Matjaž Ropret 9. marca 2017 ob 13:58

Avtomobilske tovarne že dolgo iščejo nekaj vmes med resnim avtom in motociklom, kar bi omogočalo lahkotno in od vremena neodvisno premikanje na krajših razdaljah. Se pravi za pot v trgovino, vrtec ali šolo, na obisk, v gledališče, do javnega prevoza za daljšo razdaljo. Se pa zaradi takih in drugačnih omejitev in tudi ne ravno nizkih cen modeli, kot je Renault twizy niso najbolje prijeli. Ampak to ne ustavlja snovalcev in inženirjev, da ne bi poskušali znova in znova, in prav je tako.

Toyota je na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavila svoje videnje »urbanega« vozilca za leto 2030. Poimenovala ga je i-TRIL in čeprav mogoče izgleda nenavadno ali celo malo čudaško v primerjavi z današnjimi običajnimi avti, skriva nekaj zanimivih in potencialno uporabnih idej. Manj sem prepričan o Toyotini prodajni strategiji.

Pred kakšnim letom je bilo moderno, da so proizvajalci tehnoloških naprav nagovarjali t. i. skupino DINKs (dual income, no kids), ki predstavlja pare brez otrok in zato z dovolj denarja za nove »igrače«. Toyota pa je za svojega twizyja našla drugo ciljno občinstvo – zahtevne samske mamice, stare med 30 in 50 let, z največ dvema otrokoma in dinamičnim življenjskim slogom, ki živijo v majhnem ali srednje velikem mestu. Koliko jih je ali jih bo leta 2030 si niti približno ne predstavljam, kakšnemu odstotku med njimi bo všeč i-TRIL še manj. Toda v japonskem podjetju trdijo, da je takih okolij v Evropi veliko in da se »aktivne mame« težko odločajo med časom zase in časom z otroki. Pri tej naj bi pomagal tudi ta futuristični avtomobilček.

Koncept je trisedežnik, dolg 2,83 m in visok 1,46 m (kar je podobno kot običajen avto). Posebnost je tako ureditev notranjosti kot postavitev koles, saj sprednji kolotek znaša 1,2 m, zadnji pa 60 cm, torej sta kolesi pol bližje eno drugemu kot sprednji. Kolesa so 19- (spredaj) in 20-palčna (zadaj). Znotraj so trije sedeži, voznikov spredaj in dva (v bistvu klop) za njim. Voznik bi imel zgolj krmilo z zaslonom, nič drugega. Tudi dodatnega prostora za prtljago ni, naj bi pa v kabini udobno sedeli tudi trije odrasli, ne samo mamica z otrokoma. Čeprav je pred »voznico« krmilo, bo i-TRIL, če ga bodo res kdaj izdelovali, pripravljen na avtonomno vožnjo.

Reč bo seveda poganjal elektromotor in baterijske zaloge naj bi bilo dovolj za 200 km realnega dosega. Avto se v ovinkih samodejno, aktivno nagiba. Kabina je lahko nagnjena do deset stopinj in skupaj z nagibanjem koles naj bi to pripomoglo k suvereni vožnji skozi ovinke. Obračalni krog znaša štiri metre. Celotno krmiljenje je izvedeno elektronsko (t. i. drive-by-wire), torej ni mehanske povezave med krmilom in ročicami ter kolesi in zavorami.

Leto 2030 je še precej oddaljeno in zato o ceni takega trisedežnika v Toyoti niso govorili. Skoraj prepričan sem tudi, da se bosta v trinajstih letih do takrat tehnologija in naša predstava, kako naj bi izgledal »urbani« premikač še precej spremenili. Za zdaj pa lahko občudujemo Toyotino demonstracijo ali se muzamo ob pogledu nanjo.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Sorodno

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja