kamero nista nujno potrebna, če ima nadzorovana oseba ves čas pri sebi osebni obesek.

Avtor Marjan Kodelja
mm

Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.

Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja