Captur bo kupce po novem mamil tudi z izboljšano večpredstavnostjo
Matjaž Ropret 5. junija 2017 ob 18:31

Renault Captur je v Sloveniji najbolje prodajani mali mestni terenec in nasploh med peterico avtov, ki prepričajo največ kupcev. Proizvajalec pričakuje, da ima s prenovljenim, ki je v salonih od danes naprej, enako dobrega aduta za prihodnjih nekaj let. Kar verjetno po izgledu, marsikateri uporabni lastnosti in opremljenosti (za svojo ceno) drži, je bila pa osvežitev dokaj konservativna.

V Renaultu za novega Capturja – tega so doslej najbolj pogosto kupovale ženske srednjih let in aktivni upokojenci – izpostavljajo tri glavne izboljšave. Še bolj dodelan dizajn, notranjost s kakovostnejšimi materiali in obogateno večpredstavnost. Mi pa bi si želeli še nekaj več aktivne varnosti, ki je niso ponudili niti za doplačilo. Sicer pa je že v samih opremskih paketih nekaj tehnoloških elementov, ki jih je marsikje treba naročiti posebej.

Pri obliki je glavna novost seveda sprednja maska, ki je zdaj v enakem slogu kot pri vseh novejših modelih te francoske znamke, malo drugačne so tudi luči in že od drugega paketa opreme (Intens) so žarometi s tehnologijo svetečih diod. Dejansko zdaj tudi manjši avti že dobivajo serijsko t. i. Full LED, kar je nedvomno dobra novica, saj ti žarometi svetijo močneje in enakomerneje od klasičnih halogenskih, z njimi pa tudi odpade nepriljubljen šport menjavanja žarnic. Seveda se lahko zaplete, če odpove elektronika, a večjih težav vseeno ne pričakujemo.

Ena od udarnih prodajnih lastnosti Captura je že od vsega začetka možnost personalizacije in dvobarvna karoserija, ki je prav tako že serijska z opremo Intens in tudi doplačilo za kovinsko barvo je samo pri najnižjem paketu Zen. Tudi to se mi zdi dobra poteza, kajti tako res pride na cesti avto v svoji lepši izvedbi, z običajnim sistemom doplačil se marsikdo odloča za osnovnejše izvedbe, ki izgledajo bistveno manj živahno.

Notranjost je menda dobila bistveno več mehkejših materialov in sedeže z boljšim oprijemom, kar lahko potrdim. Tudi volanski obroč in ročica menjalnika dajeta kakovostnejši občutek, in če je armaturna plošča prav tako dvobarvna, je dovolj razgibana, sicer pa je nekoliko pusta. Po zgledu dražjih renaultov je na voljo tudi najvišja oprema Initiale Paris, ki dodaja usnje in mnoge oblikovne vložke, a nisem prepričan, da je posebej smiselna pri avtu tega cenovnega razreda.

In kot tretje še večpredstavnost. V prvih dveh paketih opreme je infozabavni sistem Media Nav Evolution, ki na sedempalčnem zaslonu prinaša vse glavno, kar verjetno večina uporabnikov danes pričakuje, od povezljivosti Bluetooth in USB, do digitalnega radia (DAB+) in navigacije pri opremi Intens. Medtem ko v višjih paketih Outdoor in Initiale Paris sistem R-Link Evolution dodaja še aplikacije, povezovanje v splet in podporo platformi Android Auto (ne pa tudi Carplay ali Mirror Link). Kamera za pogled nazaj je serijska šele pri pariški opremi. Zato pa sta denimo tempomat (klasični, radarskega ni niti za doplačilo) in omejevalnik hitrosti v vseh Capturjih. A bi lahko Renault že počasi na smetišče zgodovine poslal svojo tipko zanju. Druge znamke so že zdavnaj prešle na programski vklop teh funkcij, tipka pa skoraj praviloma na nepriročnem mestu.

Škoda je, da Captur ob prenovi ni dobil kakšnega asistenčnega sistema. Od teh je na voljo zgolj samodejno parkiranje. Predstavniki proizvajalca pravijo, da v tem cenovnem razredu še ni veliko povpraševanja po sistemih samodejnega zaviranja, ohranjanja avta v voznem pasu in podobnih, ter da bi to povišalo ceno. Zagotovo, a lahko bi to ponudili vsaj kot možnost na seznamu doplačil. Kar bi se mogoče čez kakšno leto tudi lahko zgodilo, saj se menda te sisteme, ki so tako ali tako razviti, da dodati v proizvodnjo še pred predstavitvijo povsem novega modela.

Motorji v Capturju so štirje, vsi turbinsko podprti. Na bencinski strani se je mogoče odločiti med 0,9-litrskim trivaljnikom z 90 »konjskimi« močmi ali 1,2-litrskim štirivaljnikov s 120 KM (87 kW). Razlike je tisoč evrov in močno svetujem drugega, ki se zdi nekako dovolj, ne daje pa kakšnih svetlobno hitrih pospeškov. Dizelska 1,5-litrska motorja sta tudi stara znanca, premoreta 90 ali 110 KM. Cenovno sta tudi umeščena klasično – šibkejši je za tisočaka dražji od zmogljivejšega bencinca, dci 110 k ceni doda še tisočaka. Pri močnejšem bencinskem in šibkejšem dizelskem motorju si je mogoče omisliti samodejni menjalnik (EDC), sicer pa je pri obeh manj potentnih petstopenjski ročni, pri tce 120 in dci 110 pa šeststopenjski ročni. Že zato se splača poseči po različicah z več »konji«.

Štirikolesnega pogona ni, a je pri opremi Outdoor zdaj dodan sistem za optimizacijo oprijema pogonskih koles (z vrtljivim gumbom s tremi izbirami), na žalost s celoletnimi pnevmatikami M+S.

Kaj pa cene? Začnejo se malenkost pod 16 tisočaki, tce 90 Intens po ceniku stane 17.500 evrov, tce 120 Intens 18.500, Outdoor je za tisočaka – očitno gre vse pri Renaultu navzgor po tisoč – dražji, Initiale Paris velja najmanj 22 tisoč evrov. Vsi kupci pa dobijo 1600 evrov popusta in na voljo je še nekaj ugodnosti s financiranjem. Po prvem preletu cenika bi rekel, da je najboljša osnova oprema Intens, nanjo pa mogoče še kakšen dodatek, denimo R-Link, kamera ali kakšna druga malenkost. Ostaja pa Captur še naprej ličen mali SUV z dobro prilagodljivostjo in nezahtevno vodljivostjo in s tem mu utegne še kakšno leto pridobivati lepo število kupcev.

 

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm

Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani.
Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.

Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja