Bo štiri leta kasneje vendarle uspelo deljenje vozil?
Marjan Kodelja 17. junija 2016 ob 13:11

Za začetek delitvene ekonomije lahko štejemo idejo, ki se je prijela v velikih mestih z dobrim javnim prevozom – souporaba avtomobilov. Prebivalci imajo avtomobile. Zakaj bi ti stali, končno so narejeni, da vozijo, ne da stojijo, in zakaj ne bi lastniki z njimi nekaj zaslužili, kadar jih ne potrebujejo? Nastale so storitve posojanja vozila, ki v svetu niso neobičajne.

Pred štirimi leti je projekt posodiavto.si veliko obetal, a se ni prijel. Slovenski pregovor v praksi: žene in avtomobila se ne posoja. Ravno nasprotno. Izkazalo se je, da je bilo več lastnikov avtomobil pripravljeno posoditi, kot je bilo ljudi, ki bi si ga izposodili. Ljubljana, kjer naj bi storitev najprej zaživela, je preprosto premajhna in obvladljiva tudi peš. Stereotip, da delitvena ekonomija v Sloveniji ne more zaživeti, pa je takrat razbil drug projekt, ki so ga začeli razvijati skoraj hkrati. Ob njegovi prvi omembi so nekateri svarili, da ljubljanski župan spet stran meče davkoplačevalski denar skozi okno. Ga ni. Ljubljanski sistem izposoje koles bicikelj.si je uspešen.

V štirih letih po prvem poskusi kratkotrajne izposoje avtomobila (car sharing) se je marsikaj spremenilo. Med drugim so na voljo električni avtomobili, ki so tozadevno morda celo bolj uporabni. So pa tudi pozitivne izkušnje s podobnimi storitvami v tujih mestih. Popolnoma drugačen je tudi pristop. Ne bo šlo za deljenje zasebnih vozil, kratkotrajno izposojo električnih avtomobilov bo v sredo v Ljubljani omogočilo podjetje Avantcar, bolj znan kot ponudnik izposoje avtomobilov (rent a car). Kar pomeni, da ne gre za pravo deljenje vozil, prej za dodatno ponudbo na trgu. Na voljo bo več modelov električnih vozil, te bo mogoče rezervirati prek aplikacije, najeti za par ur, dobili in oddali pa jih bomo lahko na različnih temu namenjenih lokacijah. Bo to pot uspelo? Upajmo oziroma kmalu bomo videli. Menim pa, da je uspeh odvisen od dveh faktorjev. Kje in koliko bo lokacij za sprejem in oddajo ter kolikšna bo cena izposoje. Če bo previsoka, potem iz te moke ne bo kruha. A počakajmo do srede, ko bodo stvari jasnejše!

Sorodno

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov za edicije skupine Media24.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja