Avtomobilski dinozavri so se zbudili, Apple se (še) ne bo spustil v boj z njimi
Matjaž Ropret 17. oktobra 2016 ob 17:00

Nekaj let so napovedovalci s kristalno kroglo na mizi kot naslednji Applov izdelek omenjali televizor. Drugi smo bili skeptični in dnevnosobnih zaslonov z obgrizenim jabolkom dejansko nikoli ni bilo. Zato se je šlogarska srenja osredotočila na jabolčni avto, ki naj bi na ceste zapeljal nekje kmalu po letu 2020. Ampak zadnje informacije Bloomberga pravijo, da je tak načrt znotraj Appla že odpisan.

Treba je priznati, da je med domnevnim Apple TV (televizorjem, ne večpredstavnostno škatlico, ki je v prodaji) in Apple Car ali iCar pomembna razlika. Za prvega nikoli ni bilo kakšnih dokazov, da ga Apple res razvija, razen navedb v Isaacsonovi biografiji, da je Steve Jobs »strl televizijski oreh.« Za drugi projekt pa je celotna industrija vedela, da obstaja. Carplay, ki na glavnem zaslonu na armaturni plošči nadomesti proizvajalčev UI, je bil samo prvi korak na poti do končnega cilja. Ampak ta cilj so, če je verjeti Bloombergu in ostalim dobro obveščenim, ki so o tem že pisali, zdaj v Cupertinu precej prilagodili. Po novem nameravajo izdelati sistem, »pamet« za samovozeče avte, in ga ponujati avtomobilski industriji. Do konca prihodnjega leta pa naj bi se odločili, če gre vse skupaj v pravo smer in če se je še smiselno ukvarjati s tem. Po opustitvi ideje o lastnem avtomobilu je menda odšlo več tisoč zaposlenih.

Izdelati avto ni kakšna večja težava. Izdelati dober avto je že precej zahtevno. Izdelati dober avto za dostopno ceno in ga proizvajati v velikih serijah pa je naloga, ki jo zmore in obvlada precej omejeno število podjetij na svetu. Tudi Tesla je še daleč od tega zadnjega cilja, ker je proizvajati nekaj sto tisoč ali celo nekaj milijonov vozil na leto na čisto drugi ravni kot nekaj deset tisoč. In tudi sestaviti avto tehnološko napreden, ki se prodaja za 80 tisoč dolarjev (sto tisoč evrov v Evropi) je nekajkrat lažje od avta, ki končnega kupca stane 25 tisočakov. Podobno je veliko enostavneje, manj zamudno in stresno sestavljati elektronske naprave, kot razviti, stestirati in potem proizvajati izdelke, kjer je ob vsej infotehnologiji še vedno ključna mehanika. Avti so res postali računalniki, a so še vedno na kolesih. Tudi, če privzamemo, da bi bil avto električen, bi moral imeti podvozje in vse ostalo, moral bi biti uporaben v vseh vremenskih razmerah in na vsakršnih cestah, se peljati dobro, biti prostoren in prilagodljiv, moralo bi se ga dati servisirati (ne kot iPhone, ki je bolj ali manj zlepljen skupaj). Izziv je, še posebej če se lotiš velikoserijskih avtov, bistveno večji, kot se zdi na prvi pogled.

So pa prizadevanja Appla, Googla, Tesle in ostalih »padalcev« zdramila avtomobilsko industrijo. Ta zdaj jabolčni avto jemlje kot resno možnost, in pariški avtosalon je pokazal, da se proizvajalci dejansko ukvarjajo z vprašanjem, kako bo avto izgledal in na kaj se bo peljal v prihodnosti. Ne kot fotografska industrija, ki predvsem zanika realnost in se oklepa enakih, že zdavnaj preživetih konceptov. Verjetno so tudi Apple vodilni ugotovili, da so si, če so hoteli sami obrniti na glavo avtomobilski svet, zadali pretežko nalogo. Če bi najvrednejša korporacija na svetu prevzela katerega od večjih koncernov v avtomobilski panogi, za kar ima več kot dovolj kapitalskih rezerv, bi bila zgodba seveda čisto drugačna. Potem bi lahko združila svojo tehnologijo in ideje z znanjem o mehaniki, pogonskih sklopih in masovni proizvodnji. Ampak o takem scenariju za zdaj ni slišati ničesar. Do podobnega spoznanja kot Apple je verjetno že prišel tudi Google, saj smo že pred časom slišali, da v Detroitu, središču ameriške avtomobilske industrije išče partnerje. Uradno za razvoj tehnologij, v resnici pa zagotovo za pomoč pri izdelovanju googlomobilov.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od leta 2009 do letošnje jeseni urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja